01rossetti.jpg
Για 4η χρονιά στην σειρά, η ομάδα του R40 είχε την ευκαιρία να παραβρεθεί στο ασφάλτινο Rally Bulgaria, που φέτος αποτέλεσε τον 5ο γύρο του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλλυ (ERC). Όσον αφορά τα αγωνιστικά δρώμενα, πριν τον αγώνα, στα χαρτιά, το φαβορί έδειχνε ότι θα είναι ένα και μόνο ένα! Εν τέλει επικράτησε, αλλά αυτό ήρθε πολύ δύσκολα και μετά από μάχη που κράτησε μέχρι την τελευταία ε.δ.. Οι 2 φορές Πρωταθλητές Ευρώπης, Rossetti/Chiarcossi, με το Fiat Grande Punto S2000 που προετοιμάζει η Τούρκικη Pegasus Racing, κατάφεραν να πάρουν τη νίκη που βαθμολογικά, τους δίνει αρκετό αέρα στην κορυφή εν όψει του 2ου μισού της χρονιάς.

Ενημέρωση

Ο αγώνας δεν ξεκίνησε καθόλου καλά για το Ιταλικό πλήρωμα. Βρέθηκαν μόλις 6οι μετά την 1η ε.δ. ενώ χάρη στις ατυχίες αρκετών πληρωμάτων εμπρός τους κατάφεραν στο τέλος του 1ου loop να ανέβουν στην 4η θέση. Στο 2o loop της ημέρας ανέβασαν κατακόρυφα τον ρυθμό τους και εν τέλει βρέθηκαν στο τέλος της ημέρας να βρίσκονται 3οι, 11''7 μακρυά από την κορυφή. Εκεί πραγματικά ανυσήχησαν καθώς στο σέρβις οι μηχανικοί ανακάλυψαν ότι το αυτοκίνητο είχε μια μικρή διαρροή λαδιού που τους έφερε σε θέση να μην γνωρίζουν αν το αυτοκίνητο θα μπορούσε να φτάσει στο τέρμα σε ρυθμό μάχης καθώς τέτοια προβλεπόταν για την 2η μέρα. Εκεί ο Rossetti έκανε την διαφορά πάντως. Έβαλε το πόδι στο πάτωμα, στην 1η ε.δ. μείωσε πολύ την διαφορά από τους πρώτους, στα 4''3, και λίγο ακόμα στην επόμενη, στα 3''2. Στην προτελευταία ε.δ. κατάφερε να τεθεί επικεφαλής για 3''4 ενώ στην τελευταία αύξησε κιόλας την διαφορά στα 7''3. Το αυτοκίνητο εν τέλει άντεξε και έτσι οι Ιταλοί δικαίωσαν τον τίτλο του φαβορί!

Στην 2η θέση, 7''3 πίσω, τερμάτισαν οι Gyoshev/Spasov με το Peugeot 207 S2000 που συντηρεί η ομάδα Prestige Rally Team. Αγώνα με τον αγώνα, δείχνουν εμφανή σημάδια βελτίωσης, ενώ όπως φαίνεται έχουν αρχίσει να προσαρμόζονται πολύ γρήγορα στις απαιτήσεις του νέου τους αυτοκινήτου. Τέθηκαν επικεφαλής εξ αρχής και έμειναν εκεί μέχρι την προτελευταία ε.δ. όπου τελικά υπέκυψαν στην ανωτερότητα των 2 φορές πρωταθλητών Ευρώπης. Και αυτοί ανησύχησαν στο τέλος της 1ης μέρας καθώς χρειάστηκε να αντικαταστήσουν ένα κομμάτι της εξάτμισης πράγμα που τους ανησύχησε αρκετά όσον αφορά την απόδοση του 207 εν όψει της 2ης μέρας. Παρ' όλα αυτά πρόκειται για μια από τις καλύτερες εμφανίσεις τους, ενώ κέρδισαν την κατάταξη για το πρωτάθλημα Βουλγαρίας, όπου μπαίνουν και πάλι στην διεκδίκηση του τίτλου. Ρωτώντας τους για το τι δεν ήταν αρκετό και δεν κατάφεραν να επικρατήσουν στον αγώνα, απάντησαν ότι ίσως αν είχαν περισσότερα αγωνιστικά χλμ με το αυτοκίνητο να είχαν περισσότερη τύχη στην μάχη για τη νίκη.

Καλή εμφάνιση πραγματοποίησαν και οι Betti/Barone με το Peugeot 207 S2000 της Kimera Μοtorsport που προετοιμάζει η Twister Corse. Στο τέλος της 1ης ημέρας έδειξαν ότι και αυτοί θα είχαν λόγο στην μάχη της νίκης καθώς βρισκόταν 2οι σε απόσταση 6''6 από τον Gyoshev. Την 2η μέρα όμως και μετά την 1η ε.δ. αυτής έδειξαν ότι μάλλον συμβιβάστηκαν με την 3η θέση που βρέθηκαν μη καταφέρνοντας να πλησιάσουν τους χρόνους των 2 πληρωμάτων εμπρός τους, κάτι το οποίο παραδέχτηκαν και οι ίδιοι στο τέλος του αγώνα. Τερμάτισαν 42''1 πίσω από τους νικητές.

Στην 4η θέση της γενικής, 1'42''4 πίσω από τους 1ους, βρέθηκαν οι Popov/Popov με το νέο τους αυτοκίνητο, ένα Mitsubishi Lancer RS Evolution IX R4 (μόνο η ανάρτηση έλειπε από το kit του R4). Κινήθηκαν πολύ γρήγορα σε όλη την διάρκεια του αγώνα ενώ ήταν μακράν το θεαματικότερο πλήρωμα του αγώνα!

Στην 5η θέση κατέληξαν τελικά οι Iliev/Yanakiev με το Skoda Fabia S2000 που συντηρεί η ομάδα της οικογενείας του οδηγού. Ήταν αναδιαμφισβήτητα το ταχύτερο πλήρωμα του αγώνα, κερδίζοντας 7 από τις 10 ε.δ. του, μάλιστα σημειώνοντας ρεκόρ στο Muhovo 2, αλλά η ατυχία τους χτύπησε νωρίς την πόρτα, μόλις στην 2η ε.δ., όπου είχαν ένα κλατάρισμα που τους κόστισε σχεδόν 3 λεπτά ρίχνοντας τους πολύ πίσω χάνοντας κάθε ελπίδα για τη νίκη. Φεύγουν σίγουρα απογοητευμένοι από τον αγώνα και η παρηγοριά της 3ης θέσης για το πρωτάθλημα Βουλγαρίας που τους διατηρεί στην 1η θέση της βαθμολογίας είναι το μόνο που έχουν να κρατήσουν από τον αγώνα.

Μια θέση και περίπου ενάμιση λεπτό πίσω τους τερμάτισαν οι Isaev/Kordev στην πρώτη τους εμφάνιση με αυτοκίνητο της κατηγορίας S2000, ένα Peugeot 207 της Iταλικής Erreffe. Με μόλις 30 χλμ. δοκιμών πριν τον αγώνα, μάλλον ικανοποιημένοι μένουν από τον αγώνα καθώς βρέθηκαν εμπρός από αρκετούς regulars του ERC με αυτοκίνητα της ίδιας κατηγορίας.

6οι γενικής τερμάτισαν οι περσυνοί πρωταθλητές Βουλγαρίας, Donchev/Yordanov με ακόμα ένα Peugeot 207 S2000. Και αυτοί έχασαν κάθε ελπίδα για μια διάκριση στην 2η ε.δ. όπου και αυτοί είχαν κλατάρισμα που τους κόστισε λίγο παραπάνω από 3 λεπτά ρίχνοντας τους προσωρινά 13ους. Έγραψαν καλούς χρόνους στην συνέχεια και αναρριχήθηκαν μέχρι την 7η θέση στον τερματισμό.

Την πρώτη 10άδα του αγώνα συμπλήρωσαν οι περσυνοί δευτεραθλητές ERC, Τlustak/Skaloud με το Skoda Fabia S2000, οι Rzeznik/Mazur με Peugeot 207 S2000 και οι Ruta/Rozwadowski με ίδιο αυτοκίνητο.

Πρώτοι 2WD και 11οι γενικής τερμάτισαν οι Slavov/Filipov με το Renault Clio R3 Maxi Evo. Kινήθηκαν πολύ γρήγορα σε όλες τις ε.δ. αλλά και αυτοί στην 2η ε.δ. είχαν κλατάρισμα που τους κόστισε πάνω από 6 λεπτά καθώς έχασαν επιπλέον χρόνο για να βρουν μέσα στην ε.δ. κάποιο σημείο αρκετά φαρδύ ώστε να σταματήσουν και να το αλλάξουν.

Μια θέση πίσω τους βρέθηκαν οι Ganchev/Iliev με το Fiat Punto KC οι οποίοι στην 3η ε.δ. είχαν έξοδο (μπροστά μας) με αρκετά χλμ. στο κοντέρ που ευτυχώς τους κόστισε μόνο σε χρόνο. Κατάφεραν να τερματίσουν εμπρός από τους περισσότερους 2WD regulars του ERC και μάλλον φεύγουν ευχαριστημένοι από τον αγώνα. 3οι 2WD και 13οι γενικής τερμάτισαν οι Τούρκοι Kara/Ayan με ένα Fiat Palio S1600 μετά από έναν αγώνα με πολλά προβλήματα όπως έναν σπασμένο τροχό στην 8η ε.δ.. 4οι 2WD τερμάτισαν οι Turk/Kacin με ένα Peugeot 207 R3T που μετά τον αγώνα βρίσκονται επικεφαλής της βαθμολογίας για τους 2WD του ERC.  

Ο αγώνας οργανωτικά ήταν σε γενικές γραμμές καλός, χωρίς βέβαια να διεκδικεί και δάφνες, και αυτό που μας κάνει εντύπωση είναι ότι παρά τις ελάχιστες συμμετοχές (μόλις 27) οι γείτονες πραγματοποίησαν τον αγώνα σε αντίθεση με τον δικό μας αγώνα, το Rally ΕΛΠΑ που δεν πραγματοποιήθηκε για τον ίδιο λόγο!

Επόμενος αγώνας του ERC, στις 4-6 Αυγούστου, με το Rally Vinho da Madeira στην Πορτογαλία, ενώ επόμενος γύρος του Βουλγάρικου πρωταθλήματος είναι το Rally Hebros στο τέλος του μήνα.

Videos

ERC - Rally Bulgaria 2011