01hanninen.jpg Ο έκτος γύρος του Intercontinental Rally Challenge πραγματοποιήθηκε σε χωμάτινη επιφάνεια, στο νησιωτικό σύμπλεγμα Azores (νησιά των γυπών) στην Πορτογαλία και ποιο συγκεκριμένα στο νησί του São Miguel. Χαρακτηριστικό του αγώνα είναι οι flat ειδικές διαδρομές και η ομίχλη που έκανε την εμφανισή της και στον φετινό αγώνα. Ο Juho Hanninen οδηγώντας το εργοστασιακό, Skoda Fabia Super 2000, σημείωσε την τρίτη του νίκη στο θεσμό φέτος (έχει πάρει μέρος σε 4 αγώνες) και επέστρεψε στην πρώτη θέση της βαθμολογίας. Για να το επιτύχει όμως αυτό έδωσε σκληρή μάχη με τον νεαρό και πολλά υποσχόμενο Νορβηγό, Mikkelsen.     

Ενημέρωση

Οι δύο μονομάχοι της νίκης έδειξαν από νωρίς τις προθέσεις τους καθώς σημείωσαν τον ίδιο χρόνο στο shakedown. Το τέλος της πρώτης ημέρας και μετά από τρεις ειδικές διαδρομές τον βρήκε πρώτο, με τον Πορτογάλο Bruno Magalhaes με 207 S2000 της Peugeot Sport Portugal, να βρίσκεται μόλις 4.3 δεύτερα και τον Νορβηγό να βρίσκεται 5.7 δεύτερα από τον Hanninen, στην 3η θέση. O Νορβηγός στα τελευταία χιλιόμετρα της 2ης ειδικής αντιμετώπισε προβλήματα με την υδραυλική υποβοήθηση του τιμονιού του Fabia S2000 της Skoda UK ,χάνοντας όμως ελάχιστο χρόνο.

Ο Hanninen, οδήγησε γρήγορα,πίεσε αρκετά και κέρδισε τρεις ειδικές διαδρομές την δεύτερη μέρα του αγώνα και παρέμεινε στην 1η θέση του αγώνα αλλά με απόσταση αναπνοής από τον νεαρό Νορβηγό.Ο Μikkelsen, κέρδισε 4 ειδικές διαδρομές, μείωσε την διαφορά του από την 1η θέση, κυρίως στην τελευταία ειδική της ημέρας.

Η τρίτη ημέρα του αγώνα ξεκίνησε με μόλις 1.3 δεύτερα να χωρίζει τους δύο πρώτους. Ο Mikkelsen κέρδισε την 1η ειδική της τρίτης ημέρας και 13η του αγώνα και πέρασε στην πρώτη θέση αλλά στην επόμενη ειδική διαδρομή ο ιπτάμενος Φινλανδός σημείωσε εναν εκπληκτικό χρόνο και μείωσε τις ελπίδες του Νορβηγού για την νίκη, που όπως δήλωσε δεν ήθελε να ρισκάρει περισσότερο. Ο Juho που το μόνο που ήθελε ήταν η νίκη, πήρε μεγάλο ρίσκο και οδήγησε πολύ γρήγορα σε βρεγμένη επιφάνεια και με χαμηλή ορατότητα λόγω της ομίχλης αποδεικνύοντας για άκόμη μία φορά την ταχύτητα και σταθερότητα του. Ο αγώνας κρίνεται άκρως επιτυχημένος και για τον 22χρονο Νορβηγό που κέρδισε πολύτιμη εμπειρία για την συνέχεια καθώς το όνομά του ακούγεται αρκετά έντονα στην ομάδα της VW που θα κάνει την εμφάνισή της του χρόνου στο WRC. Η γερμανική εταιρεία θα πάρει μέρος στον επόμενο αγώνα του WRC, στην Φινλανδία, με 2 Fabia S2000 για να συλλέξει κάποια στοιχεία για την συνέχεια.

Ο Bruno Magalhães, ο περσυνός νικητής του αγώνα, ήταν στην τρίτη θέση όταν στην 13η ειδική διαδρομή το πίσω διαφορικό του 207 έσπασε, αναγκάζοντας το τοπικό πλήρωμα σε εγκατάλειψη. Η ατυχία του Magalhães επέτρεψε στο δεύτερο εργοστασιακό πλήρωμα της Skoda Motosport, Jan Kopecky και Petr Stary να κατακτήσουν άνετα την τρίτη θέση, παρά το πρόβλημα που αντιμετώπισαν το πρωί της τελευταίας ημέρας με την υποβοήθηση του Fabia. Το πρόβλημα ήταν ιδιαίτερα σημαντικό για την προσπάθεια του Τσέχου, που είχε να αγωνιστεί σε χωμάτινο αγώνα πάνω από ένα χρόνο, καθώς η 14η ειδική διαδρομή ήταν πολύ κλειστή με πάρα πολλές στροφές. Είχαν όμως σαφές περιθώριο από τον Bryan Bouffier που τερμάτισε στην τέταρτη θέση. Ο Γάλλος στην πρώτη του συμμετοχή στον αγώνα δεν μπόρεσε να επιτύχει κάτι καλύτερο σε μια επιφάνεια που δεν είναι η αγαπημένη του και αρκέστηκε στην τέταρτη θέση που του δίνει ελπίδες για τον φετινό τίτλο. 

Ο Σουηδός Patrik Sandell οδήγησε σταθερά και χωρίς ρίσκο το Fabia S2000 της Skoda Σουηδίας και κατέκτησε την πέμπτη θέση γενικής που είναι και η καλύτερη που έχει επιτύχει ως τώρα.

Ο Πορτογάλος Ricardo Moura με την έκτη θέση γενικής κατέκτησε και την κατηγορία του production οδηγώντας ένα Lancer EVO IX. Αντιστάθηκε στον πειρασμό να πιέσει για την πέμπτη θέση, που είχε κατακτήσει πέρυσι, καθώς ήθελε να συγκεντρώσει το maximum των βαθμών για την προσπάθειά του να κατακτήσει το πρωτάθλημα Πορτογαλίας αλλά και αυτό στις Αζόρες.

Για ακόμη μία φορά μετά το Rally Ypres που ταλαιπωρήθηκε από κλαταρίσματα, o Guy Wilks στάθηκε άτυχος όταν την δεύτερη ημέρα του αγώνα, χτύπησε το 207 της Peugeot UK σε μία πέτρα με αποτέλεσμα να προκαλέσει ζημιά στην εμπρός δεξιά ανάρτηση, που τον οδήγησε σε εγκατάλειψη χωρίς να κάνει χρήση του κανονισμού Superally την επόμενη ημέρα.

Στα δικίνητα, μεγάλος νικητής και 10ος γενικής, ήταν ο εκπληκτικός Πορτογάλος Paulo Maciel με Citroen Saxo Cup αφήνοντας πίσω του τον πρωτοπόρο στο IRC 2WD CUP, Jean-Michel Roux με Renault Clio R3 και 3ο τον Carlos Costa με C2 R2.

Στα αξιοσημείωτα του αγώνα είναι ότι 2 ειδικές διαδρομές ακυρώθηκαν όταν στην 5η ειδική βρέθηκε ένα κοπάδι από αγελάδες και στην 9η την αδυναμία της οργάνωσης να απομακρύνει τα αρκετά αυτοκίνητα που είχαν εγκαταλείψει την προσπάθειά τους.

Το Colin McRae IRC Trophy απονεμήθηκε στον Juho Hanninen.

Επόμενος αγώνας του θεσμού είναι το Barum Chech Rally Zlin στην Τσεχία, που θα συγκεντρώσει μεγάλο και αξιόλογο αριθμό συμμετοχών, στις 26-28 Αυγούστου.

Video

IRC - SATA Rallye Acores 2011


IRC - SATA Rallye Acores 2011

 

Aποτελέσματα

IRC - SATA Rallye Acores 2011 - Final Results