Αρχίζει να γίνεται συνήθεια… Ο Sebastien Ogier ακόμα μια φορά στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου, για ένατη φορά φέτος. Από την πρώτη κιόλας ειδική πήρε κεφάλι στον αγώνα και δεν απειλήθηκε ποτέ ελέγχοντας τον ρυθμό των αντιπάλων του. Αυτή ήταν η πρώτη νίκη του Γάλλου στα βρετανικά δάση σε ένα ράλλυ που κρύβει πάντα παγίδες λόγω λάσπης, βροχής και κακών καιρικών συνθηκών.
Ο αγώνας εξ’ αρχής δεν είχε βαθμολογική σημασία και το ενδιαφέρον του περιοριζόταν στο αν ο Γάλλος της VW θα «χάριζε» την νίκη σε κάποιον αντίπαλο του αλλά και στο πόσο ψηλά μπορούσε να φτάσει ο Robert Kubica στην πρώτη του εμφάνιση με αυτοκίνητο της κορυφαίας κατηγορίας. Το πρώτο ερώτημα απαντήθηκε από την πρώτη κιόλας ειδική με τον Ogier να μην δίνει δικαίωμα σε κανέναν να τον αμφισβητήσει ενώ το δεύτερο απαντήθηκε κι αυτό νωρίς, στην πρώτη ειδική της Παρασκευής με τον Kubica να τουμπάρει την DS3 WRC. O Πολωνός superstar, που αναποδογύρισε για δεύτερη φορά την Citroen του όταν επέστρεψε με καθεστώς Rally2 έδειξε πως δεν είναι ακόμα έτοιμος να ηγηθεί μιας κορυφαίας ομάδας στο WRC και θα χρειαστεί πολλά αγωνιστικά χιλιόμετρα να το καταφέρει, αφού το επίπεδο των αντιπάλων του δεν έχει καμία σχέση με ότι αντιμετώπιζε στο WRC2.
Ουσιαστικές μάχες δεν είχαμε ούτε και για τις πιο πίσω θέσεις, αφού ο Latvala με το 2ο Polo WRC ξέφυγε νωρίς από τον Neuville, και συμπλήρωσε το πανηγυρικό 1-2 για την Volkswagen. O νεαρός Βέλγος που από του χρόνου θα τρέχει με Hyundai, αρκέστηκε στους βαθμούς της 3ης θέσης που του εξασφάλισαν την 2η θέση στο πρωτάθλημα. Μάλιστα ο Neuville κέρδισε και την Power Stage του αγώνα μπροστά από τους ομόσταυλους του στην Ford Novikov και Ostberg. O Νορβηγός τερμάτισε τελικά 4ος κερδίζοντας στο νήμα τον συμπατριώτη του Mikkelsen με το τρίτο Polo, ενώ ο Ρώσος δεν απέφυγε για ακόμα έναν αγώνα το λάθος όντας στην μάχη για την 4η θέση, τερματίζοντας τελικά πολύ πίσω χρησιμοποιώντας το Rally2.
Η διπλή εγκατάλειψη του Kubica δεν ήταν το μόνο ατυχές γεγονός στον αγώνα για τη Γαλλική ομάδα. Ο αγώνας του Sordo καταστράφηκε πριν από την εκκίνηση όταν ο Ισπανός χρεώθηκε με 5 λεπτά ποινή επειδή το αυτοκίνητο που θα χρησιμοποιούσε ήταν το 9ο σασί της DS3 που θα λάμβανε μέρος σε αγώνα του 2013, με τον κανονισμό να προβλέπει χρησιμοποίηση μέχρι 8. Τελικά ο Sordo δεν κατάφερε κάτι παραπάνω από μια 7η θέση, πίσω από τον ιδιώτη Prokop με Fiesta. Η ολοκληρωτική καταστροφή για την Citroen ήρθε όταν και ο Hirvonen κατέστρεψε την δική του DS3 βγαίνοντας με πολλά χιλιόμετρα από τον δρόμο.
Στο WRC2 οι πρώτοι της βαθμολογίας απουσίαζαν από την κατηγορία για τους δικούς τους λόγους ο καθένας, χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν υπήρχε ενδιαφέρον αφού συμμετείχαν τοπικοί οδηγοί ικανοί για τη νίκη. Βρετανός ήταν αυτός που κέρδισε τελικά, ο περσινός πρωταθλητής στους Juniors, Elfyn Evans με Fiesta R5. To ότι κέρδισε μάλιστα στα ίσα τον «πολύ» Ketomaa και τον πολυπρωταθλητή Mark Higgins με ίδια αυτοκίνητα δίνει ιδιαίτερη αξία στη νίκη του!
Στα αξιοσημείωτα του αγώνα, η πρώτη θέση του Quentin Gilbert στο «ενιαίο» της Citroen με τα DS3 R3 με τον Γάλλο να αποδεικνύεται μεγάλο ταλέντο. Το άλλο ταλέντο της Γαλλίας, ο τρίτος Seb, o Chardonnet, οδήγησε συντηρητικά και κατέκτησε μετά τον τίτλο στο WRC3 και τον τίτλο στο Citroen TOP Driver που του εξασφαλίζει συμμετοχή με Citroen σε 6 αγώνες του WRC2 τη νέα χρονιά.
Αναμένοντας πλέον τις οριστικές κινήσεις των ομάδων ενόψει της νέας χρονιάς, που με την είσοδο της Hyundai αναμένεται ακόμα πιο ενδιαφέρουσα, γεμίζουμε τις μπαταρίες για το 2014 που δυστυχώς δεν θα περιλαμβάνει το Ράλλυ Ακρόπολις στο πρόγραμμα.
|