|
Είναι κάτι σαν τον τζόγο τελικά… Κερδίζει ο πιο τυχερός, ο πιο ικανός, ή ο καλύτερα προετοιμασμένος; Μάλλον αυτός που έχει όλα τα παραπάνω. Όλα αυτά στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο τον πιο απρόβλεπτο αγώνα ράλλυ του κόσμου! Αγώνα κλασικό που δεν χάνει την αίγλη του σε όποιο πρωτάθλημα κι αν προσμετρά, αγώνα που ανήκει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα και δεν πρέπει να ξαναβγεί ποτέ από αυτό.
Το παγκόσμιο πρωτάθλημα που
ξεκίνησε το 2014 με πολλές αλλαγές και ευχή όλων, να δούμε μετά από χρόνια σε
αυτό, μάχες για την κορυφή. Την κορυφή στην οποία στρογγυλοκάθησε ο Ogier και
η Volkswagen, μετά την
αποχώρηση του μεγάλου Sebastien Loeb,
από την πρώτη κιόλας χρονιά εμπλοκής των Γερμανών στο Πρωτάθλημα, και δύσκολα
θα του ξεφύγει και φέτος. Μεγαλύτερος αντίπαλος του Γάλλου για τον φετινό
τίτλο, τουλάχιστον οδηγικά, ο Thierry Neuville,
o οποίος
επέλεξε να οδηγήσει για την νέα ομάδα του πρωταθλήματος, την Hyundai η οποία μπαίνει στο θεσμό με
πολλές φιλοδοξίες και μεγάλο budget.
Καινούργια δίδυμα οδηγών έχουν τόσο η Citroen όσο και η M-SPORT. Οι Γάλλοι θα συμμετέχουν με τους ταλαντούχους (;) Meeke και
Ostberg, με τον πρώτο
να έχει την ταχύτητα αλλά όχι και την αξιοπιστία βγαίνοντας συχνά-πυκνά εκτός
δρόμου, με αποτέλεσμα να μην βρίσκει bucket εργοστασιακού οδηγού για πολλά
χρόνια, και τον δεύτερο να είναι μεν αξιόπιστος αλλά να υπολείπεται ελαφρώς σε
ταχύτητα σε σχέση με τους κορυφαίους του θεσμού. Στην ομάδα του Malcolm Wilson επέστρεψε
ο Hirvonen, που είναι
ίσως ο πιο έμπειρος οδηγός πλέον του πρωταθλήματος, η απόδοση του όμως τον
τελευταίο καιρό βρίσκεται σε κάμψη ενώ πλήρες πρόγραμμα θα ακολουθήσει και ο
νεαρός Elfyn Evans ο οποίος μεταπηδά στην κορυφαία κατηγορία μετά την κατάκτηση
του πρωταθλήματος Juniors το 2012 και τις καλές του εμφανίσεις το 2013 στο WRC2. Ένα παρόμοιο Fiesta WRC της
M-SPORT θα
οδηγήσει ο πρώην πιλότος της F1,
και περσινός πρωταθλητής WRC2
στην πρώτη του χρονιά στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, Robert Kubica. Αλλαγή υπάρχει και
στο πρόγραμμα των αγώνων του WRC,
με το Ράλλυ Πολωνίας να αντικαθιστά το δικό μας Ράλλυ Ακρόπολις που
«υποβιβάστηκε» στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα. Μακάρι ο promoter να
καταλάβει έστω και καθυστερημένα την αξία που έχει ο εθνικός μας αγώνας για το WRC, και να επιστρέψει
σύντομα στο θεσμό. Κάτι αντίστοιχο δηλαδή που έγινε και με το Ράλλυ Μόντε
Κάρλο, που επέλεξε να βγει από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα για τρία χρόνια για χάρη
του IRC, και τους
ανθρώπους της FIA να καταφέρνουν με πολύ κόπο να πείσουν τους οργανωτές να το
ξαναεντάξουν στο «μεγάλο» πρωτάθλημα το 2012.
Οι καιρικές συνθήκες ήταν πάντα
αυτές που έκαναν το Ράλλυ Μόντε Κάρλο τόσο ιδιαίτερο. Και φέτος οι προβλέψεις
μιλούσαν για μικτές συνθήκες, που περιλάμβαναν καθαρή άσφαλτο σε μεγάλο μέρος
των ειδικών διαδρομών, πιθανότητα για χιόνι και πάγο σε κάποιες ειδικές με
μεγάλο υψόμετρο και πιθανότητα για βροχή και χιονόπτωση καθ’ όλη τη διάρκεια
του τριημέρου!
Στις συμμετοχές, εμφανής ήταν η
απουσία του νικητή των 2 τελευταίων ετών, και πολυνίκη του αγώνα με 7 νίκες, Sebastien Loeb. Παρόντες ήταν όμως οι
τρεις νικητές του ράλλυ όταν αυτό προσμετρούσε στο IRC (Bouffier 2011, Hirvonen
2010, Ogier 2009) και ο
νικητής του 1994 (!) Francois Delecour.
O αγώνας του
πριγκηπάτου δεν συγχωρεί, είναι άλλωστε ο μόνος στον οποίο οι οδηγοί δεν έχουν
2η ευκαιρία να επανεκκινήσουν με καθεστώς rally-2 αν εγκαταλείψουν σε κάποιο
σκέλος, και έδειξε τα δόντια του από την πρώτη κιόλας ειδική. Ο Neuville με
το Hyundai βγήκε εκτός δρόμου στα πρώτα χιλιόμετρα και εγκατέλειψε, ενώ
και ο πολύπειρος Delecour (Fiesta)
εγκατέλειψε από μηχανικό πρόβλημα… Η πρώτη ημέρα επεφύλασσε εκπλήξεις στα
πληρώματα αφού οι καιρικές συνθήκες έκαναν την επιλογή ελαστικών ρώσικη
ρουλέτα. Kubica (Fiesta), Bouffier (Fiesta) και Meeke (DS3) έπαιξαν και κέρδισαν, αφού επέλεξαν
τα καλύτερα λάστιχα για τις συνθήκες που επικρατούσαν ενώ οι Ogier (Polo), Latvala (Polo), Hirvonen (Fiesta) ήταν οι άτυχοι της
ημέρας, με κακές επιλογές, και θα προσπαθούσαν να «ρεφάρουν» στη συνέχεια. To τέλος
της πρώτης ημέρας βρήκε στην κορυφή τον Bryan Bouffier με ιδιωτικό Fiesta, μισό και πλέον λεπτό μπροστά από
όλους τους εργοστασιακούς οδηγούς. Κάτι ανάλογο είχε καταφέρει ο Gilles Panizzi με
ιδιωτικό Impreza το 1999 όταν κατάφερε μέχρι τα μέσα του αγώνα να κερδίζει τα
«εργοστάσια»! Πίσω από τον «ιδιώτη» Γάλλο, οι έχοντες άγνοια κινδύνου Meeke και
Kubica
που έγραφαν καταπληκτικούς χρόνους στις μικτές συνθήκες (Ο Πολωνός
μάλιστα κέρδισε και τις 2 πρώτες ειδικές του αγώνα!) ενώ στο 2ο loop των
ειδικών, το μεγάλο φαβορί, ο πρωταθλητής Seb Ogier ανέκαμψε και μάζεψε τη διαφορά από
τον πρώτο στα 47 δευτερόλεπτα (είχε φτάσει μέχρι και σχεδόν 1,5 λεπτό). Στον
τερματισμό του πρώτου σκέλους δεν έφτασε ούτε το 2ο Hyundai i20 με οδηγό τον Dani Sordo. O Sordo έφτασε
μέχρι την τρίτη θέση της γενικής, όμως τον πρόδοσαν τα ηλεκτρικά του Hyundai μετά
την 4η ειδική κι έτσι οι Κορεάτες τα μάζεψαν νωρίς. Στα αξιοσημείωτα της ημέρας οι κορυφαίοι
χρόνοι του Chardonnet (DS3 R3T MAX) αλλά και του βετεράνου Olivier Burri (Fiesta S2000) οι οποίοι σε κάποιες
ειδικές ξεπερνούσαν πολλά WRCars!
H τάξη
αποκαταστάθηκε την 2η ημέρα, με τον Ogier να περνάει
μπροστά κερδίζοντας ειδικές σε πιο προβλέψιμες καιρικές συνθήκες, σβήνοντας τα
όνειρα του Bouffier για
νίκη, όπως το είχε κάνει και ο Makinen το 1999 περνώντας τον Panizzi. To «θύμα» της 2ης ημέρας ήταν ο Robert Kubica, ο οποίος βγήκε από το
δρόμο παλεύοντας για μια θέση στο podium με τον Kris Meeke.
Παρατράγουδα είχαμε την τρίτη,
και τελευταία, ημέρα του αγώνα με το πολύ χιόνι να αναγκάζει τον Σλοβάκο Melicharek που
ξεκινούσε πρώτος να κολλήσει στην 14η ειδική, με αποτέλεσμα να
μπλοκάρει ο δρόμος για τους υπόλοιπους και να ακυρωθεί η ειδική. Με τις
διαφορές που χώριζαν τους πρώτους να έχουν παγιωθεί, κύλησαν οι υπόλοιπες
ειδικές, με τον Ogier τελικό νικητή με τη βοήθεια των μεγάλων του ικανοτήτων αλλά
και της τύχης αφού 2 φορές, κατά τη διάρκεια της 1ης και 2ης
ημέρας κόντεψε να βγει εκτός δρόμου. Η τύχη όμως ευνοεί τους ισχυρούς! 2ος
τερμάτισε ο Bouffier στον καλύτερο αγώνα της καριέρας του, ενώ ο Meeke τερμάτισε
3ος γεμίζοντας χαμόγελα στους ανθρώπους της Citroen που τον
εμπιστεύτηκαν και δίνοντας απάντηση στους αμφισβητίες του που προέβλεπαν ακόμα
μια εγκατάλειψη. Ακολούθησε ο Ostberg με το 2ο DS3 μετά από σταθερό αγώνα μακριά από προβλήματα ενώ ανάμικτα
ήταν τα συναισθήματα για τους αρνητικούς πρωταγωνιστές του αγώνα Φινλανδούς Latvala και
Hirvonen. Ο Latvala τερμάτισε
5ος και ήταν στο Monte Carlo ή του ύψους (Κέρδισε την Power Stage και τους έξτρα 3 βαθμούς) ή του
βάθους ενώ ο έτερος Φινλανδός ήταν μόνο του βάθους… Οι χρόνοι του Hirvonen στις
ειδικές διαδρομές ήταν μη ανταγωνιστικοί ενώ το κερασάκι στην τούρτα ήταν η
εγκατάλειψη στην τελευταία ειδική από μηχανικό πρόβλημα. Στους βαθμούς
τερμάτισαν πιο πίσω οι Evans και Mikkelsen με τον πρώτο να μαζεύει πολύτιμες εμπειρίες και τον 2ο
να πρέπει να ανεβάσει ρυθμό και να σταθεί δίπλα στους team-mates του αν θέλει να έχει μέλλον στο
θεσμό.
Φτωχά ήταν τα υποστηρικτικά
πρωταθλήματα στον 1ο αγώνα του WRC με κύριες αιτίες το γεγονός ότι το Rally Monte Carlo είναι
ιδιαίτερα ακριβός αγώνας αλλά και το ότι δεν υπάρχει το rally-2 με αποτέλεσμα να μένει χωρίς βαθμούς
όποιος υποπέσει στο λάθος. Στο WRC-2
κέρδισε τελικά ο Ουκρανός Protasov (Fiesta R5) μετά
από πολλές εναλλαγές στην κατάταξη και μάχη με τους υπόλοιπους οδηγούς με R5. Στο WRC-3 νικητή; αναδείχτηκε ο Quentin Gilbert (DS3 R3T) ο οποίος ήταν και ο μόνος συμμετέχοντας στον αγώνα, που
παραλίγο να τα τινάξει όλα στον αέρα χάνοντας 35 λεπτά στην πρώτη ειδική,
ανακάμπτοντας και γράφοντας καλούς χρόνους στη συνέχεια, ανάλογους με του Sebastien Chardonnet που
ήταν ο «2-κινητος» άνθρωπος του αγώνα!
Το πρωτάθλημα μόλις άρχισε και
αναμένουμε σκληρές μάχες στη Σουηδία, έναν ιδιαίτερο αγώνα που είναι «άνδρο»
των Σκανδιναβών. Μόνο 2 φορές κατάφεραν να τον κερδίσουν μη-βόρειοι… Και οι 2 είναι
Γάλλοι και το μικρό τους όνομα Sebastien.
Τελική Κατάταξη Ράλλυ Μόντε Κάρλο
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 |
S.Ogier - J.Ingrassia
B.Bouffier - X.Panseri
K.Meeke - P.Nagle
M.Ostberg - J.Andersson
J.M.Latvala - M.Anttila
E.Evans - D.Barritt
Α.Mikkelsen - M.Markkula
J.Melicharek - E.Melicharek
M.Gamba - N.Arena
Y.Protasov - P.Cherepin |
VW POLO R WRC
FORD FIESTA RS WRC
CITROEN DS3 WRC
CITROEN DS3 WRC
VW POLO R WRC
FORD FIESTA RS WRC
VW POLO R WRC
FORD FIESTA RS WRC
PEUGEOT 207 S2000
FORD FIESTA R5 |
+1.18,9
+1.54,3
+3.53,9
+6.08,3
+8.37,4
+11.42,3
+21.56,2
+23.50,7
+25.43,1 |
|