thumb_mex07_d3_loeb Μπορεί το τελικό αποτέλεσμα του αγώνα να θυμίζει κατά πολύ το σκηνικό που παρακολουθούμε στους χωμάτινους αγώνες τα τελευταία δύο χρόνια όμως το πως φτάσαμε στη νίκη των Seabstien Loeb/Daniel Elena με τα πληρώματα της Ford να ακολουθούν είναι μια ιστορία που περιείχε έντονο συναγωνισμό, εγκαταλείψεις και αγωνία, τουλάχιστο για τις δύο πρώτες μέρες του αγώνα.
mex07_d3_gron Το ράλι Μεξικού ξεκίνησε με αρκετά ερωτηματικά, θα κατάφερνε η Citroen C4 να είναι όσο γρήγορη και αξιόπιστη ήταν και η Xsara στο χώμα? Κατάφεραν στη Subaru να αναβαθμίσουν το αυτοκίνητο αρκετά έτσι ώστε τόσο οι Peter Solberg/Phill Mills αλλά και οι Christopher Atkinson/Glenn McNeal να αφήσουν επιτέλους τη θέση κομπάρσου που είχαν και να κηνηγίσουν με αξιώσεις τους οδηγούς της Ford και της Citroen? Και ο Sordo? θα είναι σε θέση να συναγωνιστεί τους δεύτερους οδηγούς των άλλων εργοστασιακών ομάδων και να βοηθήσει στην κατάκτηση του πρωταθλήματος κατασκευαστών την ομάδα της Citroen?

Οι Solberg/Mills εκμεταλλευόμενοι την σειρά εκκίνησης και τις δυνατότητες του ανανεωμένου Subaru κέρδισαν τις 3εις πρώτες ειδικές του αγώνα ενώ έδειξαν να είναι άκρως ανταγωνιστικοί και στις δύο επαναλαμβανόμενες που ακολούθησαν, δείγμα θετικό λοιπόν για τις δυνατότητες του Impreza όσον αφορά την ταχύτητα δεν ήταν όμως αρκετό για να επιτρέψει το πλήρωμα στις νίκες, η απώλεια λαδιών από τον κινητήρα η οποία πιθανώς προήλθε από κάποια επαφή με πέτρα τους στέρησε την πιθανότητα για νίκη η μία καλή εμφάνιση αφού η ζημιά ήταν τόσο σοβαρή που η ομάδα δεν μπόρεσε να επισκευάσει το αμάξι για την διαδικασία του Superally. Η εγκατάλειψη αυτή ευνόησε τοuς Loeb/Elena που πέρασαν πρώτοι και δεν άφησαν περιθώρια αμφισβήτησης από κανένα με τον καταιγιστικό ρυθμό που επέβαλλαν από εκεί και μέχρι το τέλος του αγώνα, δείγμα της κυριαρχίας του πληρώματος αποτελεί το γεγονός ότι κέρδισαν 6 ειδικές από τις 20 του αγώνα ενώ σε 18 από τις 20 ήταν στην πρώτη τριάδα και στις άλλες δύο τέταρτοι και όλα αυτά ενώ η διαφορά που είχαν σίγουρα επέτρεπε για έναν πιο ήρεμο ρυθμό.

Στη Ford ο αγώνας άρχισε με άγχος μια και οι χρόνοι των Gronholm/Rautiainen δεν ήταν οι αναμενόμενοι με αποτέλεσμα να είναι μόλις 5ος μετά το πέρας της πρώτης μέρας, επίδοση που και ο ίδιος δεν μπορούσε να εξηγήσει. Το πρόβλημα τελικά δεν ήταν οδηγικό αλλά ένας προβληματικός αισθητήρας θερμοκρασίας του κινητήρα που διορθώθηκε στο Service και έδωσε την δυνατότητα στο πλήρωμα να κερδίσει 6 ειδικές και να βρεθεί στη γνώριμη 2η θέση, ίσως τα πράγματα να ήταν διαφορετικά χωρίς το πρόβλημα της πρώτης μέρας, ίσως και όχι. Με τις 2 πρώτες θέσεις να έχουν κατόχους που δύσκολα μετακινούνται η μάχη για την τρίτη άναψε για τα καλά με τους Hirvonen/Lehtinen, Atkinson/McNeal και Sordo/Marti να τα δίνουν όλα για 2 μέρες, ιδιαίτερα για τους Sordo/Marti προκάλεσε μία μικρή έκπληξη το γεγονός ότι οι χρόνοι τους μπορούσαν να είναι τόσο ανταγωνιστικοί από τον πρώτο κιόλας αγώνα της χρονιάς στο χώμα. Oι Hirvonen/Lehtinen ήταν τελικά οι νικητές του έντονου συναγωνισμού και της 3ης θέσης, μια θέση που παραλίγο να έχαναν από ένα οδηγικό λάθος στη δεύτερη μέρα του αγώνα. Οι Sordo/Marti ήταν τέταρτοι αφού δεν μπόρεσαν να ακολουθήσουν το ρυθμό των Hirvonen/Lehtinen την τρίτη μέρα. Οι Atkinson/McNeal έκοψαν ρυθμό την τρίτη μέρα μια και προτίμησαν και ίσως παρακινήθηκαν από την ομάδα της Subaru να σιγουρέψουν τους βαθμούς της 5ης θέσης από το να ρισκάρουν.

Στους ιδιώτες οι Stohl/Minor τερμάτισαν 6οι μετά από μία πολύ καλή εμφάνιση ιδίως την πρώτη μέρα που του απέφερε και έναν πρώτο χρόνο στην 5η ειδική του αγώνα. Τις δύο τελευταίες βαθμολογούμενες θέσεις κατέλαβαν οι Latvala/Antilla και Wilson/Orr, Οι Henning Solberg/Cato Menkerud μετά από μία βίαιη έξοδο στην πρώτη ειδική του αγώνα περιορίστηκαν στον τερματισμό και στην 9η θέση.

Το ράλλυ Μεξικού ήταν και Γύρος του πρωταθλήματος παραγωγής. Οι Higgins/Scott ήταν οι νικητές μετά από μία πολύ δυνατή μάχη με τους M.Baldacci/Agnesse, που δυστυχώς τελείωσε άδοξα για τους δεύτερους την δεύτερη μέρα μια και ένα κλαταρισμένο ελαστικό τους έριξε στην 4η θέση ανάμεσα στα αυτοκίνητα παραγωγής. 2οι τερμάτισαν οι Arai/Sircombe και 3οι οι Φιλανδοί Sohlberg/Pietilainen.

5 Σημεία που μένουν από τον αγώνα

- Η Subaru βελτίωσε το αυτοκίνητο ναι. Αλλά δεν προσπέρασε τον ανταγωνισμό
- Τελευταία νίκη των Solberg/Mills ήταν εδώ πριν 2 χρόνια
- O Sordo μπορεί και χώμα
- Ο Atkinson δεν έκανε λάθος !!!
- Ο Pastrana έδειξε κάποια καλά δείγματα

Επόμενος αγώνας του WRC αλλά και του JRC το ράλι Πορτογαλίας στις 30/3-1/4.


Τελική κατάταξη:
Pos. Driver Time Diff.
1. S. LOEB 3:48:13.3 0.0
2. M. GRÖNHOLM 3:49:09.1 55.8
3. M. HIRVONEN 3:49:41.0 1:27.7
4. D. SORDO 3:49:57.0 1:43.7
5. C. ATKINSON 3:50:37.4 2:24.1
6. M. STOHL 3:51:58.8 3:45.5
7. J. LATVALA 3:52:24.1 4:10.6
8. M. WILSON 4:00:35.9 12:22.6
9. H. SOLBERG 4:02:29.0 14:15.7
10. M. HIGGINS 4:08:44.5 20:31.2
mex07_d3_hirv
mex07_d3_sord
mex07_d3_atk
mex07_d3_stol
mex07_d3_lat



WRC Video

αρθρογραφία και videos: 1η ημέρα - 2η ημέρα

φωτογραφίες: BP ford, rallymexico.com, stobart motorsport