Τα νέα από την τραγική κατάληξη της φιλανθρωπικής εκδήλωσης της Κυριακής στο AutoFestival σαφώς και τα έχουμε μάθει ακόμα και από τα δελτία ειδήσεων της τηλεόρασης. Αυτό το άρθρο δεν έχει σκοπό τη "ζωντανή" ενημέρωση αλλά κυρίως την καταγραφή ώστε να μη ξεχάσουμε το τι έγινε και το πως η πιο ήπια αγωνιστική οργάνωση μιας λέσχης υπό την επίβλεψη της ΕΘΕΑ κατέληξε να έχει νεκρό ένα παιδάκι θεατή δίπλα στους τραυματίες αδερφό και πατέρα. Σκόπιμα περιμένουμε και τις σημερινές εξελίξεις ενώ οι μαρτυρίες των θεατών κάνουν λόγο για χαλάρωση των μέτρων ασφαλείας στον αγώνα όσο και για συμπεριφορές που δεν στάθηκαν στο ύψος της περίστασης από τους υπεύθυνους. 
Την Κυριακή 11 Απριλίου ξεκίνησε η διεξαγωγή μιας αθλητικής παιδειάς όπως λέγεται, σύμφωνα με τους κανονισμούς ασφαλείας της Εθνικής Επιτροπής Αγώνων Αυτοκινήτου της ΕΛΠΑ και με διοργανωτή τη λέσχη ΑΛΕΜ (Αγωνιστική Λέσχη Ελλήνων Μοτοσικλετιστών). Και αν δεν το διαβάσαμε καλά ναι, λέει Μοτοσικλετιστών.........

Ο... χώρος που επιλέχθηκε, το AutoFestival είναι μια... μεγάλη αλάνα ασφαλτοστρωμένη που δημιουργήθηκε αρχικά για χρήση έκθεσης αυτοκινήτων. ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΠΙΣΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ δηλαδή και... ράλλυ που ακούσαμε στα κανάλια.Το δυστύχημα έγινε επάνω σε στροφή "φουρκέτα" με πολλά φρένα και μια... κανονική ανθρωπομπαριέρα στην έξοδο της στροφής. Το σχετικό βιντεάκι στο YouTube τα λέει όλα...  Η πραγματικά άτυχη οικογένεια φαίνεται να βρίσκεται λίγο μετά την ΕΙΣΟΔΟ του χώρου, ένα σημείο δηλαδή που έπρεπε να ΕΛΕΓΧΕΤΑΙ ιδιαίτερα από την ΟΡΓΑΝΩΣΗ. Αντί όμως να υπήρχαν κορδέλες που ακυρώνουν το χώρο για τους θεατές όπως γίνεται στους αγώνες ράλλυ (γιατί για αγώνα πίστας δεν μπορούμε να μιλάμε σε μια αλάνα) δεν υπήρχε τίποτα παρά τζέρσεϊ διαχωρισμού και.. κάγκελα.

Η κακιά στιγμή έγινε με ένα Mitsubishi Lancer Evo τελευταίας γενιάς, όχι αγωνιστικό με την κλασσική έννοια, αλλά "βελτιωμένο" καθημερινής χρήσης αφού αυτός είναι και ο σκοπός αυτών των διοργανώσεων, η πρόσκληση "καθημερινών" οδηγών που ενδιαφέρονται να μάθουν τα όρια του αυτοκινήτου και των ικανοτήτων τους. Εδώ o Κων/νος Κορμάς, ο άτυχος οδηγός, έφυγε με τα φρένα στην έξοδο της στροφής, ΚΑΤΙ ΑΠΟΛΥΤΑ ΦΥΣΙΚΟ ΣΕ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΥ ΡΥΘΜΟΥ και κατά την πορεία χτύπησε την άτυχη οικογένεια. Το αποτέλεσμα ήταν το θανάσιμο χτύπημα στο κεφάλι του μικρού οκτάχρονου αγοριού στα σίδερα της εισόδου του χώρου...

Είναι πραγματικά κρίμα να χάνεται έτσι μια ζωή τη στιγμή που πολύ ΕΥΚΟΛΑ θα μπορούσε να αποφευχθεί. Δεν μιλάμε για μια ειδική διαδρομή των 30 χλμ που δεν μπορεί να ελεγχθεί, μιλάμε για μια ΑΛΑΝΑ με άσφαλτο. Δεν μιλάμε για μια παρέα που μαζεύτηκε με τα αυτοκίνητα τους, μιλάμε για μια ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΕΝΗ ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΓΝΩΣΤΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΣΠΟΡ που μάλιστα και λόγω του φιλανθρωπικού χαρακτήρα έτυχε να βρίσκεται στον αγώνα που είχε τα πάντα. Αλυτάρχη, Τεχνικό έφορο, Κριτές και... περίπου ασθενοφόρο και ολίγον από Πυροσβεστικό όχημα. Όπως μάθαμε το πυροσβεστικό όχημα χρειάστηκε να φύγει από το χώρο για περιστατικό κοντά στην περιοχή και επέστρεψε αργότερα ενώ ο αγώνας είχε ήδη ξεκινήσει! Σφάλμα και στην Π.Υ. που δεν μπορεί να διαθέσει για όλη την χρονική διάρκεια το όχημα (το έχουμε ξαναδεί και στις ειδικές διαδρομές στα ράλλυ) και στον Αλυτάρχη που εκίνησε τον αγώνα.

Για να πάμε στην ιατρική κάλυψη. Όπως μάθαμε στο χώρο υπήρχε το ειδικό τζιπ της ΕΘΕΑ όμως έλειπε ο καθορισμένος Ιατρός του αγώνα ο οποίος όμως είχε ειδοποιήσει για την απουσία του μιας και είχε.. εφημερία! Εκ του αποτελέσματος ακόμα δεν έχουμε μάθει ποιος ήταν τελικά ο γιατρός του αγώνα αφού τις πρώτες βοήθειες στα θύματα τις έδωσαν θεατές που ευτυχώς έτυχε να είναι ορθοπεδικοί και μάλιστα από το ΚΑΤ, ήταν δηλαδή οι πλέον έμπειροι. Έτυχε, το ξαναγράφω.
Το όχημα της ΕΛΠΑ είχε οδηγούς αλλά Ιατρό από την Οργάνωση κατάλαβα ότι δεν είδε κανείς την Κυριακή. Οι σχετικές μαρτυρίες στο 4ΤForum και πάλι είναι σαφείς. Σφάλμα 2 λοιπόν εαν ξεκίνησε ο αγώνας χωρίς καθορισμένο Ιατρό.

Πηγαίνοντας ανάποδα τη σειρά των γεγονότων επόμενο σφάλμα ήταν η ΚΑΚΗ ΣΗΜΑΝΣΗ των επικίνδυνων σημείων της διαδρομής. Είναι δυνατό να επιτρέπουμε κόσμο να κάθεται 4-5 μέτρα από την έξοδο στροφής ; Αυτό το σφάλμα ήταν και το σοβαρότερο που συνήθως δεν γίνεται και έτσι δεν.. μαθαίνουμε τα επιμέρους σφάλματα τις πιο πολλές φορές.

Τέταρτο είναι η επιλογή του χώρου που δεν προσφέρεται από κατασκευής για τέτοιες εκδηλώσεις. Όπως ειπώθηκε άλλα κλαμπ αυτοκινήτου είχαν αποκλείσει την περίπτωση διοργάνωσης ανάλογου αγώνα στο συγκεκριμένο χώρο γιατι ΔΙΑΙΣΘΑΝΘΗΚΑΝ νωρίς τα προβλήματα ασφαλείας που προκύπτουν από μια τέτοια επιλογή.
Εδώ βέβαια θα θυμήσουμε την ΕΛΛΕΙΨΗ ΠΙΣΤΑΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ που έχουμε σε καθε μεριά της Ελλάδας εκτός από την Κεντρική Μακεδονία που την καλύπτεί το Αυτοκινητοδρόμιο Σερρών. Η ανάλογη πίστα στην Αττική λειτουργεί μόνο ορισμένες ημέρες το χρόνο...

Αν θέλετε το πράγμα πάει και παραπέρα, αλλά αρχίζουμε και πιάνουμε θέματα παρασκηνίου. Πχ αν θυμηθούμε την επιστολή Καπετανάκη σχετικά με το πως δίνονται οι αγώνες από την ΕΛΠΑ (σχετικό link ).

Το άρθρο θα είναι μακρύ γιατί όπως είπα και στην αρχή είναι καταγραφικό. Ας περάσουμε στις ανακοινώσεις.


Για το τραγικό δυστύχημα που συνέβη στη διάρκεια προγραμματισμένης επίδειξης δοκιμασίας αυτοκινήτων στην πίστα Αφιδνών, με αποτέλεσμα την απώλεια ενός 8χρονου παιδιού, τον τραυματισμό του 9χρονου αδελφού του και του πατέρα τους, η ΕΘΝΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΩΝ – ΕΘ.Ε.Α, ως αρχή των μηχανοκίνητων σπορ στη χώρα μας:

-Εκφράζει τη βαθειά της λύπη για το τραγικό συμβάν και εκφράζει τα συλλυπητήρια και την συμπαράσταση της στην σκληρή δοκιμασία στην οικογένεια των παθόντων.

-Όσο αφορά στην προγραμματισμένη επίδειξη αυτοκινήτων, η ΕΘΕΑ αναφέρει ότι η επίδειξη έγινε με βάση τους ισχύοντες κανονισμούς και μέτρα ασφαλείας.

-Η εκδήλωση ήταν πλήρως ασφαλισμένη για κάθε κίνδυνο προς τρίτους.

-Όσον αφορά στον καταλογισμό των όποιων ευθυνών για τα αίτια του τραγικού δυστυχήματος, η ΕΘΕΑ θα ερευνήσει ενδελεχώς τις αιτίες και θα προβεί στον καταλογισμό τους.

(Αναδημοσίευση από rally.gr - μέχρι και σήμερα δεν είναι αναρτημένη στην επίσημη ιστοσελίδα της ΕΘΕΑ)


Τα μέλη της Οργανωτικής Επιτροπής και τα στελέχη της παιδειάς που διεξήχθη στις 11/04/2010 στις Αφίδνες εκφράζουν τη βαθιά θλίψη τους για το τραγικό γεγονός και δηλώνουν την αμέριστη συμπαράστασή τους στην οικογένεια που βιώνει αυτό το ανείπωτο δράμα.

(Αναδημοσίευση από rally.gr)


Το Δ.Σ. του Σ.Ο.Α.Α. και τα μέλη του οδηγοί αγώνων, εκφράζουν σαν ελάχιστο φόρο τιμής στον άτυχο Νικόλα, τα θερμά συλλυπητήρια στην οικογένεια και τους δικούς του. Οι λέξεις δεν μπορούν να περιγράψουν και δεν χρειάζεται, το μέγεθος της απίστευτης τραγωδίας.

Με έκπληξη διαβάζουμε στο διαδίκτυο ανακοινώσεις και παρακολουθούμε στην τηλεόραση συνεντεύξεις κάθε λογής ειδικών, Έχουμε εκπλαγεί από το μέγεθος της "επιστημοσύνης" ,της "παντογνωσίας", της προσπάθειας αποποίησης ευθυνών όπως και των ανεύθυνο καταλογισμό ευθυνών.

Ανέκαθεν αναφερόμαστε στην αναγκαιότητα λήψης μέτρων ασφαλείας οποιασδήποτε διοργάνωσης είτε πρόκειται για αγώνες αυτοκινήτου(πίστας, ανάβασης , ράλυ), είτε πρόκειται για διοργανώσεις τύπου παιδειάς.

Σε κάθε περίπτωση, είναι πάγια θέση του Συνδέσμου και σύμφωνη με την νομολογία των Ελληνικών Δικαστηρίων, ότι ο οδηγός ο οποίος συμμετέχει στην όποια διοργάνωση δεν ευθύνεται για τα μέτρα ασφαλείας, έργο το οποίο είναι αποκλειστικής ευθύνης των εκάστοτε διοργανωτών και των αρχόντων του αγώνα.

Το Δ.Σ. του συνδέσμου σύστησε επιτροπή που θα διερευνήσει το τραγικό συμβάν και θα ενημερώσει το ταχύτερο.


Μια Συμμορία είστε όλοι, μια Γιάφκα...

Σήμερα Κυριακή ξεκινήσαμε παρέα, άντρες-γυναίκες, να πάμε να παρακολουθήσουμε μια διοργάνωση αυτοκινήτων, μετά από παρότρυνση των συζύγων μας, φίλων των αγώνων… Δυστυχώς, η φιέστα για την οποία μας είχαν μιλήσει, ποιας οργάνωσης δεν ξέρω, κατέληξε σε ΔΡΑΜΑ. Περίμενα να δω μια πίστα, να δω τις ζώνες ασφαλείας που φορούν οι οδηγοί, να δω τους περιβόητους κλωβούς των αυτοκινήτων.

Ποια πίστα? Αλάνα με στροφές.

Ποια κιγκλιδώματα ασφαλείας για τους θεατές? Αυτά που υπήρχαν τα βάζουν στις παρελάσεις. Όπου ήθελες το πήγαινες. Για ποιους κλωβούς αυτοκινήτων? Όποιος ήθελε έπαιρνε το αμαξάκι του και πήγαινε να ξεχαρμανιάσει!

Όμως, όλα πια θυσιάζονται στον βωμό του χρήματος. Πλήρωνες και αυτόματα γινόσουν και οδηγός αγώνα. Ανεξάρτητα της πείρας και της εμπειρίας σου.

Το μόνο επίσημο που υπήρχε στον αγώνα, ήταν, η ύπαρξη των Μεγάλων της ΕΛΠΑ και της ΕΘΕΑ όπως μάθαμε, Και το κακό δυστυχώς δεν άργησε να γίνει. Κάποιο αυτοκίνητο ξέφυγε από την πορεία της ...αλάνας και έπεσε πάνω σε θεατές. Μια οικογένεια ολόκληρη ξεκληρίστηκε. Ένα παιδάκι σκοτώθηκε, ένα άλλο, αδελφός του μάθαμε και ο πατέρας τραυματίστηκαν σοβαρά. Ασθενοφόρο από αυτά που ξέρουμε, πουθενά! Γιατρός ανύπαρκτος! Παγώσαμε! Παγώσανε και εκείνοι οι ...Μεγάλοι! Χάσανε τις φωνές τους... Δεν έχασαν όμως την γη κάτω από τα πόδια τους? Τρέξανε να εξαφανιστούν, για να γλιτώσουν το αυτόφωρο.

Θα μπορούσαν να είναι τα δικά μου παιδιά και ο δικός μου άντρας τα θύματα της τραγωδίας… Και σας ρωτώ κύριοι της ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗΣ, της ΕΛΠΑ και της ΕΘΕΑ. Θα αντέξετε την κραυγή αυτής της μάνας, που θα θάψει το δεκάχρονο παιδί της? Αντέχετε να αντιμετωπίσετε το βλέμμα της, όταν μετά την κηδεία του παιδιού της θα πρέπει να σταθεί στο προσκεφάλι του δεύτερου και στο πλευρό του τραυματισμένου άντρα της? Ντροπή και ανάθεμα, σε όλους εκείνους που στηρίζουν τα ονόματα και τις ζωές τους, πάνω σε ανήλικα παιδιά και σε ανυπεράσπιστους θεατές. Δυστυχώς ήμουν εκεί μια είδα! Μια Συμμορία είστε όλοι, μια Γιάφκα από κουστουμαρισμένους τρομοκράτες... Κύριοι.

Θερμά συλλυπητήρια στην οικογένεια


Στην τελευταία επιστολή γίνεται λόγος για εγκατάλειψη του χώρου από την Οργάνωση και δυστυχώς αυτό ακούγεται και από άλλες μαρτυρίες πράγμα που κάνει τα πράγματα ακόμα χειρότερα.

Σήμερα ημέρα Τρίτη, βγήκε ρεπορτάζ με τίτλο "Τείχος σιωπής για τον θάνατο του 8χρονου" στο zougla.gr που παρακολουθεί το θέμα από κοντά.

Κλείνουμε με τα βαθειά συλληπητήρια στην άτυχη οικογένεια του 8χρονου που χωρίς κανένα λόγο έχασαν το παιδί τους σε εκδήλωση αναψυχής ενώ κουράγιο χρειάζεται και ο άτυχος οδηγός που για τον ίδιο λόγο ξεκίνησε και αυτός την ημέρα του αλλά με όλα αυτά τα σφάλματα κατέληξε να είναι αυτός που εκτός από το Αυτόφωρο θα έχει και τις τύψεις για το δυστήχημα ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΦΤΑΕΙ  ΣΤΟ ΠΑΡΑΜΙΚΡΟ. Ο οδηγός βρέθηκε σε μια οργανωμένη εκδήλωση ακριβώς για να δοκιμάσει το αυτοκίνητο και τα χέρια του και ευθύνη της Οργάνωσης είναι να παραδώσει στους οδηγούς την πίστα με ΑΣΦΑΛΕΙΑ για αυτούς και φυσικά και για τους θεατές.

ΕΔΩ ΚΑΙ ΧΡΟΝΙΑ ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΣΥΖΗΤΑΜΕ ΕΙΝΑΙ Η ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΟΛΑ. Η κρίση όμως έρχεται εκ του αποτελέσματος.