Το Δ.Σ. του Συνδέσμου από την συνεδρίαση της που πραγματοποιήθηκε μετά την συνάντηση με την ΕΘΕΑ απεφάσισε να αναμείνει την εξαγγελία όλων των μέτρων ασφαλείας από την ΕΛΠΑ και στην συνέχεια να σχολιάσει , κρίνει και ενημερώσει τους οδηγούς.

Για να μπορέσουμε να προτείνουμε λύσεις σχετικά με το πρόβλημα της ασφάλειας των Ελληνικών αγώνων προσπάθησαμε να αναλύσουμε – διερευνήσουμε , κάτω από αντίξοες και πολλές φορές εχθρικές συνθήκες , τους λόγους για τους οποίους έγιναν τα τρία πιό σοβαρά ατυχήματα φέτος στην χώρα μας.

Λαμβάνοντας υπ’όψιν τις επικρατούσες συνθήκες καθώς επίσης και τις κοινές θέσεις και απόψεις του Δ.Σ. του ΣΟΑΑΒΕ , απαιτούμε την δημιουργία Επιτροπής Ανάλυσης Ατυχημάτων , ανεξάρτητης αρχής από την ΕΛΠΑ και τους Οργανωτές (Όπως έπραξαν οι Σύνδεσμοι καλώντας σε συμβούλιο παλαιούς και βετεράνους οδηγούς αγώνων και τεχνικούς για να μας βοηθήσουν με την πείρα και την σοφία τους στην αναλυση των αιτιων των ατυχηματων) η οποία έχοντας πρόσβαση στις κρατικές λειτουργίες θα μπορεί να καταλήγει σε ακριβές πόρισμα για κάθε ατύχημα συμβαλωντας στην αποφυγή νέων αλλά και στην απόδοση ευθυνών.

Θεωρώντας δεδομένο ότι κατά την οδήγηση στο όριο ακόμα και ένα μεμονωμένο στιγμιαίο τεχνικό πρόβλημα μπορεί να προκαλέσει ατύχημα ακόμα και στον καλύτερο-εμπειρότερο οδηγό του κόσμου επιβάλλεται η επιλογή όσο το δυνατόν ασφαλεστέρων διαδρομών και η μεγιστη δυνατη θωρακιση τους, ίδια για όλους τους αγώνες και όλους τους αγωνιζόμενους.

  Χάριν παραδείγματος αναφέρουμε ότι δεν μπορεί η ε.δ. Φτέρη να εκτελείται για τους αγώνες του Ελληνικού πρωταθλήματος με τους μισούς κριτές ασφαλείας απ ότι εκτελείται για το Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα. Δεν μπορεί στο γνωστό «Τ» της ε.δ. Σκούρτα όπου τα αυτοκίνητα φτάνουν με την τελική τους ταχύτητα , ο δρόμος διαφυγής στο μέν ράλλυ Ακρόπολις να φυλάσσεται με κορδέλλες ενώ στους Ελληνικούς αγώνες να υπάρχει μπαριέρα αυτοκινήτων και θεατών.

   Γι αυτό επιβάλλεται δημιουργία προδιαγραφών εκτέλεσης για κάθε ειδική διαδρομή και ειδικά για τα ράλλυ σπρίντ , όπου συμφωνούμε να αποτελέσουν στάδιο εισόδου για τους νέους αγωνιζόμενους μαζί με την αναβίωση των αγώνων RallyCross.

  Περιμένουμε άμεσα την ανακοίνωση για τα δύο ευέλικτα οχήματα άμεσης επέμβασης και απεγκλωβισμού που ήδη έχουμε ζητήσει από την ΕΘΕΑ καθώς και την δημιουργία ειδικής ομάδας απεγκλωβισμού.

  Περιμένουμε άμεσα την αποστολή αντιγράφου του Αφαλιστηρίου Συμβολαίου μαζί με την έκδοση της λισάνς.Επισημαίνουμε ότι πρέπει να αναθεωρηθούν οι καλύψεις.

  Περιμένουμε άμεσα την εφαρμογή της μελετης του συστήματος εντοπισμού GPS είτε αυτό που πρότεινε μέλος του Συνδέσμου εδώ και ενάμισυ χρόνο είτε άλλου αξιόπιστου συστήματος.

  Ανακαλύπτωντας την ύπαρξη σοβαρής έλλειψης σε θέμα παθητικής ασφάλειας σε ένα από τα οχήματα που ενεπλάκησαν σε θανατηφόρο ατύχημα (άσχετα αν συνέβαλλε ή όχι) απαιτούμε την πλήρη και απόλυτη εφαρμογή των υφιστάμενων κανονισμών στα θέματα παθητικής ασφάλειας.

  Συμφωνούμε με τον θεσμό του Υπευθύνου Ασφαλείας και του βοηθού του για όλους τους αγώνες ραλλύ , υπο την προυπόθεση ότι θα θεσμοθετηθεί και θα λειτουργήσει ανεξάρτητα από ΕΘΕΑ και Οργανωτές . Απαιτούμε την σύμφωνη γνώμη των οδηγών στα εκάστοτε πρόσωπα που αναλαμβάνουν τις θέσεις αυτές όπως συμβαίνει με τον κ.Μ.Χαλιβελάκη και Α.Αθανασίου καθώς και την υποχρέωση τους να ενημερώνουν τους Συνδέσμους οδηγών για κάθε αγώνα.

  Συμφωνούμε με την διαδικασία σεμιναρίων ειδικά σε θέματα σωστής χρήσης του εξοπλισμού ασφαλείας πρός τους αγωνιζόμενους , κριτές , στελέχη οργανωτών. Αναμένουμε από την ΕΛΠΑ το σχέδιο του υπευθύνου εκπαίδευσης για τα περαιτέρω.

  Ζώντας από μέσα τις ενέργειες διάσωσης και τα πολλά κενά που δημιουργήθηκαν στο τελευταίο ατύχημα , στο Ράλυ Μ.Ρόδο απαιτείται αναδιαμόρφωση του όλου συστήματος , την οποία θα συζητήσουμε με τον υπεύθυνο ασφαλείας , στην κατεύθυνση της επάνδρωσης με καταλλήλους κάθε φορά ανθρώπους και την οργάνωση σεμιναρίων.

Ζητάμε την κατάρτιση ομάδας (λίστας) γιατρών με ειδικότητες και ιδιαίτερες ικανότητες που θα μπορούν να βοηθήσουν αποτελεσματικά. Ζητάμε επίσης την τυποποίηση του εξοπλισμού που θα πρέπει να τους παρέχεται να φέρουν μαζί τους. Από την λίστα αυτή να υποχρεούνται να επιλέγουν οι οργανωτές.

Ζητάμε την τυποποίηση ικανοτήτων των ελικοπτέρων που επιλέγονται για τους αγώνες και απόλυτος προσδιορισμός του ρόλου τους (ποιούς και τι μεταφέρει).

  Περνώντας ήδη το τέστ στο ΚΕ.Ψ.Α. για να διαμορφωσουμε αποψη δεν το θεωρουμε σαν πρωτευουσα λυση στο προβλημα της ασφαλειας αφου ειμαστε πεπεισμενοι οτι και οι ατυχοι οδηγοι μας θα μπορουσαν να το ειχαν περασει. Ομως το κοστος των 70 Ε δεν το καθιστα απαγορευτικο, ειδικα στην περιπτωση που θα μπορουμε να αποφυγουμε την καταθεση πλαστων η παραποιημενων ιατρικων γνωματευσεων και επισης οι οδηγοι θα μπορουν να το εκμεταλευτουν για την βελτιωση των ατομικων τους επιδοσεων.

 Απαιτούμε την διεξαγωγή όλων των αγώνων στην χώρα μας τα μέτρα ασφαλείας να είναι επιπέδου Ακρόπολις και Ευρωπαϊκών αγώνων. Αυτό σημαίνει ότι δεν θα συναινέσουμε στην διεξαγωγή κανενός αγώνα χωρίς τις μέγιστες προδιαγραφές ασφαλείας.

Θεωρούμε ότι το πρόβλημα της ασφάλειας δεν περιορίζεται μόνο στα ράλλυ αλλά επεκτείνεται και στους αγώνες αναβάσεων. Κατ’αρχήν να θυμίσουμε ενδεικτικά για την φετεινή χρονιά τα σοβαρότατα ατυχήματα του κ.Πατσουρέα και του κ.Τσαγκαρά στην Αγ.Άννα , του κ.Ηλιάδη στην Κύμη –με σοβαρή ευθύνη του κριτή – και μόλις το προηγούμενο Σαββατοκύριακο του κ.Φωτεινέλλη στην Δημητσάνα.

Απαιτούμε υπεύθυνο ασφαλείας κοινό για όλες τις αναβάσεις. Πιστοποίηση όλων των αναβάσεων με προκαθορισμένες θέσεις κριτών και θεατών , μόνιμους κριτές και ιδιαίτερη μέριμνα στα μέτρα ασφαλείας , μπαριέρες κλπ.

Καλούμε τους οδηγούς να μην συμμετάσχουν σε κανένα αγώνα αν η ΕΛΠΑ δεν αποδείξει έμπρακτα και ΘΕΣΜΟΘΕΤΗΣΕΙ αυτούς τους κανόνες ασφαλείας.

Προσπαθόντας να αντικρούσουμε εκ των προτέρων τον αντίλογο της ΕΛΠΑ ότι τα άριστα μέτρα ασφαλείας ενός αγώνα έχουν δυσβάσταχτο κόστος , αναφέρουμε τα πιο κάτω:

Πιστεύουμε ακράδαντα ότι τα έσοδα της ΕΛΠΑ από τους αγώνες και κυρίως από τους αγωνιζόμενους δεν διατίθενται για την βελτίωση της ασφάλειας αλλά για την κάλυψη άλλων ελλειματικών δραστηριοτήτων (ΟΒΕΛΠΑ – Ελλείματα Ακρόπολις).

Σε κάθε περίπτωση δεν μας ενδιαφέρουν οι άλλες δραστηριότητες της ΕΛΠΑ αλλά μόνο οι αγώνες , η ασφάλειά τους και δευτερευόντως η προβολή.

Ενημερώνουμε τους οδηγούς ότι ακέραιο το ποσόν του παραβόλου έκδοσης λισάνς και το 35-40% του παραβόλου συμμετοχής σε ΚΑΘΕ ΑΓΩΝΑ αυτοκινήτου-μοτό-κάρτ εισπράτεται από την ΕΛΠΑ χωρίς να υπάρχει ανταποδοτικότητα από αυτά τα χρήματα των οδηγών.

Δεν είναι δυνατόν η ειδική Υμμητός στο Ακρόπολις να θωρακίστηκε με 2500 μέτρα μπαριέρες και οι υπόλοιπες διαδρομές με ακόμα 2500 μέτρα (όπως δηλώθηκε από την Οργανωτική Επιτροπή) και το ίδιο χρονικό διάστημα να χάνεται οδηγός μας γιατί δεν αναστηλώθηκε μία μπαριέρα!!!!

Αν για όλα αυτά χρειάζεται να μειωθούν οι αγώνες , ο Σύνδεσμος είναι απόλυτα σύμφωνος.

Ζητάμε την στήριξη όλων των οδηγών , ακόμα και των ανθρώπων και επαγγελματιών που δραστηριοποιούνται στον χώρο του Μηχανοκίνητου Αθλητισμού να συμμεριστούν τις προτάσεις μας άσχετα αν έχουν οικονομικό κόστος σε πρώτο χρόνο.

 Τα Δ.Σ.
ΣΟΑΑ - ΣΟΑΑΒΕ