Ο Σύνδεσμος Οδηγών Αγώνων Αυτοκινήτου Βορείου Ελλάδος (ΣΟΑΑΒΕ) πραγματοποίησε μια ανοιχτή συζήτηση την Τετάρτη 30 Σεπτεμβρίου με μεγάλη παρουσία οδηγών αγώνων αλλά και καθολική παρουσία εκπροσώπων από τις λέσχες μηχανοκίνητου αθλητισμού της Βορείου Ελλάδος. Τα θέματα της συζήτησης ήταν η μη πραγματοποίηση του Ράλλυ ΔΕΘ, η ενημέρωση για τις εξελίξεις στο θέμα δημιουργίας Ομοσπονδίας αγώνων αυτοκινήτου και συζήτηση για το αγωνιστικό πρόγραμμα του 2010 στη Βόρειο Ελλάδα.


soaave4.jpg
Η κουβέντα ξεκίνησε με χαιρετισμό από τις λέσχες της Βορείου Ελλάδος όπου βγήκε και η πρώτη είδηση της σύστασης Συνδέσμου Οδηγών Αγώνων Ταχύτητας ενώ από τη μεριά του ΣΟΑΑΒΕ ο Σάββας Μαυροματίδης ανακοίνωσε την... κλοπή εξοπλισμού από το Ράδιο ΣΟΑΑΒΕ πριν λίγο καιρό ενώ πρόσφατα η κακοτυχία συνεχίστηκε με την.. πλημμύρα του studio με αποτέλεσμα να σταματήσει προσωρινά η λειτουργία του ηλεκτρονικού ραδιοφώνου!

Το πρώτο θέμα αφορούσε στο Ράλλυ ΔΕΘ και τα γεγονότα που ακολούθησαν την ανακοίνωση του ΑΟΘ για την αδυναμία τέλεσης του αγώνα στη συγκεκριμένη ημερομηνία. Έγινε γνωστό ότι η ΕΘΕΑ δεν θα άλλαζε την ημερομηνία του αγώνα που μετράει και στο Πρωτάθλημα και ότι θα έδινε τον αγώνα σε άλλο οργανωτή. Τότε ξεκίνησε μια προσπάθεια στο Βόρειο Ελλάδα ώστε να αναλάβει η λέσχη της Χαλκιδικής ΛΕΜΑΧ να βρει τους πόρους για να αναλάβει την οργάνωση του αγώνα. Προσπάθεια που βρήκε πρόσφορο έδαφος στους τοπικούς παράγοντες αλλά τελικά δεν είχε τον απαιτούμενο χρόνο προετοιμασίας και έτσι ο αγώνας πήγε στην Ιτέα όπου όλα κανονίστηκαν σε.. τέσσερις μέρες.

Στη συνέχεια το ενδιαφέρον μεγάλωσε ακόμα περισσότερο όταν έγινε συζήτηση και ενημέρωση για τη σύσταση Ομοσπονδίας. Θέμα που σαφώς αφορά τις λέσχες αλλά και οι οδηγοί που είναι μέλη λεσχών και θα ... συμμετέχουν στους αγώνες άκουγαν με ενδιαφέρον. Ο Σάββας Μαυροματίδης ενημέρωσε για το ιστορικό των συναντήσεων των λεσχών με την ΕΛΠΑ και την εξέλιξη με το Καταστατικό της υπό σύσταση Ομοσπονδίας. Στην παρούσα φάση, 34 λέσχες έχουν υπογράψει και θα είναι τα ιδρυτικά μέλη της Ομοσπονδίας ενώ το Καταστατικό έχει υποβληθεί στο Πρωτοδικείο για επικύρωση.

Ένα από τα λεπτά σημεία που διευκρινίστηκαν είναι ο τρόπος εκλογής της Εθνικής Επιτροπής Αγώνων. Το άρθρο 15 ορίζει ότι οι λέσχες θα εκλέγουν το Δ.Σ. της Ομοσπονδίας, ο πρόεδρος του οποίου θα ορίζει τον πρόεδρο της ΕΘΕΑ. Τα μέλη της ΕΘΕΑ θα τα ορίζει ο πρόεδρος της ΕΘΕΑ, θα συμπεριλαμβάνονται εκπρόσωποι του ΣΟΑΑ και του ΣΟΑΑΒΕ και τα μέλη της ΕΘΕΑ δε θα μπορούν να είναι μέλη ΔΣ λέσχης της Ομοσπονδίας.

Η συζήτηση πέρασε μετά στο πρόγραμμα για το 2010 και τους αγώνες που θα ζητήσουν οι λέσχες της Βορείου Ελλάδος. Κάθε λέσχη ενημέρωσε για τους αγώνες που θα ζητήσει να ενταχθούν στο πρόγραμμα της ΕΘΕΑ για την επόμενη χρονιά. Όπως ήταν φυσικό από τη μεριά του ΑΟΘ δεν υπήρχε σχετική ενημέρωση μιας και έχουν προγραμματιστεί εκλογές μέσα στον Οκτώβριο για την εκλογή νέου ΔΣ. Το Ράλλυ Φίλιππος θα ζητηθεί και για τη νέα χρονιά από τη ΛΑΒέροιας και υπάρχει σκέψη για μεγάλη αλλαγή των ειδικών διαδρομών. Πολλές λέσχες θα ζητήσουν ράλλυ σπριντ, με τη ΛΕΜΑΧ να ανακοινώνει την σκέψη για χωμάτινο ράλλυ σπριντ σε επιλεγμένη, φιλική για τα αυτοκίνητα διαδρομή με στόχο να βοηθήσει όσους ασφάλτινους θέλουν να δοκιμάσουν τις συγκινήσεις που προσφέρει το χώμα.

Επίσης πολλές λέσχες θα ζητήσουν την διεξαγωγή αναβάσεων, όπως είχε γίνει και παλιότερα στη Βόρειο Ελλάδα ενώ τέθηκε και πάλι το θέμα της έλλειψης συμμετοχών στους αγώνες ταχύτητας. Φυσικά όλα αυτά θα τεθούν στο τραπέζι της ΕΘΕΑ για τον προγραμματισμό της επόμενης χρονιάς, όμως είναι καλό που ακούστηκαν σε μια συνάντηση οργανωτών και αγωνιζόμενων τόσο νωρίς.

Μερικά σύντομα ακόμα νέα είναι η υπενθύμιση της υποχρεωτικής χρήσης του HANS το 2010 σε όλους ανεξαιρέτως τους αγώνες. Έγινε ξεκάθαρο ότι τα πληρώματα από τα Ιωάννινα μετράνε βαθμολογικά στο Κύπελλο Βορείου Ελλάδος ενώ για τα νέα πληρώματα έχει ήδη καταργηθεί η υποχρέωση των 2 αγώνων σπριντ ή αναβάσεων πριν την συμμετοχή σε αγώνα ράλλυ.

Αυτή ήταν μια πολύ χρήσιμη συνάντηση για αμοιβαία ενημέρωση τόσο στους αγωνιζόμενους για το νέο πρόγραμμα, όσο και για τους οργανωτές που ήθελαν να πιάσουν το κλίμα που επικρατεί στους αγωνιζόμενους στην εποχή μας που η κρίση έχει πλήξει και το μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Κλείνουμε θυμίζοντας τον αγώνα Ράλλυ Σπριντ Αλεξανδρούπολης που είναι και ο τελευταίος γύρος για το Κύπελλο Βορείου Ελλάδος και θα γίνει την Κυριακή 1 Νοεμβρίου στην ειδική διαδρομή της Κίρκης με πολλά αγωνιστικά χιλιόμετρα.

pdf Δείτε το καταστατικό της νέας Ομοσπονδίας