HIRVONEN Το 56ο Ράλλυ Ακρόπολις ξεκίνησε σήμερα το πρωί από το Λουτράκι, και για ακόμα μία χρονιά αποδεικνύεται ένας από τους κορυφαίους αγώνες του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ. Ο συναγωνισμός και οι εναλλαγές στην κορυφή κρατούν αμείωτο το ενδιαφέρον όλων, την ώρα που οι ειδικές διαδρομές προσφέρουν ένα χαρακτήρα στον αγώνα που όμοιό του δύσκολα συναντά κανείς στο θεσμό. Η σημερινή πρώτη ημέρα περιλάμβανε πέντε ειδικές διαδρομές, με τα πληρώματα να εκκινούν από το Λουτράκι και να επιστρέφουν στην ίδια περιοχή έπειτα από έναν πραγματικό μαραθώνιο μέχρι την Ιτέα. Η τελική κατάταξη διαμορφώθηκε μόλις στην τελευταία ειδική, εκεί όπου η στρατηγική αλλά και η τύχη και φέτος έπαιξαν το ρόλο τους. 
SORDO

LOEB


SOLBERG P

SOLBERG H

OSTBERG

ATHANASSOULAS

SANDELL

ARAUJO

Συγκεκριμένα, μέχρι εκεί ο Jari-Matti Latvala με Ford Focus WRC προηγούνταν στη Γενική κατάταξη, ακολουθούμενος από τους Dani Sordo και Mikko Hirvonen. Κατά τη διάρκεια της εξέλιξής της, και ενώ ο Mikko Hirvonen είχε ολοκληρώσει την προσπάθειά του, σημειώνοντας μάλιστα τον ταχύτερο χρόνο, ο ομόσταυλός του βγήκε από το δρόμο, χάνοντας περισσότερα από τρία λεπτά. Σε εκείνο το σημείο, οι άνθρωποι της Citroen έδωσαν εντολή στον Sordo να κόψει ρυθμό, με αποτέλεσμα ο Mikko Hirvonen (Focus WRC) να βρεθεί ξαφνικά στην 1η θέση της κατάταξης και να είναι αναγκασμένος αύριο να ξεκινήσει πρώτος στις ειδικές διαδρομές.

Με αυτόν τον τρόπο, ο Φινλανδός οδηγός της BP Ford βρίσκεται στην 1η θέση της Γενικής, με τον Dani Sordo στο τιμόνι της Citroen C4 WRC να ακολουθεί μόλις 3 δλ. πίσω του. Ο πέντε φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής, Sebastien Loeb, ο οποίος ξεκίνησε με μειονέκτημα, εκκινώντας πρώτος στις ειδικές διαδρομές, βρίσκεται στην 3η θέση της Γενικής, 21 δλ. από την κορυφή. Ο Petter Solberg με τη Citroen Xsara συμπληρώνει την πρώτη 4άδα, την ώρα που ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2003 κατάφερε να ανακάμψει με εντυπωσιακό τρόπο ύστερα από το χρόνο που έχασε στη δεύτερη ειδική διαδρομή από πρόβλημα στο σύστημα διεύθυνσης. Τον Νορβηγό ακολουθούν ο αδελφός του, Henning Solberg, με Ford Focus και ο νεαρός Sebastien Ogier με C4 WRC, ο οποίος κέρδισε και μία από τις ειδικές διαδρομές της ημέρας, ενώ την πρώτη 8άδα ολοκληρώνουν οι Federico Villagra (Ford Focus) και Khalid Al Quassimi (Ford Focus).

Η αυριανή ημέρα, που θα εξελιχθεί στην περιοχή της Πελοποννήσου, περιλαμβάνει έξι ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 135,36 χλμ.

Ακολουθούν οι δηλώσεις των οδηγών στο τελευταίο service της ημέρας.

1 LOEB Sébastien – ELENA Daniel
«Σήμερα, η σειρά εκκίνησης μας δεν ήταν καλή. Ήταν πολύ δύσκολο να είμαστε πρώτοι στο δρόμο. Αύριο, η θέση μας θα είναι καλή, αλλά αυτό που έχουμε στο μυαλό μας είναι πως πρέπει να φτάσουμε στη ράμπα του τερματισμού. Η αυριανή ημέρα είναι μεγάλη, ενώ το ίδιο ισχύει και για τον αγώνα. Ελπίζουμε αύριο να είμαστε στη μάχη».
 
3 HIRVONEN Mikko - LEHTINEN Jarmo
«Οι σημερινές ειδικές γλιστρουσαν πολύ. Ήταν όμορφες ε.δ., αλλά δεν είχαμε καθόλου πρόσφυση σε κάποια σημεία. Ο αέρας ήταν καυτός, το ίδιο και τα ελαστικά, κάτι που έκανε τις επιφάνειες ακόμα πιο γλιστερές. Το ότι αύριο θα είμαστε πρώτοι στις ειδικές δεν ήταν μέρος του σχεδίου μας. Θέλαμε να είναι ο Jari Matti, αλλά δεν ξέρω τι ακριβώς συνέβη. Αύριο θα δούμε τι θα γίνει. Οι απογεματινές ειδικές θα είναι πολύ σκληρές για τα ελαστικά. Αύριο οι δύο Citroen θα έχουν τον πρώτο λόγο, οι οποίες μπορούν να κάνουν ότι θέλουν».
 
2 SORDO Dani - MARTI Marc
«Η ημέρα εξελίχθηκε καλά για εμάς, αφού δεν είχαμε προβλήματα. Η αυριανή ημέρα θα είναι μεγάλη και απλά πρέπει να περιμένουμε να δούμε τι θα γίνει».
 
6 SOLBERG Henning - MENKERUD Cato
«Σίγουρα, η σημερινή ημέρα δεν εξελίχθηκε με τον καλύτερο τρόπο για μας, αλλά ελπίζουμε ότι αύριο θα είναι καλύτερα. Πάντως, σίγουρα βελτιωμένο θα είναι το αυτοκίνητο».
 
11 SOLBERG Petter - MILLS Phil
«Η μέρα ήταν καλή γενικά, αν εξαιρέσουμε το πρόβλημα με το σύστημα διεύθυνσης, το οποίο και μας κόστισε πολύτιμο χρόνο. Πέρα από αυτό όλα πήγαν καλά και αύριο θα προσπαθήσουμε να παλέψουμε για μία θέση στο βάθρο».
 
4 LATVALA Jari-Matti – ANTTILA Miikka
«Ξέρω ότι έχω κάνει πολλά λάθη. Αυτό που χρειάζομαι είναι να αποκτήσω ακόμα μεγαλύτερη εμπειρία μαχόμενος για την κορυφή. Όταν προσπαθείς να πας όσο το δυνατόν πιο γρήγορα γίνεται, φρενάρεις όσο πιο αργά γίνεται. Στην ειδική είδα τους ενδιάμεσους χρόνους του Dani και απλά προσπάθησα να κερδίσω μερικά ακόμα δευτερόλεπτα, έτσι ώστε να έχω μία μεγαλύτερη διαφορά».
 
5 WILSON Matthew - MARTIN Scott
Εγκατέλειψαν στο σκέλος από πρόβλημα στην πίεση λαδιού του κινητήρα στη 2η ειδική.
 
9 VILLAGRA Federico - DIAZ Jose
«Ήταν μία ζεστή και μεγάλη μέρα, και μάλιστα δύσκολη για τους οδηγούς. Όλα είναι καλά και αύριο θα ψηλώσω λίγο την ανάρτηση του αυτοκινήτου».
 
12 OGIER Sebastien – INGRASSIA Julien
«Ήταν μία δύσκολη μέρα, αλλά όλα πήγαν καλά. Ξεκινήσαμε προσεκτικά επειδή ο δρόμος γλιστρούσε πολύ. Μετά ήμασταν πιο επιθετικοί, αλλά είχα ένα κλατάρισμα στην 4η ε.δ., με αποτέλεσμα στην τελευταία ειδική να μπούμε με τελείως φθαρμένα ελαστικά. Αύριο θα ξεκινήσουμε προσεκτικά, αφού η ε.δ. Γυμνό είναι πολύ δύσκολη, με πολλές πέτρες».
 
7 NOVIKOV Evgeny – MOSCATT Dale
«Η σημερινή ημέρα είχε αρκετά πάνω-κάτω. Από το setup του αυτοκινήτου είμαστε ικανοποιημένοι. Οι πρωινές ειδικές ήταν καλές, ενώ κάναμε μόλις ένα λάθος στην πρώτη ε.δ. Η 4η ε.δ. ήταν φανταστική. Είχαμε αυτοπεποίθηση και πιστεύω ότι πλέον ήταν θέμα χρόνου να κάνουμε μία ειδική χωρίς το παραμικρό λάθος. Στην 5η ε.δ., όμως, πιέσαμε υπερβολικά και τα πίσω ελαστικά μας ήταν φθαρμένα, με αποτέλεσμα να έχουμε δύο κλαταρίσματα. Στην τελευταία ε.δ. ήμασταν πολύ προσεκτικοί».
 
8 RAUTENBACH Conrad – BARRITT Daniel
«Στην 5η ε.δ. κολλήσαμε στη σκόνη του Novikov, ενώ στην τελευταία είχαμε πρόβλημα με τα ελαστικά μας. Η ημέρα δεν ήταν τόσο άσχημη για εμάς και αύριο δεν θα κάνουμε αλλαγές στο αυτοκίνητο».
 
14 AL QASSIMI Khalid - ORR Michael
«Είχαμε πρόβλημα με το αυτοκίνητο το απόγευμα, αφού λόγω μίας σύγκρουσης το κουμπί της εκκίνησης έσπασε και έπρεπε να σπρώχνουμε το αυτοκίνητο για να πάρει μπροστά. Δεν ήταν εύκολο με τα ελαστικά, αλλά αυτό ισχύει για όλους».