ΕΡ.: Mikko,
συγχαρητήρια για την όγδοη νίκη της καριέρας σου και την 70ή της Ford
στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Η νίκη σου έδειξε να είναι εύκολη αυτό το
σαββατοκύριακο, αλλά κατά πόσο ισχύει αυτό;
MH: Δεν
μπορώ να πω ότι ήταν εύκολο, αλλά αισθάνθηκα ότι δεν οδήγησα στο όριο
και τις τρεις ημέρες του αγώνα. Χρειάστηκε να πιέσω, αλλά έπρεπε να
είμαι προσεκτικός σε όλη τη διάρκεια, για να μην κάνω λάθη. Όλα πήγαν
όπως τα είχαμε σχεδιάσει πριν από τον αγώνα. Είναι πολύ καλό που,
ύστερα από όλες τις 2ες θέσεις που έχουμε κατακτήσει, βρισκόμαστε και
πάλι στην κορυφή.
ΕΡ.: Ο αγώνας ήταν δραματικός εχθές! Πώς ήταν οι συνθήκες για σένα;
MH: Ήταν
καλή ημέρα. Σίγουρα, αναμενόταν να είναι δύσκολο να κρατήσουμε τους
υπολοίπους πίσω μας με τόσο πολλές ανηφορικές φουρκέτες, και πίστευα
ότι θα χάσω πολύ χρόνο. Ωστόσο, τότε άρχισαν όλοι να έχουν προβλήματα,
εκτός από μένα. Εγώ συνέχισα στο δικό μου ρυθμό, και τελικά αυτή η
στρατηγική απέδωσε. Το αυτοκίνητο ήταν τέλειο, και δεν είχαμε το
παραμικρό πρόβλημα. Όλο το σαββατοκύριακο ήταν τέλειο για μένα και τον
Jarmo, χωρίς το παραμικρό λάθος.
ΕΡ.: Αυτή
η νίκη σε φέρνει μόλις 7 βαθμούς πίσω από τον Sebastien Loeb στη
βαθμολογία των Οδηγών. Η μάχη άρχισε και πάλι. Νομίζεις ότι μπορείς να
κερδίσεις στους εναπομείναντες γύρους του θεσμού;
MH: Ναι,
τώρα έχω αυτοπεποίθηση απέναντι στον Sebastien. Τουλάχιστον, η μάχη
άρχισε και πάλι. Είναι πολύ καλό το ότι είμαστε 7 βαθμούς πίσω του,
ύστερα από ό,τι έγινε στην Αργεντινή. Η υπόλοιπη χρονιά θα είναι
συγκλονιστική, και τώρα ίσως να μπορέσουμε να του μεταφέρουμε και ένα
μέρος της πίεσης. Είναι πολύ καλό. Δίνει και πάλι ζωή στο Πρωτάθλημα.
ΕΡ.: Jarmo, αυτή είναι η πρώτη σας νίκη για φέτος. Πόσο σημαντική είναι γενικότερα;
JL: Δεν
μπορώ να σκεφτώ κάτι πιο σημαντικό. Ο συγχρονισμός ήταν τέλειος, όταν ο
Sebastien και ολόκληρη η Citroen αντιμετώπισαν προβλήματα. Καταφέραμε
να κατακτήσουμε το μέγιστο αριθμό συνολικών βαθμών για την ομάδα. Αυτό
είναι και το σημαντικότερο.
ΕΡ.: Πρέπει να αισθάνθηκες ανακουφισμένος όταν πέρασες τη γραμμή του τερματισμού…
JL: Σίγουρα, η σημερινή ημέρα ήταν μεγάλη, αλλά αισθάνθηκα ότι η τελευταία ε.δ. το απόγευμα ήταν πραγματικά μεγάλη!
ΕΡ.: Sebastien,
συγχαρητήρια για το πρώτο βάθρο σου στο WRC, και μάλιστα στην πρώτη σου
χρονιά συμμετοχής στο θεσμό. Είναι μια δύσκολη χρονιά για σένα, και
ξέρουμε ότι σου έχει ασκηθεί πίεση για να αποδώσεις καλά. Τι σημαίνει
για σένα ο τερματισμός στο βάθρο;
SO: Το
ότι ανεβήκαμε στο βάθρο πραγματικά είναι ένα τέλειο συναίσθημα. Κάναμε
μια κακή αρχή και κάποια λάθη. Είναι δύσκολο να μπαίνεις στο θεσμό και
να προσπαθείς να ανταγωνιστείς οδηγούς που έχουν περισσότερη εμπειρία,
αλλά τώρα είναι ωραίο το συναίσθημα. Για εμάς και για την ομάδα.
ΕΡ.: Αυτή είναι η πρώτη σου συμμετοχή στο Ράλλυ Ακρόπολις. Πόσο μεγάλη πρόκληση αποτέλεσε; Επίσης, ακούσαμε ότι χτύπησες μία αγελάδα!
SO: Ναι.
Βασικά είχαμε μεγάλη πίεση σήμερα, ειδικά όταν είδαμε την αγελάδα στο
δρόμο. Μπορούσα να περάσω κοντά, αλλά είχα μια μικρή επαφή με την
αγελάδα. Η αγελάδα ήταν εντάξει, και τα καταφέραμε.
ΕΡ.: Αν η αγελάδα ήταν καλά, το αμάξι πώς ήταν;
SO: Όχι, το αυτοκίνητο δεν είχε πρόβλημα. Απλώς, τσεκάραμε τη θερμοκρασία, η οποία ήταν εντάξει, και συνεχίσαμε.
ΕΡ.: Αυτό το αποτέλεσμα θα σε βοηθήσει να εξασφαλίσεις τη συμμετοχή σου σε κάποιους αγώνες στο υπόλοιπο της χρονιάς;
SO: Σίγουρα,
θα είναι πιο εύκολο να εκκινήσουμε στην Πολωνία. Η πίεση θα είναι
μικρότερη από ό,τι εδώ, και είμαι χαρούμενος για αυτό. Θα έχω
μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση στην Πολωνία, και δε θα έχω στο μυαλό μου τους
άλλους αγώνες.
ΕΡ.: Αυτό το αποτέλεσμα αποτελεί και απάντηση σε κάποιες κριτικές που έχεις δεχθεί;
JI: Γνωρίζετε
ότι πρέπει να αποκτήσουμε εμπειρία. Όλα τα λάθη στην αρχή της χρονιάς,
όπως και όλα τα καλά που μας έχουν συμβεί, είναι ο φυσιολογικός τρόπος
για να κάνουμε τα πρώτα μας βήματα στο WRC. Ακόμη έχουμε πολύ δρόμο
μπροστά μας, έχουμε αυτοπεποίθηση και είμαστε ακόμη εδώ.
ΕΡ.: Όλοι οι οδηγοί της Citroen Junior Team είχαν καλή απόδοση εδώ…
JI: Είμαστε
πολύ χαρούμενοι για όλη την ομάδα και σίγουρα ο Evgeny (Novikov) έκανε
εξαιρετικούς χρόνους, όπως και ο Conrad. Είμαστε χαρούμενοι που έχουμε
προσφέρει αυτό το αποτέλεσμα στην ομάδα, το οποίο και περίμενε πολύ
καιρό.
ΕΡ.: Jari-Matti, συγχαρητήρια για την 3η θέση. Πρέπει να αισθάνεσαι ανακούφιση ύστερα από το λάθος που έκανες την Παρασκευή.
J-ML: Ναι,
η αλήθεια είναι ότι είμαι ανακουφισμένος. Ο αγώνας ξεκίνησε πολύ καλά.
Μετά την πέμπτη ε.δ., όλα έδειχναν ιδανικά, αλλά τα κάναμε μούσκεμα
στην έκτη. Αυτό προκάλεσε πρόβλημα και στην τακτική της ομάδας, και
γέμισε με ακόμα περισσότερο άγχος τον Mikko. Το μόνο που μπορούσα να
κάνω ήταν να το ξεχάσω και να συγκεντρωθώ στο υπόλοιπο του αγώνα. Ήξερα
ότι μπορούσα να σώσω κάτι, τερματίζοντας κάπου ανάμεσα στην 5η και την
7η θέση. Όταν οδηγάω έξυπνα, δε με ενδιαφέρει τίποτα άλλο. Απλώς,
χρειάστηκε να προστατέψω τα ελαστικά και το αυτοκίνητό μου. Και αυτή η
τακτική απέδωσε καλά. Είμαστε λίγο τυχεροί που βρισκόμαστε στο
πόντιουμ.
ΕΡ.: Το
Πρωτάθλημα Κατασκευαστών είναι και πάλι μια ανοικτή υπόθεση για εσάς,
κάτι που ισχύει και για τον Mikko, αναφορικά με εκείνο των Οδηγών.
Μπορείς να γίνεις ο ισχυρός δεύτερος οδηγός που θέλει η ομάδα και να
προσφέρεις στον Mikko την υποστήριξη που χρειάζεται;
J-ML: Αν
δεν μπορώ να το κάνω αυτό, τότε καλύτερα να σταματήσω. Μπορώ να γίνω,
και θα γίνω. Την Παρασκευή, όταν είδα πόσο γρήγορα ακολουθεί ο Sordo,
πήρα τη λάθος απόφαση. Πίστεψα ότι χρειάζομαι μεγαλύτερη διαφορά.
Αισθανόμουν τέλεια εκείνη τη στιγμή, σε εκείνη την ειδική. Η ε.δ. Θήβα
δεν ήταν και στο παρελθόν καλή για μένα. Όταν πας πιο γρήγορα και
φρενάρεις πιο αργά για μία φουρκέτα, όλα μπορούν να συμβούν. Κολλήσαμε
για λίγο, και ευτυχώς κάποιοι θεατές μας βοήθησαν να επανέλθουμε στο
δρόμο, έχοντας όμως χάσει περισσότερα από 3 λεπτά. Ήταν μεγάλη η
απογοήτευσή μου, αλλά για ακόμα μία φορά έμαθα κάτι καινούργιο.
ΕΡ.: Δέχθηκες κάποιες κλήσεις από τον Malcolm Wilson σε αυτόν τον αγώνα;
J-ML: Όχι.
Όταν ερχόμαστε σε έναν αγώνα, ερχόμαστε να παλέψουμε για την 1η και τη
2η θέση. Πρέπει να οδηγήσουμε γρήγορα. Εντάξει, είναι απαραίτητο να
μείνεις στο δρόμο, διαφορετικά δε θα πάρεις το αποτέλεσμα που θες.
Ξεκινήσαμε όπως τερματίσαμε στη Σαρδηνία, αλλά μετά την έκτη ε.δ. ήξερα
ότι, όπως διαμορφώθηκε η κατάσταση, δεν μπορώ να κερδίσω. Δεν είναι η
ώρα να είμαι ο ταχύτερος. Τώρα πρέπει να είμαι ο πιο έξυπνος. Έμαθα
κάτι ακόμα, λοιπόν.
ΕΡ.: Miikka,
την Παρασκευή το βράδυ υπήρχαν μαύρα σύννεφα πάνω από το στρατόπεδο της
ομάδας με το λάθος. Εσύ και ο Jari-Matti ήσασταν απογοητευμένοι, αλλά
τα πράγματα άλλαξαν άρδην την επόμενη ημέρα. Πώς αντιμετωπίσατε την
πίεση που σας ασκήθηκε την Παρασκευή και το Σάββατο;
MA: Μπορεί
να πει κανείς ότι τη μία ημέρα γίνονται απίστευτα πράγματα, και τις
επόμενες δύο θαύματα. Κάπως έτσι θα μπορούσε να περιγράψει κανείς τον
αγώνα. Την Παρασκευή μιλήσαμε με τους υπεύθυνους της ομάδας. Μας
μίλησαν σωστά και σκεφτήκαμε ότι, εφόσον τα κάναμε θάλασσα, τώρα έχει
έρθει η ώρα να τους αποζημιώσουμε με ένα καλό αποτέλεσμα. Πρέπει να
αποδείξουμε ότι αξίζει η εμπιστοσύνη που έχει δείξει η ομάδα στο
πρόσωπό μας. Καταστρώσαμε τη στρατηγική μας το Σάββατο το πρωί, και
θέλαμε να είμαστε όχι ο ταχύτερος συνδυασμός, αλλά ο πλέον αξιόπιστος.
Αυτό απέδωσε στις ειδικές διαδρομές.
ΕΡ.: Malcolm,
αυτό είναι ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα για την ομάδα. Είναι η 70ή νίκη
της Ford, κάτι που, σε συνδυασμό με το αποτέλεσμα της Citroen, κάνει το
Πρωτάθλημα Κατασκευαστών συναρπαστικό σε εξέλιξη.
MW: Το
σαββατοκύριακο ήταν τέλειο για εμάς. Ο Mikko έκανε έναν πραγματικά
αλάνθαστο αγώνα. Ήξερε τι πρέπει να κάνει από την αρχή μέχρι το τέλος,
και αναμφίβολα είναι ένας από τους κορυφαίους οδηγούς. Έχει ήδη γίνει
αρκετή συζήτηση για το περιστατικό της Παρασκευής, και είμαι πολύ
ικανοποιημένος για τον τρόπο με τον οποίο άλλαξε άρδην η κατάσταση και
είχαμε αυτό το ιδανικό αποτέλεσμα. Αυτή είναι η 70ή νίκη της Ford και η
40ή της M-Sport. Παράλληλα, το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, όπως και
εκείνο των Οδηγών, πήρε και πάλι φωτιά.
ΕΡ.: Έχουν αρχίσει να λειτουργούν πλέον τα πράγματα υπέρ σας;
MW: Αν
δει κανείς πριν από τη Σαρδηνία, πολλοί έλεγαν πως η Ford έχει χάσει το
παιχνίδι. Όπως λέμε πάντα, για να βρίσκεσαι σε θέση ισχύος, θα πρέπει
και οι δύο οδηγοί σου να αποδίδουν το μέγιστο, όπως έκαναν στη
Σαρδηνία. Σχεδόν το χάσαμε αυτό την Παρασκευή το βράδυ, αλλά το πήραμε
πίσω. Τώρα ακολουθούν κάποιοι αγώνες που ταιριάζουν στους οδηγούς μας,
και το μοναδικό σίγουρο είναι ότι δε θα τα παρατήσουμε.
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΩΝ
Nick Garton
The Guardian (Μ.ΒΡΕΤΑΝΙΑ)
ΕΡ.:
Mikko, το πρώτο μισό της χρονιάς πρέπει να ήταν δύσκολο για σένα. Πώς θα αντιμετωπίσεις τον Sebastien στο δεύτερο μισό;
MH: Πρέπει
να ανατρέψουμε την κατάσταση, αν θέλουμε να παλέψουμε για το
Πρωτάθλημα. Ήταν δύσκολο για εμάς, διότι σε αρκετούς αγώνες είμαι πολύ
κοντά, αλλά ποτέ δεν ήταν τέλειο. Οι δύο τελευταίοι αγώνες ήταν πάρα
πολύ καλοί για εμάς. Θέλουμε να έχουμε μια καλή μάχη έως το τέλος της
χρονιάς.
FIA PRODUCTION CAR WORLD RALLY CHAMPIONSHIP
Παρόντες:
1ος – Λάμπρος Αθανασούλας
1ος - Νίκος Ζακχαίος
ΕΡ.: Λάμπρο,
τι σαββατοκύριακο κι αυτό! Πήρατε τη νίκη στο PWRC δηλωμένοι από την
Οργανωτική Επιτροπή του αγώνα στο Ράλλυ της πατρίδας σας. Τι σημαίνει
αυτό το αποτέλεσμα για σένα;
ΛΑ: Ήταν
μια πραγματικά δύσκολη μάχη την τρίτη ημέρα. Ξεκινήσαμε 8 δλ. πίσω από
τον Nasser (Al-Attiyah) το πρωί. Είχαμε μείνει πίσω λόγω ηλεκτρικού
προβλήματος στο τέλος της δεύτερης ημέρας. Η ένταση ήταν μεγάλη,
πιέσαμε πολύ. Δεν είχα, έως τώρα, εμπειρία από κόντρα με έναν Παγκόσμιο
Πρωταθλητή. Είμαστε πολύ χαρούμενοι, και γι’ αυτό τόσο συναισθηματικοί.
Είναι η πρώτη μας νίκη.
ΕΡ.: Μια
φανταστική μάχη έγινε ανάμεσα σε εσάς και αρκετά πληρώματα του PWRC. Al
Attiyah, Araujo και Sandell. Πώς είναι να τους συναγωνίζεσαι;
ΛΑ: Περίμενα
τους χρόνους μας να είναι στους καλύτερους πέντε. Πέρυσι τρέξαμε πάλι
Ακρόπολις στο PWRC και είχαμε καλούς χρόνους με αυτοκίνητο κατηγορίας
Ν. Με το Skoda περίμενα ότι θα ήμασταν ακόμα πιο γρήγοροι. Αποδείχθηκε
αξιόπιστο, και πήγαμε καλά.
ΕΡ.: Οδήγησες το Skoda S2000. Ο Patrik Sandell σού έδωσε οδηγίες πώς να το οδηγήσεις, έτσι δεν είναι;
ΛΑ: Ναι,
μας βοήθησε πολύ με το setup τη Δευτέρα, όταν το πρωτο-οδηγήσαμε για
μόλις 30 χλμ. Κατά τη διάρκεια του αγώνα μάς έλεγε τι έπρεπε να κάνουμε
και βοήθησε στην επισκευή του. Ήταν πρόθυμος να βοηθήσει, και πρέπει να
του πω ένα μεγάλο ευχαριστώ. Από τη μεριά μας, τον βοηθήσαμε στερώντας
τη νίκη από τον Nasser.
ΕΡ.: Πες μας για τη δεύτερη ημέρα.
ΛΑ: Ήμασταν
50 δλ. μπροστά και πήγαμε στο δεύτερο loop σκοπεύοντας να προσέξουμε
λίγο περισσότερο, ίσως και να αφήναμε τη διαφορά να πέσει στα 30 δλ.
Στην πρώτη απογευματινή ειδική αλλά και στην επόμενη άρχισα να
αντιλαμβάνομαι ότι το αυτοκίνητο δεν επιτάχυνε όπως έπρεπε. Στο τέλος
της ειδικής άρχισε να ρετάρει. Έβριζα, πιστεύοντας ότι αυτό ήταν και
ότι θα χάσουμε τα πάντα, πάλι. Στην επόμενη ειδική οδηγήσαμε με 1η και
2η σχέση μόνο, αλλά χάσαμε μόλις 50 δλ., τα οποία καλύψαμε σήμερα.
ΕΡ.: Πώς σου φαίνεται το αυτοκίνητο;
ΛΑ: Είναι
φανταστικό. Σαν όνειρο. Δεν έχω μεγάλη εμπειρία, αλλά είναι πολύ
καλύτερο από ένα αυτοκίνητο Group N. Περισσότερο μοιάζει με Group A, θα
έλεγα. Είναι πολύ καλοφτιαγμένο και δεν έχει θέματα αξιοπιστίας. Το
πρόβλημά μας αφορούσε ένα ποτενσιόμετρο, και αυτό ήταν όλο. Το
αυτοκίνητο είναι γερό.
ΕΡ.: Θεωρείς ότι η επιτυχία του φετινού Ακρόπολις έχει να κάνει με τη βάση του, που μετακόμισε στο Λουτράκι;
ΛΑ:
Έτσι πιστεύω, αν και δεν είχα πολύ χρόνο να παρατηρήσω πράγματα, όντας
αγωνιζόμενος – καλύτερα ρωτήστε τις ομάδες και όσους δούλεψαν στο
service park. Για μένα το Λουτράκι είναι ένα πολύ όμορφο μέρος, που
συνδυάζει τα πάντα: καλές ειδικές, χώρο για service και επιπλέον είναι
πολύ κοντά στην Αθήνα. Το ιδανικό μέρος για το Ακρόπολις.
ΕΡ.: Πόσο θα σας βοηθήσει αυτή η νίκη να βρείτε χρηματοδότηση για κάτι πιο μεγάλο, ενδεχομένως;
NZ: Αυτό
θα ήταν τέλειο – σε έναν τέλειο κόσμο. Ξέρεις, είναι πολύ δύσκολο να
κάνουμε όλο το Πρωτάθλημα του PWRC. Χρειάζεται χορηγός, και μάλιστα
μεγάλος. Δύσκολο για Έλληνα οδηγό να βρει κάποιον. Πραγματικά, είναι
όνειρο να τρέξουμε σε όλο το Πρωτάθλημα, ελπίζω κάποιος να μας βοηθήσει
τώρα που κερδίσαμε!
ΕΡ.: Νίκο, είδαμε συναισθηματικές στιγμές στο τέλος της ειδικής. Πώς νιώσατε μέσα στο αυτοκίνητο μόλις συνειδητοποιήσατε τη νίκη σας;
NZ: Το
συναίσθημα ήταν απολαυστικό. Ο Nasser είναι πολύ γρήγορος, και το
πάλεψε ως το τέλος. Ξέραμε ότι δε θα φυλαγόταν στην τελευταία ειδική,
άρα έπρεπε να οδηγήσουμε γρήγορα. Έπρεπε να αποφύγουμε τα λάθη, γιατί η
διαφορά μας ήταν μικρή και θα χάναμε τον αγώνα. Όταν περάσαμε το flying
και είδαμε το χρόνο στο control, ξεσπάσαμε σε δάκρυα, ανεβήκαμε στην
οροφή και τα πάντα ήταν τέλεια.
(acropolisrally.gr)
|