Loeb-Elena Oλοκληρώθηκε το 55ο BP Ultimate Acropolis Rally of Greece και αυτοί που κατάφεραν να "δαμάσουν" καλύτερα από όλους τις πολύ σκληρές ε.δ. του αγώνα, ήταν οι Loeb-Elena με την εργοστασιακή Citroen C4 WRC. Πίεσαν πολύ όπου έπρεπε, φυλάχτηκαν εκεί που έπρεπε, με λίγα λόγια οδήγησαν όπως έπρεπε για να κερδίσουν. Δεν αντιμετώπισαν σοβαρά προβλήματα (ένα κλατάρισμα είχαν μόνο που τους έριξε για λίγο από την κορυφή) και η στρατηγική που ακολούθησαν ήταν όπως αποδείχτηκε αυτή που έπρεπε για να κερδίσουν το σκληρότερο Ακρόπολις των τελευταίων ετών.
P.Solberg-Mills
Hirvonen-Lehtinen
Αava-Sikk
Sordo-Marti
Wilson-Martin
Latvala-Anttila
H.Solberg-Menkerud
Aigner-Wicha
Sousa-Carvalho
Araujo-Ramalho
Αθανασούλας-Ζακχαίος

Στην 3η μέρα του αγώνα οι Γάλλοι ήταν αρκετά "μαζεμένοι" καθώς το μόνο που είχαν να κάνουν ήταν να ελέγξουν την διαφορά τους από τους 2ους P.Solberg-Mills της Subaru. Όχι μόνο την διατήρησαν αλλά την αύξησαν από τα 28''7 στο 1'09''5. Αυτό όμως μόνο κακό δεν είναι για την ομάδα της Subaru και τον Νορβηγό οδηγό, καθώς κατάφεραν να φέρουν το νέο αυτοκίνητο, το Subaru Impreza WRC S14, στο ντεμπούτο του, στην 2η θέση του αγώνα που μόνο φιλικός δεν ήταν για αυτό. Πολλά ακούστηκαν πριν τον αγώνα για την επιλογή της Subaru να "τρέξει" το S14 για πρώτη φορά σε έναν από τους σκληρότερους αγώνες του Πρωταθλήματος. Τελικά το πείραμα πέτυχε και ο Solberg πήρε ένα πολύ σημαντικό αποτέλεσμα για την ομάδα που μόνο καλό θα τους κάνει μετά τα μέτρια αποτελέσματα των τελευταίων ετών. Ούτε αυτός πίεσε την τελευταία ημέρα του αγώνα καθώς η διαφορά του από τους 3ους ήταν τέτοια που δεν ήταν εύκολο να απειληθούν, ιδιαίτερα μετά την ατυχία του αδερφού του, H.Solberg που αντιμετώπισε πρόβλημα με τα ηλεκτρικά του κινητήρα του στον Αυλώνα 2. Έτσι στον τερματισμό, μόνο χαμόγελα μπορούσε να διακρίνει κανείς στο στρατόπεδο της Subaru.

Η τύχη στην 3η μέρα ήταν και μαζί με τους Hirvonen-Lehtinen με το εργοστασιακό Ford Focus WRC. Μετά τις ατυχίες των 2 προηγούμενων ημερών, κατάφεραν να κερδίσουν μια θέση στη γενική, μετά το πρόβλημα του H.Solberg, η οποία είναι πολύ σημαντική στο κυνήγι του τίτλου καθώς με αυτήν κατάφερε να μην αφήσει τον Loeb να ξεφύγει πολύ στη βαθμολογία των οδηγών και έτσι βρίσκεται πίσω του με έναν βαθμό διαφορά. Ούτε αυτός έσπασε τα χρονόμετρα την τελευταία ημέρα καθώς οι διαφορές εμπρός του και πίσω του δεν τον έφεραν σε θέση να απειλεί αλλά ούτε και να απειληθεί.

Στην 4η θέση έχουμε μια από τις υποψήφιες για "επίδοση του αγώνα". Ο λόγος για τους "ημιεργοστασιακούς" Αava-Sikk με την Citroen C4 WRC. Oι Εσθονοί πέτυχαν την καλύτερη τους επίδοση στο WRC, και το άξιζαν πολύ καθώς κινήθηκαν πολύ γρήγορα, κέρδισαν ε.δ., και απέδειξαν ότι δεν βρίσκονται άδικα στη "μεγάλη κατηγορία". Προσάρμοσαν το αυτοκίνητο στα μέτρα τους, όπως μας είπαν, και πλέον είναι σε θέση να κινηθούν όσο πιο γρήγορα μπορούν. Είμαστε σίγουροι ότι πολύ σύντομα θα τους ξαναδούμε σε αυτές τις θέσεις στους επόμενους αγώνες.

5οι τελικά τερμάτισαν οι Sordo-Marti με την 2η εργοστασιακή Citroen C4 WRC. Mετά την χθεσινή τους ατυχία, που τους κόστισε αρκετά σε χρόνο και θέσεις σήμερα κατάφεραν να κινηθούν πολύ γρήγορα και να κερδίσουν 2 θέσεις στη γενική. Μάλιστα χώρις την ποινή του 1 λεπτού που δέχτηκαν χθες, θα μπορούσαν να έχουν ανέβει μέχρι και την 4η θέση. Οι χρόνοι τους πάντως ήταν κορυφής καθ' όλη την διάρκεια του αγώνα και σίγουρα οι Ισπανοί δεν φεύγουν ευχαριστημένοι από τον αγώνα μας.

Ακόμα ένας τερματισμός στους βαθμούς και τους Wilson-Martin με το Ford Focus WRC της Stobart Motorsport. To Βρετανικό πλήρωμα ακολούθησε την προσφιλής του τακτική του, κινήθηκαν με σταθερό ρυθμό, χωρίς υπερβολές, και όπως και σε άλλους αγώνες φέτος, οι ατυχίες πιο γρήγορων πληρωμάτων τους έφεραν μέσα στους βαθμούς. Και αυτοί αντιμετώπισαν προβλήματα αλλά μάλλον ευχαριστημένοι θα φύγουν από την Ελλάδα με τους βαθμούς της 6ης θέσης.

Αυτοί που σίγουρα φεύγουν από το Ακρόπολις με λιγότερα από όσο άξιζαν είναι οι Latvala-Anttila με το έταιρο εργοστασιακό Ford Focus WRC. Ξεκίνησαν με ρυθμό κορυφής αλλά μια η σπασμένη ανάρτηση την 1η μέρα και μια το χάσιμο της πίεσης του τούρμπο στο 1ο loop της 2ης μέρας δεν τους επέτρεψαν τη διεκδίκηση της νίκης που έδειξαν από πλευράς χρόνων ότι μπορούν να διεκδικήσουν.

Την βαθμολογούμενη 8άδα συμπλήρωσαν οι H.Solberg-Menkerud με το Ford Focus WRC της Stobart Motorsport. Mάλλον το πιο απογοητευτικό τέλος στον αγώνα των Νορβηγών, καθώς ενώ βρισκόταν 3οι άνετα, στον Αυλώνα 2 αντιμετώπισαν πρόβλημα με τα ηλεκτρικά του Focus που τους κόστισε σχεδόν 5 λεπτά και μαζί μια θέση στο πόντιουμ των νικητών που μέχρι εκείνη την στιγμή άξιζαν και με το παραπάνω με την εμφάνιση τους.

Στις επόμενες 2 θέσεις βρέθηκαν οι Gardemeister-Tuominen με το εργοστασιακό Suzuki SX4 WRC, και Rautenbach-Senior με Citroen C4 WRC.

Στο PWRC, μετά τον καταποντισμό των 2 πρώτων ημερών, οι Aigner-Wicha στάθηκαν αρκετά τυχεροί καθώς ενώ ήταν άνετα πρώτοι, τρόμαξαν αρκετά όταν αντιμετώπισαν πρόβλημα με το διαφορικό του Mitsubishi Lancer Evo9 της Red Bull που τους κόστιζε συνεχώς σε χρόνο. Τελικά άντεξαν και πήραν μια πολύ σημαντική νίκη, 2η συνεχόμενη μετά την Αργεντινή, που τους φέρνει 1ους στη βαθμολογία του πρωταθλήματος.

2οι τερμάτισαν οι team-mates των πρώτων, Sousa-Carvalho, με ίδιο αυτοκίνητο. Και αυτοί κινήθηκαν πολύ γρήγορα και πήραν το καλύτερο τους αποτέλεσμα στον θεσμό, ενώ 3οι τερμάτισαν, οι επίσης Πορτογάλλοι, Araujo-Ramalho με ακόμα ένα Mitsubishi Lancer Evo9. Και οι 2 συνδυασμοί που έκλεισαν το πόντιουμ ανέβηκαν μια θέση στην κατάταξη μετά τον αποκλεισμό των Rauam-Kutt με Mitsubishi Lancer Evo9 που ενώ τερμάτισαν 2οι στο PWRC, μετά το τέλος του αγώνα αποκλείστηκαν γιατί οι δίσκοι των φρένων δεν ήταν νόμιμοι, ενώ 2οι βρέθηκαν στο τέλος της 2ης μέρας και οι M.Baldacci-Agnese επίσης με Mitsubishi Lancer Evo9 που εγκατέλειψαν μετά την 1η ε.δ. της 3ης μέρας.

Όσον αφορά το PWRC, θα πρέπει να κάνουμε ιδιαίτερηη μνεία σέ ένα από τα 2 Ελληνικά πληρώματα που η Οργανωτική Επιτροπή του αγώνα επέλεξε να βαθμολογηθούν για τον θεσμό. Ο λόγος για του Αθανασούλα-Ζακχαίο που με ένα Subaru Impreza WRX N12 προετοιμασμένο από την Aimont Racing πραγματικά μας έκαναν υπερήφανους με τις επιδόσεις τους. Καθ΄ όλη την διάρκεια του αγώνα κινήθηκαν σε ρυθμούς 5άδας, και ίσως αν δεν είχαν το πρόβλημα με την βίδα του διαφορικού που τους ανάγκασε να εγκαταλείψουν την 1η μέρα, ίσως τώρα να πανηγυρίζαμε μια πολύ σημαντική Ελληνική διάκριση. Μην ξεχνάμε ότι κέρδισαν μέχρι και ε.δ. (Πισσιά 2) για το PWRC που μόνο εύκολο δεν είναι με τον υπάρχοντα συναγωνισμό. Ελπίζουμε να βρεθούν κάποιες εταιρίες (γιατί όχι και το κράτος) ώστε να στηρίξουν κάποια στιγμή κάποιο πλήρωμα ή πληρώματα στο θεσμό που από ότι φαίνεται Ελληνικές σοβαρές προσπάθειες μπορούν να διακριθούν.

Όπως ήταν λογικό (μετά και την μη εκκίνηση των Βωβού-"ΕΛ ΕΜ" σήμερα) οι Αθανασσούλας-Ζακχαίος κέρδισαν και την άτυπη Ελληνική κατάταξη εμπρός από τους Νάσουλα-Πατρικούσση με Mitsubishi Lancer Evo9 και Νιώρα-Γουσέτη με Subaru Impreza WRX N12.

Και σήμερα δεν έλειψαν οι πολλές εγκαταλείψεις με σημαντικότερες αυτές των Atkinson-Prevot με το 2ο εργοστασιακό Subaru Impreza WRC S14 από σπασμένη ανάρτηση, και Galli-Bernacchini με το Ford Focus WRC που συμπλήρωσαν 3 εγκαταλείψεις σε 3 ημέρες αγώνα, αλλά όσο βρέθηκαν σε αυτόν ήταν από τους ταχύτερους συνδυασμούς (κέρδισαν και το βραβείο Colin McRae για την υψηλότερη μέση ωριαία ταχύτητα σε ε.δ.).

Κάπως έτσι λοιπόν τέλιωσε ο Εθνικός μας αγώνας. Όσο για τα συμπεράσματα από αυτόν θα αναφερθούμε σε άλλο άρθρο σύντομα...