r40banner_03.jpg

Το "πλήρωμα του αγώνα" - Καραβασίλης/Κολλαράς - Γνωρίστε τους!

  • Δημοσιεύθηκε: Παρασκευή, 12 Δεκεμβρίου 2008 08:00
  • Από: Κωνσταντίνος Μηλιάδης - Φωτογραφίες: Ανδρέας Αποστολίδης
thumb_karavasilis.jpg Το 42 ράλι ΔΕΘ αποτελούσε τον τέταρτο σταθμό του πανελληνίου Πρωταθλήματος ράλι. Μετά από μία καταπληκτική εμφάνιση "Πλήρωμα του αγώνα" ανακηρύχθηκαν οι Καραβασίλης- Κολλαράς οι οποίοι κέρδισαν και την Α6. Ένα ωραίο απόγευμα βρεθήκαμε στην Ορμύλια Χαλκιδικής όπου φωτογραφίσαμε το πλήρωμα με το αυτοκίνητο τους και είχαμε μία όμορφη συζήτηση. Ποιοι είναι όμως?
karavasilis_09.jpg
Το 42 ράλι ΔΕΘ αποτελούσε τον τέταρτο σταθμό του πανελληνίου Πρωταθλήματος ράλι. Μετά από μία καταπληκτική εμφάνιση "Πλήρωμα του αγώνα" ανακηρύχθηκαν οι Καραβασίλης- Κολλαράς οι οποίοι κέρδισαν και την Α6. Ένα ωραίο απόγευμα βρεθήκαμε στην Ορμύλια Χαλκιδικής όπου φωτογραφίσαμε το πλήρωμα με το αυτοκίνητο τους και είχαμε μία όμορφη συζήτηση. Ποιοι είναι όμως?

     
  Καραβασίλης Βασίλης

Ο οδηγός του πληρώματος είναι 29 ετών και κατάγεται από τα Βράσταμα Χαλκιδικής, όπου ζει και εργάζεται στην οικογενειακή επιχείρηση (αρτοποιείο). Έκανε τα πρώτα του βήματα φέτος και μετράει πλέον 2 νίκες στην κλάση του, η πρώτη στο 42ο ράλι ΔΕΘ και η άλλη στο mini ράλι Δημόκριτος.
 
     
karavasilis_03.jpg
Τι είναι αυτό που σε έκανε να ασχοληθείς με αυτή την μορφή του σπορ?
Κάποιες φορές έτυχε να παρακολουθήσω το ράλι Χαλκιδικής με φίλους χωρίς αυτό όμως να σημαίνει ότι το παρακολουθούσα κάθε χρόνο. Με είχε εντυπωσιάσει η ταχύτητα με την οποία περνούσαν τα αγωνιστικά από μπροστά μας και είχε περάσει από το μυαλό μου ότι ίσως κάποια στιγμή να καταφέρω να βρεθώ στη θέση τους.

Ένας ακόμη λόγος, ίσως ο ποιο σημαντικός, είναι ότι ήθελα να δω σε ποιο επίπεδο είμαι οδηγικά σε σχέση με κάποιους άλλους οδηγούς. Και ο πιο ασφαλής τρόπος για να κάνει κάποιος κάτι τέτοιο, είναι μέσα από τους αγώνες αυτοκινήτου. Συμμετέχοντας με ένα αυτοκίνητο ειδικά εξοπλισμένο έχεις την μέγιστη δυνατή ασφάλεια, χωρίς, βέβαια, αυτό να σημαίνει ότι δεν υπάρχει κίνδυνος. Άλλωστε είμαι λάτρης των extreme σπορ. Είμαι εκπαιδευτής πτώσεων με αλεξίπτωτο έχοντας στο ενεργητικό μου 800 άλματα. Έχω μεταβεί στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής 2 φορές για εκπαίδευση, για ένα μήνα τη κάθε φορά. Θα ήθελα να ασχοληθώ με αυτό επαγγελματικά, αλλά λόγω του ότι δεν υπάρχει μέλλον στη χώρα μας, για την ώρα το κάνω μόνο ερασιτεχνικά. Τον ελεύθερο χρόνο μου τον περνάω κάνοντας enduro στην ορεινή Χαλκιδική με φίλους ή κάνοντας ελεύθερη κατάδυση.

karavasilis_05.jpg
Πες μας δυο λόγια για το αυτοκίνητο και αν θα το αναβαθμίσετε?
Το αυτοκίνητο είναι Citroen saxo vts, άνηκε στον κ.Μοσχίδη, είναι κατηγορίας Ν2 και αποδίδει περίπου 155 ίππους. Επίσης φοράει σκούπα, μπλοκέ και κορονοπήνιο. Έχουμε σκοπό να κάνουμε κάποιες αλλαγές, δίνοντας έμφαση στο roll cage, και τον επόμενο χρόνο θα ανέβουμε στην κατηγορία Α6.

Έχεις κάνει 6 αγώνες. Πες μας για τις πρώτες εμπειρίες που έχεις αποκομίσει και αν έχει αλλάξει ο τρόπος οδήγησης σου?
Υπάρχει πολύ μεγάλη βελτίωση στα γραπτά αν και θα μας τα πει ο Χρήστος αργότερα. Κάτι άλλο που θα ήθελα να αναφέρω είναι ότι χρειάστηκε να κάνω κάποια χιλιόμετρα για να συνηθίσω στην ιδέα ότι έχω στη διάθεση μου όλο το πλάτος του δρόμου. Νομίζω ότι οδηγώντας με γραμμές δεν με βοηθάει πάντα καθώς κάποιες φορές σε μερικά σημεία το αυτοκίνητο χάνει την δύναμη του.

karavasilis_01.jpg
Μόλις έχει τελειώσει το Κύπελλο Βορείου Ελλάδος. Έχετε αποφασίσει ποιο θεσμό θα ακολουθήσετε την επόμενη χρονιά?
Δεν έχουμε αποφασίσει ακόμη ποιο θα είναι το πρόγραμμα της επόμενης χρονιάς. Σίγουρα θα θέλαμε να κάνουμε το sprint Δράμας, αν και δεν ξέρουμε αν θα υπάρχει στο Κύπελλο του χρόνου. Οι υπόλοιποι αγώνες που προγραμματίζουμε να συμμετάσχουμε είναι τα ράλι Θερμαϊκού, ΔΕΘ, Αλεξανδρούπολης και στο Φίλιππος, που όπως μας είπαν κάποιοι φίλοι, είναι ένας πολύ ωραίος αγώνας.

karavasilis_06.jpg
Ποιο είδος αγώνα προτιμάς περισσότερο και γιατί?
Μου αρέσει να τρέχω σε ράλι παρά σε sprint. Ο λόγος είναι ότι προτιμώ το κλίμα που επικρατεί σε έναν αγώνα ράλι, τα περισσότερα αγωνιστικά χιλιόμετρα και το ότι οι συμμετοχές είναι συνήθως περισσότερες, αν και ανεβαίνει το κόστος. Ένας ακόμη λόγος είναι ότι χρειαζόμαστε χλμ καθώς τώρα ξεκινήσαμε και παρατηρούμε ότι υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης.

     
  Κολλαράς Χρήστος

Ο συνοδηγός είναι 30 ετών και κατάγεται από την Ορμύλια Χαλκιδικής, όπου ζει και εργάζεται στο συνεργείο αυτοκινήτων που έχει με τον αδερφό του. Ενεργά συμμετείχε για 1η φορά φέτος με τον Βασίλη με τα αποτελέσματα που προαναφέραμε.
 
     
karavasilis_04.jpg
Πως ξεκίνησες τους αγώνες?
Μικρός παρακολουθούσα το ράλι Χαλκιδικής και θυμάμαι ότι πηγαίναμε με τα ποδήλατα, μόνοι μας, να δούμε τα αγωνιστικά και φανταζόμασταν τους εαυτούς μας στη θέση τους. Ζητούσαμε επίμονα αυτοκόλλητα από οδηγούς όπως ο Μοσχούς, ο Τζίγγερ, ο Στρατισίνο (και αν δεν μας έδιναν πετούσαμε πέτρες). Αργότερα λόγω δουλειάς, μηχανικός αυτοκινήτων, έτυχε να ασχοληθώ με αγωνιστικά και με βελτιώσεις αυτοκινήτων και θέλαμε να έχουμε και εμείς κάποια στιγμή το δικό μας αγωνιστικό.

Η πρώτη μου επαφή με τους αγώνες συνέβη όταν κάποιος από την περιοχή μου, που ήταν στο αγωνιστικό τμήμα της LION Hellas, με κάλεσε να πάω στο ράλι Ακρόπολις για να δω από κοντά τι γίνεται κατά την διάρκεια ενός αγώνα. Η συμμετοχή της LION τότε ήταν με τον Σώτο Κοκκίνη, με ένα 106 maxi, και έμεινα ενθουσιασμένος με την όλη διαδικασία.

karavasilis_07.jpg
Πως περιγράφεις μία στροφή?
Χρησιμοποιούμε επτά χαρακτήρες μιας και μαθαίνουμε μόνοι μας. Βοήθεια είχαμε μόνο μέσα από το σεμινάριο νέων αγωνιζομένων που πραγματοποίησε ο ΑΟΘ, απ' όπου μάθαμε αρκετά πράγματα. Έχοντας κάνει μόνο 3 αγώνες με το Βασίλη μπορώ να πω ότι ο τρόπος που γράφουμε και επικοινωνούμε μεταξύ μας έχει βελτιωθεί. Και φαντάζομαι ότι θα συνεχίσει να βελτιώνεται αγώνα με τον αγώνα. Για την ώρα στις σημειώσεις έχουμε μόνο τις βασικές πληροφορίες αλλά αργότερα θα προσθέσουμε και άλλους χαρακτήρες. Οι σωστές σημειώσεις είναι, πιστεύω, πάρα πολύ σημαντικό κομμάτι στους αγώνες και θα προσπαθήσουμε να φτάσουμε σε ένα αρκετά καλό σημείο.

Περιμένατε να κατακτήσετε την πρώτη θέση στην Α6 στο ράλι ΔΕΘ?
Αγοράζοντας το αυτοκίνητο γνωρίζαμε ότι θα δεν θα είμαστε ιδιαίτερα ανταγωνιστικοί και δεν ελπίζαμε σε πολύ καλές θέσεις. Ξεκινήσαμε, έχοντας ως στόχο να περνάμε όμορφα και για να διασκεδάζουμε σε κάθε αγώνα κάνοντας αυτό που μας ευχαριστεί. Ξέραμε ότι θα κινηθούμε σε γρήγορο ρυθμό αλλά όχι ότι θα είμαστε στην 1η θέση! Περιμέναμε να κατακτήσουμε την 4η ή την 5η θέση στην κατηγορία μας. Μόλις είδαμε ότι κάναμε τον καλύτερο χρόνο στην 3η ειδική (Τσουκαλάς 1) αποφασίσαμε να πιέσουμε και να πάμε όσο πιο ψηλά γίνεται, με όποια συνέπεια και αν είχε αυτή η απόφαση. Τελικά όλα πήγαν καλά, το αυτοκίνητο δούλεψε τέλεια και χωρίς να το περιμένουμε κερδίσαμε την Α6.

karavasilis_08.jpg
Έχεις κάνει κι ένα αγώνα ως οδηγός στο rally sprint Δωδώνης. Είναι κάτι που σκέφτεσαι να κάνεις στο μέλλον?
Ήταν μια πολύ ωραία εμπειρία με τον Βασίλη να κάθεται στα δεξιά. Η αλήθεια είναι ότι μου αρέσει περισσότερο ο ρόλος του συνοδηγού και το διασκεδάζω πιο πολύ, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι το αποκλείω. Ίσως κάποια στιγμή στο μέλλον να το ξαναεπιχειρήσω. Αυτό που προέχει τώρα είναι να βελτιωθούμε στο γράψιμο, και όχι μόνο, στο χρόνο που απομένει.

Ποιοι σας βοηθάνε σε αυτή τη προσπάθεια?
Την προετοιμασία του αγωνιστικού την έχουμε αναλάβει με τον αδερφό μου τον Σάββα στο συνεργείο μας. Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τον Πατσούρα Δημήτρη που μας βοηθά με τα ελαστικά και τον νεαρό μηχανικό Ηλία Τέρπο που απασχολούμε στο συνεργείο μας και είναι πάντα δίπλα μας όπου και αν πάμε.

karavasilis_10.jpg
Υπάρχει κάτι που προτείνετε για να αλλάξει κάτι στους ελληνικούς αγώνες αυτοκίνητου? (η ερώτηση απευθύνετε και στους δυο)
Θα πρέπει να υπάρξει προβολή του αθλήματος. Πχ στο 42 ΔΕΘ δεν γνώριζαν κάποιοι φίλοι μας στα Νέα Μουδανιά ότι γίνεται αγώνας στην περιοχή της Αρναίας. Αν είχαμε 20-30 αφίσες θα τις βάζαμε εμείς οι ίδιοι. Υπάρχει κόσμος που θέλει να παρακολουθήσει αγώνες και πρέπει να προσπαθήσουμε όλοι γι' αυτό. Ο καθένας που ασχολείται με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό μπορεί να βοηθήσει. Όλοι μας θέλουμε να βλέπουμε θεατές στο βουνό. Ένας άλλος τρόπος προβολής ενός αγώνα είναι να γίνεται πρόταση σε κάποιο τοπικό κανάλι όπου υπάρχει αγώνας. Ίσως με αυτές τις κινήσεις να παροτρύνουμε τουλάχιστον τους ανθρώπους που παρακολουθούσαν παλαιότερα αγώνες αυτοκινήτου να επιστρέψουν στις ειδικές διαδρομές και αυτοί με τη σειρά τους να προσελκύσουν τους νεότερους.
karavasilis_02.jpg


Μέσα από την όμορφη συζήτηση που είχαμε με τα παιδιά ελπίζουμε να τους γνωρίσατε καλύτερα και τους ευχόμαστε να εκπληρώσουν τους στόχους που έχουν βάλει για το 2009 και να μας προσφέρουν γρήγορα περάσματα.
 

pliroma_logo_100px.jpg