r40banner_08.jpg

Το "Πλήρωμα του αγώνα" - Βάτσος/Θεοφανίδης - Γνωρίστε τους!

  • Δημοσιεύθηκε: Τετάρτη, 11 Μαρτίου 2009 09:12
  • Από: Τάσος Τσιότρας, Φωτογραφίες: Ανδρέας Αποστολίδης
Βάτσος - Θεοφανίδης Στον τελευταίο αγώνα του Κυπέλλου Β.Ελλάδος, το μίνι ράλλυ Δημόκριτος, οι Νίκος Βάτσος και Χρήστος Θεοφανίδης με το Peugeot 309 GTI της Ε/11 πραγματοποίησαν μια εξαιρετική εμφάνιση. Ταχύτατοι σε όλη τη διάρκεια του αγώνα με αποτέλεσμα να τερματίσουν 4οι γενικής, 2οι δίλιτροι, και φυσικά να κλείνουν τη χρονιά, 3οι στη βαθμολογία της κατηγορίας των 2000cc για το Κύπελλο Β.Ελλάδος. Έτσι αποφασίσαμε να είναι αυτοί "ΤΟ ΠΛΗΡΩΜΑ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ" για τον αγώνα της Αλεξ/πολης και φυσικά πριν από λίγο καιρό είχαμε την ευκαιρία να τους γνωρίσουμε λίγο καλύτερα.
Έτσι λοιπόν βρεθήκαμε στο Καμπάνι Κιλκίς, έδρα της αγωνιστικής ομάδας της οικογένειας Βάτσου, η οποία κοσμεί εδώ και αρκετά χρόνια τους Ελληνικούς αγώνες. Συζητήσαμε μαζί τους, τους φωτογραφήσαμε, και ορίστε τι μας είπαν!
Στον τελευταίο αγώνα του Κυπέλλου Β.Ελλάδος, το μίνι ράλλυ Δημόκριτος, οι Νίκος Βάτσος και Χρήστος Θεοφανίδης με το Peugeot 309 GTI της Ε/11 πραγματοποίησαν μια εξαιρετική εμφάνιση. Ταχύτατοι σε όλη τη διάρκεια του αγώνα με αποτέλεσμα να τερματίσουν 4οι γενικής, 2οι δίλιτροι, και φυσικά να κλείνουν τη χρονιά, 3οι στη βαθμολογία της κατηγορίας των 2000cc για το Κύπελλο Β.Ελλάδος. Έτσι αποφασίσαμε να είναι αυτοί "ΤΟ ΠΛΗΡΩΜΑ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ" για τον αγώνα της Αλεξ/πολης και φυσικά πριν από λίγο καιρό είχαμε την ευκαιρία να τους γνωρίσουμε λίγο καλύτερα.

Έτσι λοιπόν βρεθήκαμε στο Καμπάνι Κιλκίς, έδρα της αγωνιστικής ομάδας της οικογένειας Βάτσου, η οποία κοσμεί εδώ και αρκετά χρόνια τους Ελληνικούς αγώνες. Συζητήσαμε μαζί τους, τους φωτογραφήσαμε, και ορίστε τι μας είπαν!

 ΝΙΚΟΣ ΒΑΤΣΟΣ


R40: Nίκο πες μας το ιστορικό σου στους αγώνες. Πως ξεκίνησες να συμμετέχεις;

Νίκος Βάτσος (Ν.Β.):  Όπως οι περισσότεροι, ξεκίνησα να παρακολουθώ αγώνες ως θεατής μαζί με τον πατέρα μου. Στα μέσα της δεκαετίας του '80, το συνεργείο μας ανέλαβε το σέρβις στα αγωνιστικά του Βασίλη Τσομπανόπουλου για περίπου μια δεκαετία και αυτή ήταν η πρώτη μου κοντινή επαφή με τον χώρο. Κατά την διάρκεια αυτής της συνεργασίας ξεκίνησε να συμμετέχει και ο πατέρας μου σε αγώνες και από το 1995 και μετά ξεκίνησα να συμμετέχω και γω.

R40: Πέρσυ ξεκινήσατε την χρονιά με αρκετές ατυχίες αλλά στο τέλος πήρατε κάποια πολύ καλά αποτελέσματα. Κάνε μας ένα resume της περσυνής χρονιάς.

N.B.: Η περσυνή χρονιά δεν ήταν από τις καλύτερες μας. Αρχικά είχαμε στόχο να διεκδικήσουμε την Ε/11 στο Πανελλήνιο Κύπελλο Ασφάλτου αλλά κάποιες ατυχιές που είχαμε στους πρώτους αγώνες μας άφησαν μακριά στην βαθμολογία και έτσι αλλάξαμε στόχο και αποφασίσαμε να συνεχίσουμε στο Κύπελλο Β.Ελλάδος. Εκεί πήραμε καλά αποτελέσματα που μας έφεραν 3ους στα 2λιτρα αλλά το πιο σημαντικό για την περσυνή χρονιά ήταν ότι άλλαξα συνοδηγό και πρωταρχικός στόχος ήταν το δέσιμό μας στο οποίο πιστέυω πως δουλέψαμε πολύ καλά.


R40: Για την φετινή χρονιά αποφασίστηκε τα ΕΕ να μην συμμετέχουν στην F2. Πες μας την γνώμη σου γι' αυτό αλλά και γενικότερα για την φετινή προκύρηξη των Πρωταθλημάτων και Κυπέλλων.

Ν.Β.: Όσον αφορά την μη βαθμολόγηση των ΕΕ το μόνο σίγουρο είναι ότι αυτό θα έχει επιπτώσεις στο θέαμα. Η μη βαθμολόγηση τους σίγουρα θα οδηγήσει αρκετά πληρώματα που συμμετείχαν με αυτά να βρούν κάτι άλλο καθώς σίγουρα θα ήθελαν να βαθμολογηθούν στην κατηγορία που συμμετέχουν, και φυσικά τα ΕΕ λόγω των ελευθεριών που έχουν, αλλά κυριώς λόγω των πληρωμάτων που συμμετείχαν τα τελευταία χρόνια με αυτά, πιστεύω πως προσφέρουν αρκετό θέαμα στους θεατές και γενικότερα φέρνουν κόσμο στα βουνά. Εμείς, επειδή το αυτοκίνητο δεν έχει τόσο μεγάλες μετατροπές, μπορούμε εύκολα να το μετατρέψουμε σε ΕΑ. Βέβαια εφόσον και τα 2λιτρα KC δεν βαθμολογούνται στην F2, θα ήταν άδικο να βαθμολογούνται τα ΕΕ εκεί! Όσον αφορά την φετινή προκύρηξη πιστεύω πως είναι θετικό να έχουμε ένα πρωτάθλημα. Μαζεύονται έτσι οι αγώνες και οι συμμετοχές συγκεντρώνονται σε λιγότερους αγώνες που πιστεύω ότι θα αυξηθούν έχοντας μόνο ένα πρωτάθλημα, απλά θα προτιμούσα οι αγώνες να είναι 6 χωμάτινοι και 6 ασφάλτινοι και οι ελάχιστοι για να βαθμολογηθείς να είναι π.χ. 8, έτσι ώστε να αναγκαστούν πληρώματα αμιγώς ασφάλτινα ή χωμάτινα να συμμετέχουν και στην άλλη επιφάνεια έτσι ώστε οι πρωταθλητές μας να είναι πιο ολοκληρωμένοι σαν οδηγοί και όχι μόνο ασφάλτινοι ή χωμάτινοι!

R40: Ποιο είναι το πρόγραμμά σου για φέτος;

Ν.Β.: Το πρόγραμμά μας δεν είναι ακόμα οριστικό καθώς ακόμα βρισκόμαστε σε συζήτηση με τους χορηγούς μας. Αυτό που σίγουρα μπορώ να σας πω είναι ότι φέτος θέλουμε να κάνουμε αγώνες του Πανελληνίου Πρωταθλήματος, τους περισσότερους από τους ασφάλτινους και κάποιους επιλεκτικά στο χώμα. Αν όλα πάνε καλά, ίσως να συμμετέχουμε και στον αγώνα της Βουλγαρίας για το Ευρωπαικό Πρωταθλημα Ράλλυ καθώς πάντα ήθελα να κάνω έναν αγώνα στο εξωτερικό.


R40: Συμμετέχεις χρόνια στους αγώνες αυτοκινήτου. Πόσο πιστεύεις ότι έχεις εξελιχθεί σαν οδηγός;

N.B.: Κάθε μέρα που περνάει μαθαίνω και περισσότερα. Είναι ένα σπορ που δεν μένεις στάσιμος ποτέ! Σίγουρα έχω εξελιχθεί πολύ. Στα 19 μου, οδηγούσα περισσότερο με την καρδιά, ενώ τώρα θα μπορούσα να πω ότι οδηγώ περισσότερο εμπειρικά. Η πείρα όσο περνάνε τα χρόνια σε βελτιώνει θέλοντας και μη.

R40: Τι προτιμάς, άσφαλτο ή χώμα; Επίσης, πιστέυεις ότι λείπει ένας χωμάτινος αγώνας στη Β.Ελλάδα;

Ν.Β.: Eγώ ξεκίνησα τους αγώνες στο χώμα. Την ευχαρίστηση που σου δίνει ένας αγώνας στο χώμα, δύσκολα θα την βρεις σε έναν ασφάλτινο καθώς στην άσφαλτο θα πρέπει να υπερβάλλεις πολύ για να πάρεις την ίδια ευχαρίστηση. Υπάρχει βέβαια και το θέμα ότι το χώμα προκαλεί περισσότερες ζημιές στα αυτοκίνητα αλλά πιστεύω αυτές υποσκελίζονται από την οδηγική ευχαρίστηση που παίρνεις. Όσον αφόρα το χώμα στην Β.Ελλάδα πιστεύω πως πραγματικά λείπει ένας χωμάτινος αγώνας έστω και φιλικός! Είναι κρίμα να υπάρχουν στην περιοχή οι καλύτερες χωμάτινες ε.δ. της Ελλάδος και να μην τις εκμεταλευόμαστε τουλάχιστον για την ευχαρίστηση μας! Θα βόλευε αρκετά κάποιους οδηγούς που θέλουν να κάνουν χώμα να υπάρχει ένας αγώνας χωμάτινος στην περιοχή. Μου άρεσε πολύ που το Θερμαικού έγινε χωμάτινο το 2006 και θα ήθελα να το ξαναδώ έτσι, ακόμα και στο πρωτάθλημα.

R40: Aν μπορούσες, τι θα άλλαζες άμεσα στα ράλλυ;

N.B.: Σίγουρα οι αγώνες έχουν πολύ υψηλότερο επίπεδο ασφάλειας από τα προηγούμενα χρόνια αλλά αν μπορούσα να αλλάξω κάτι αυτό θα ήταν να επιχορηγούσα τις λέσχες περισσότερο οικονομικά ώστε να τους παρέχω την δυνατότητα να διοργανώσουν ακόμα ασφαλέστερους αγώνες.


R40: Τι θα συμβούλευες έναν νέο που θέλει να ασχοληθεί με τους αγώνες αυτοκινήτου;

N.B.: Καταρχάς, είναι πολύ σημαντικό να θέλει ένας νέος να ασχοληθεί με οποιαδήποτε μορφή αθλητισμού. Τώρα αν αυτό που επιλέξει είναι ο μηχανοκίητος αθλητισμός, αυτό που θα τον συμβούλευα θα ήταν να κάνει αργά και σταθερά βήματα. Είναι ελάχιστες οι περιπτώσεις που κάποιος πρωταγωνιστεί εξ αρχής σε ένα σπορ. Θέλει υπομονή, πολλή δουλειά και μετά τα αποτελέσματα θα έρθουν μόνα τους!

R40: Θα ήθελες να ευχαριστήσεις κάποιους στην ως τώρα καριέρα σου;

N.B.: Nαι σίγουρα. Καταρχάς τον Βασίλη Τσομπανόπουλο καθώς από αυτόν ξεκίνησαν όλα! Θέλω να ευχαριστήσω όλους τους χορηγούς που με στήριξαν όλα αυτά τα χρόνια, και ιδιαίτερα αυτούς που με στηρίζουν τα τελευταία χρόνια, τα λιπαντικά Fuchs, τα ανταλλακτικά αυτοκινήτων Auto System, και την Peugeot Newland. Όσα ευχαριστώ και να πω στα παιδιά που εργάστηκαν ή εργάζονται στην προετοιμασία και service των αγωνιστικών μου, ποτέ δεν θα είναι αρκετά, και πάνω απ' όλα ένα μεγάλο ευχαριστώ στην οικογένεια μου!


 ΧΡΗΣΤΟΣ ΘΕΟΦΑΝΙΔΗΣ

Χρήστος Θεοφανίδης

R40: Πως ξεκίνησε η εμπλοκή σου με τους αγώνες;

Χρήστος Θεοφανίδης (Χ.Θ.): Eπί αρκετά χρόνια παρακολουθούσα σαν θεατής το ράλλυ Ακρόπολις το οποίο με έκανε να θέλω να εμπλακώ στον χώρο είτε σαν οδηγός είτε σαν συνοδηγός. Αυτό έγινε για πρώτη φορά όταν γνώρισα τον Τάκη Αλεξιάδη από τις Σέρρες, σε έναν αγώνα F1 στην Monza, που τότε συμμετείχε στο Yaris Cup και τον ακολουθούσα σαν βοηθός του σε όλο το Cup. Στην συνέχεια απέκτησε και συμμετείχε στους αγώνες με ένα Fiat Cinquecento και εκεί συμμετείχα για πρώτη φορά ως συνοδηγός μαζί του δίνοντας μου την πρώτη ευκαιρία να κάνω το όνειρό μου πραγματικότητα.

R40: Συμμετείχες με αρκετούς οδηγούς σαν πλήρωμα. Πόσο σε έχει βοηθήσει ο καθένας να εξελιχθείς ως συνοδηγός;

X.Θ.: Ναι, ο Τάκης ήταν αρκετά ερασιτέχνης σαν οδηγός, μαζί του όμως πήρα το πρώτο feeling σαν συνοδηγός. Στην συνέχεια με τον Δημήτρη τον Παρταλιό έμαθα να κάνω σωστά γραπτά που έιναι πολύ σημαντικό. Με τον Γιώργο Κληματσάκη άρχισα να αποκτώ ταχύτητα ενώ μαζί του έκανα και τον πρώτο μου χωμάτινο αγώνα. Μετά βρέθηκα συνοδηγός του Σάκη Τρατσέλα όπου και εκεί απέκτησα πολύτιμες εμπειρίες ενώ στη συνέχεια βρεθηκα δίπλα στον Γιώργο Πάζη όπου εκεί ήταν πολύ απαιτητικό το διάβασμα και στην άσφαλτο και στο χώμα. Με τον Νίκο τον Βάτσο το διάβασμα είναι το ίδιο απαιτητικό συν του ότι τώρα τα χιλιόμετρα που στρίβουμε είναι πολλά. Είναι το πιο γρήγορο αυτοκίνητο με το οποίο έχω συμμετάσχει ως τώρα και εδώ το λάθος δεν συγχωρείται!


R40: Πιστεύεις ότι ένας συνοδηγός παίρνει την αναγνώριση που πρέπει από τον κόσμο;

X.Θ.: Όχι! Το μεγαλύτερο ποσοστό του κόσμου που παρακολουθεί ράλλυ, συνήθως θυμάται τον οδηγό ενός πληρώματος. Τώρα όσον αφορά τον ρόλο του συνοδηγού και την αναγνώριση του μέσα στο πλήρωμα αυτό εξαρτάται κυρίως από τον οδηγό. Άλλοι χρησιμοποιούν τον συνοδηγό για να τους επιβεβαιώνει μέσα στις ε.δ. αυτό που θυμούνται, ενώ άλλοι οδηγοί απλά εκτελούν τις εντολές του συνοδηγού και έτσι πρέπει να είναι, καθώς προσωπικά θα μπορούσα να χαρακτηρίσω τον οδηγό ως "εκτελεστικό όργανο". Αυτό το έχω βρει με τον Νίκο και αυτό προκύπτει από πολλή δουλεια στις δοκιμές και πολύ σωστά γραπτά. Ο οδηγός δεν πρέπει να θυμάται, αλλά να εκτελεί. Τα ράλλυ είναι ομαδικό σπορ και δεν γίνεται να αντιμετωπίζεις τον συνοδηγό σαν 90 κιλά έρμα!

R40: Aσφάλεια στους αγώνες αυτοκινήτου. Σε τι επίπεδο πιστεύεις ότι βρίσκονται οι αγώνες ενώ θα ήθελα να μου σχολιάσεις την απόφαση για το HANS να μην είναι υποχρεωτικό και φέτος, ενώ αρχικά είχε ανακοινωθεί αλλιώς και το γνωρίζαμε εδώ και ενάμισυ χρόνο.

Χ.Θ.: Το επίπεδο σε σχέση με τα παλαιότερα χρόνια όπου τρέχαμε με τα σορτσάκια και ένα t-shirt είναι σίγουρα ανεβασμένο. Πλέον όλος ο ρουχισμός έχει υψηλό επίπεδο ασφαλείας ενώ πρέπει να είναι και ομολογκαρισμένος. Για το HANS πιστεύω πως έτσι όπως ανέβηκαν οι ταχύτητες στα ράλλυ πρέπει να το φοράνε και ο οδηγός και ο συνοδηγός καθώς αποδεδειγμένα μπορεί να βοηθήσει σε μια δύσκολη στιγμή! Βέβαια κατανοώ επίσης ότι και το κόστος για να αποκτηθεί το HANS δεν είναι και μικρό και δεδομένης της οικονομικής κρίσης που υπάρχει ίσως να χάναμε αρκετές συμμετοχές σε αγώνες για αυτό τον λόγο. Επίσης θα πρεπε το HANS να γίνει υποχρεωτικό σε όλες τις μορφές αγώνων, όχι μόνο στο Πανελληνιο Πρωτάθλημα αλλά και στα Σπριντ. Και εκεί οι αγωνιζόμενοι τους ίδιους κινδύνους αντιμετωπίζουν. Τέλος πάντων, ας ακολουθήσουμε το υπόλοιπο 40% της Ευρώπης που και εκεί δεν θα είναι υποχρεωτικό το HANS και για φέτος και του χρόνου να γίνει υποχρεωτικό σε όλα τα είδη αγώνων αυτοκινήτου. Πάντως μόνο καλό μπορεί να κάνει η χρήση του HANS. Αυτό πρέπει να περάσουμε στους συμμετέχοντες!


R40: Ράλλυ ΕΛΠΑ 2008! Τι πιστεύεις ότι έφταιξε και μετά την απόλυτα επιτυχημένη διοργάνωση του 2007, ο αγώνας δεν ξαναγίνεται στην περιοχή;

Χ.Θ.: Ο αγώνας του 2007 ήταν επιτυχημένος 100% και αυτό φαίνεται και από την βαθμολογία που πήρε, που ήταν η υψηλότερη, ανάμεσα στους αγώνες του Ευρωπαικού Πρωταθλήματος.  Τι έφταιξε; Δεν μπορούμε να ξέρουμε με βεβαιότητα αυτό καθώς υπάρχουν πράγματα που ίσως να μην γνωρίζουμε. Πιστεύω πως τα χρήματα υπήρχαν για την διοργάνωση του αγώνα και οι λόγοι που δεν έγινε ήταν άλλοι. Ίσως να βολέβει κάποιους η διοργάνωση του αγώνα πιο κοντά στην Αθήνα, αν και όποτε μετακινήθηκε ο αγώνας από την Χαλκιδική με στόχο την βελτίωσή του, αυτό δεν έγινε ποτέ! Και στην Πάτρα δεν είχαν τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Ο αγώνας έκανε το όνομα του και την ιστορία του στην Χαλκιδική και αυτό δεν θα αλλάξει ποτέ! Το θέμα είναι ότι για μια ακόμα φορά γίναμε ρεζίλι στην Ευρώπη, πράγμα που δεν με ευχαριστεί καθόλου.

R40: Tι προτιμάς περισσότερο; Άσφαλτο ή Χώμα, και γιατί;

Χ.Θ.: Προτιμώ το χώμα, γιατί έχει περισσότερο θέαμα και ευχαρίστηση. Η άσφαλτος είναι πολύ απόλυτη. Πολλά τα χιλιόμετρα και χρειάζεται ακρίβεια και πολύ καθαρές γραμμές. Στο χώμα τα πράγματα είναι πιο χαλαρά, πιο διασκεδαστικά θα 'λεγα. Το κάθε ένα έχει τη χάρη του.

R40: Πως βλέπεις το μέλλον των αγώνων αυτοκινήτου στην Ελλάδα; Bρισκόμαστε σε καλό δρόμο ή όχι;

Χ.Θ.: Δεν μπορώ να σου πω ακριβώς προς τα που βαδίζουμε. Σίγουρα μας αρέσουν οι αγώνες και κάθε αγώνας ξεχωριστά μας δίνει ευχαρίστηση. Μου αρέσει πολύ η φετινή προκύρηξη αλλά και η περσυνή καθώς οι αγώνες μοιράζονται σε όλη την Ελλάδα και όχι γύρω από την Αττική. Και η Κρήτη να πάρει αγώνα του Πανελληνίου, και η Θράκη, έτσι ώστε ο Πρωταθλητής Ελλάδας να έχει τρέξει παντού!

R40: Tι θα συμβούλευες έναν νέο που θέλει να ξεκινήσει τους αγώνες ως συνοδηγός;

Χ.Θ.: To βασικό είναι να αγαπάει τους αγώνες αυτοκινήτου και να έχει χρόνο. Δεν θα πρέπει να φοβάται, καθώς ο φόβος φέρνει λάθη, και στο διάβασμα του συνοδηγού τα λάθη έχουν συνήθως επιπτώσεις άσχημες! Είναι μια πολύ υπεύθυνη θέση. Επίσης θα πρέπει να εμπιστεύεται τον οδηγο του και φυσικά να υπάρχει και το αντίστροφο.


R40: Θα ήθελες να ευχαριστήσεις κάποιους στην ως τώρα πορεία τους στους αγώνες;

Χ.Θ.: Θα ήθελα να ευχαριστήσω πολύ όλους τους οδηγούς που μου έδωσαν την δυνατότητα να συμμετέχω μαζί τους και ιδιαίτερα τον Νίκο Βάτσο και την οικογένεια του που πραγματικά με αγκάλιασαν και έχουμε δεθεί πολύ και φυσικά τους χορηγούς μας που μας βοηθάνε να κάνουμε τα όνειρά μας πραγματικότητα.

Πιστεύουμε να σας δώσαμε την ευκαιρία να γνωρίσετε λιγο καλύτερα το "ΠΛΗΡΩΜΑ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ" για το ράλλυ Δημόκριτος και θέλουμε να ευχαριστήσουμε το πλήρωμα για την θερμή φιλοξενία στις εγκαταστάσεις της οικογένειας Βάτσου αλλά και την όμορφη συζήτηση που είχαμε μαζί τους. Επίσης θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τους υπεύθυνους, και όχι μόνο, του Ιππικού Ομίλου R7 στο Περιστέρι Κιλκίς που μας επέτρεψαν και συνέβαλαν στην πολύ ενδιαφέρουσα φωτογράφιση του πληρώματος με το αγωνιστικό τους στις εγκαταστάσεις του Ομίλου.