01hirvonen.jpg Ολοκληρώθηκε ο 1ος αγώνας του φετινού πολυαναμενόμενου Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ, το "καταχιονισμένο" Rally Sweden. To ντεπούτο των νέων αυτοκινήτων της μεγάλης κατηγορίας του θεσμού, των WRC με κινητήρα 1.6 Τurbo, ήταν πολύ εντυπωσιακό, καθώς εκτός από τις μάχες σε όλη την διάρκεια του αγώνα, πρόσφεραν πλούσιο θέαμα με τους οδηγούς να προσπαθούν αρκετά περισσότερο ώστε να πάρουν το maximum από τα αυτοκίνητά τους. Μεγάλοι νικητές ύστερα από μια εξαιρετική εμφάνιση και μάχη, οι Hirvonen/Lehtinen με το εργοστασιακό Ford Fiesta WRC. Έκαναν έναν αλάνθαστο αγώνα, δεν αντιμετώπισαν κανένα πρόβλημα με το νέο αυτοκίνητο, δεν μπήκαν στην αμφιλεγόμενη διαδικασία επιλογής θέσης εκκίνησης για την επόμενη μέρα και κατάφεραν στα ίσια να κρατήσουν πίσω τους όλους τους υπόλοιπους διεκδικητές της νίκης. 

Ενημέρωση

Ο αγώνας για τους Φιλανδούς ξεκίνησε με γρήγορο αλλά και πιο σίγουρο ρυθμό καθώς βρισκόμενοι στα πρώτα αυτοκίνητα στην σειρά εκκίνησης έπρεπε και αυτοί να αντιμετωπίσουν ακόμα το "καθάρισμα" του πολύ και φρέσκου χιονιού μέσα στις ε.δ.. Αυτό βέβαια δεν τους εμπόδισε να βρεθούν 2οι γενικής στο τέλος της 1ης μέρας ενώ στα μισά της 2ης κατάφεραν να μπουν 1οι γενικής χωρίς καν να κερδίσουν ούτε μια ε.δ. εώς τότε. Το τέλος της 2ης μέρας τους βρήκε λοιπόν στην 1η θέση με διαφορά 7''4 από τους 2ους ενώ στην 13η ε.δ. έχασαν αρκετό χρόνο περίπου 20'' από μια μικροέξοδο. Την 3η μέρα όπου το χιόνι στις ε.δ. ήταν παγωμένο δεν αντιμετώπισαν πρόβλημα "καθαρίσματος" και πιέζοντας αρκετά κατάφεραν να φτάσουν στη νίκη κερδίζοντας τις 3 πρώτες ε.δ. της ημέρας. Έδειξαν ότι προσαρμόζονται πολύ γρήγορα στις απαιτήσεις του νέου αυτοκινήτου ενώ φυσικά και έπαιξε ρόλο η εμπειρία τους σε τέτοιου είδους επιφάνειες. Έδωσαν στην Ford μια πολύ σημαντική και "ιστορική" νίκη και έκαναν την αρχή για το 1-2-3 της ομάδος στον αγώνα!

Στην 2η θέση της γενικής μάλλον έχουμε την μεγάλη επίδοση του αγώνα. Ο λόγος για τους γνωστούς μας Ostberg/Andersson που φέτος θα ακολουθήσουν πρόγραμμα στο WRC με ένα Ford Fiesta WRC της Adapta με την υποστήριξη φυσικά της Stobart αλλά και της M-Sport. O νεαρός Νορβηγός κατάφερε να κλέψει τα βλέμματα όλων την 1η μέρα καθώς εκμεταλλευόμενος την πιο πίσω σειρά εκκίνησης κατάφερε να κερδίσει 3 ε.δ. και να τεθεί επικεφαλής πολύ νωρίς μένοντας εκεί μέχρι και τα μισά της 2ης μέρας όπου έχασε την πρωτοπορεία από τον Hirvonen. Tην 2η μέρα βέβαια ξεκινούσε πρώτος στις ε.δ. και έπρεπε να "καθαρίζει" αλλά και πάλι στο τέλος της κατάφερε να βρίσκεται σε απόσταση βολής μόλις 7''4 από τον Hirvonen. Tην τελευταία ημέρα κινήθηκε και πάλι πολύ γρήγορα χωρίς όμως τελικά να καταφέρει να πιάσει τον Φιλανδό. Πρόκειται για την καλύτερη εμφάνιση του πληρώματος ως τώρα στο WRC και αναμένουμε να δούμε την εξέλιξή του τώρα που βρίσκεται σε μπάκετ ενός σαφώς πιο ανταγωνιστικού αυτοκινήτου.

Το πόντιουμ του αγώνα και το θριαμβευτικό 1-2-3 της Ford συμπλήρωσαν οι Latvala/Anttila με το έταιρο εργοστασιακό Ford Fiesta WRC. Και αυτοί βρέθηκαν κοντά στη νίκη αλλά κυρίως οδηγικά λάθη τους κόστισαν χρόνο πολύτιμο που δεν τους επέτρεψε να την διεκδικήσουν μέχρι τέλους. Συνολικά καλή εμφάνιση που πρόσφερε πολύτιμους βαθμούς στην ομάδα της Ford.

H oμάδα της Citroen μάλλον δεν είχε αυτό το ξεκίνημα της χρονιάς κατά νου. Τα πληρώματα της έδειξαν ότι μπορούσαν να κερδίσουν ε.δ. αλλά χωρίς σταθερότητα ενώ αντιμετώπισαν και αρκετά μικροπροβλήματα κατά την διάρκεια του αγώνα. Καλύτεροι εκ των πληρωμάτων της ομάδας, οι Ogier/Ingrassia με το εργοστασιακό Citroen DS3 WRC που χωρίς μια καθυστέρηση μέσα στην 4η ε.δ. και μια μικροέξοδο στην πρότελευταία ε.δ., μάλλον αυτοί θα βρισκόταν στην 3η θέση της γενικής. Βέβαια και πάλι στάθηκαν τυχεροί καθώς και την 4η θέση την πήραν στην τελευταία ε.δ. (γνωστή από φέτος και ως power stage και θα μεταδίδεται ζωντάνα στην TV - την οποία κατάφεραν και κέρδισαν παίρνοντας και το bonus των 3 βαθμών).

Αυτό συνέβη διότι οι P.Solberg/Patterson με ακόμα ένα Citroen DS3 WRC, που βρισκόταν στην 4η θέση, το μεσημέρι του Σαββάτου (2ης μέρας) δέχτηκαν κλήση σε απλή διαδρομή του αγώνα για υπερβολική ταχύτητα με αφαίρεση διπλώματος και η διωρία των 24 ωρών που έιχε ο Petter Solberg για να οδηγήσει έληγε λίγο πριν την έναρξη της τελευταίας ε.δ. του αγώνα. Έτσι αναγκαστικά πίσω από το τιμόνι του DS3 βρέθηκε ο συνοδηγός Chris Patterson που κατάφερε μεν να ολοκληρώσει την ε.δ. αλλά δεν κατάφερε να κρατήσει πίσω τoυς τον Ogier που βρισκόταν σε απόσταση βολής. 

Μόλις 6οι τερμάτισαν οι επτάκις πρωταθλητές Loeb-Elena με το εργοστασιακό Citroen DS3 WRC. Tην πρώτη μέρα του αγώνα δεν είχαν στην ουσία τύχη καθώς εκτός του ότι έπρεπε να "καθαρίζουν" το υπερβολικό χιόνι καθώς ξεκινούσαν 1οι, είχαν και κλατάρισμα ενώ την 2η μέρα που εκμεταλλευόμενοι την σειρά εκκίνησης κέρδισαν τις περισσότερες ε.δ. της ημέρας είχαν ξάνα κλατάρισμα που τους έθεσε οριστικά εκτός πρώτης 5άδας. Η 3η μέρα κύλισε πιο ομαλά για τους Γάλλους ενώ στην power stage κατάφεραν να πάρουν το bonus της 2ης θέσης και να αυξήσουν την συγκομιδή των βαθμών τους από τον αγώνα.

Για ακόμα μια χρονιά, οι τοπικοί PG Andersson/Axelsson κατάφεραν να εντυπωσιάσουν για όσο βρέθηκαν μακρυά από προβλήματα. Κέρδισαν ε.δ. στο τιμόνι ενός Ford Fiesta WRC (μεγάλη η οικονομική βοήθεια του fanclub του οδηγού σε αυτό) αλλά αντιμετώπισαν προβλήματα και με το αυτοκίνητο αλλά και από οδηγικά λάθη που δεν τους επέτρεψαν να βρεθούν πολύ ψηλά στην γενική. Έδειξαν πάντως ότι αξίζουν μια ευκαιρία στην ελιτ του θεσμού.

Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Raikkonen/Lindstrom με Citroen DS3 WRC, οι Wilson/Martin με Ford Fiesta WRC και Al Qassimi/Orr με ίδιο αυτοκίνητο.

Εξαιρετικούς χρόνους κατά την διάρκεια του αγώνα σημείωσαν οι Sandell/Parmander με το Skoda Fabia S2000 που κατέληξαν στην 11η θέση της γενικής εμπρός από τους Prokop/Tomanek με Ford Fiesta S2000 ενώ καλή εμφάνιση έκαναν και οι Breen/Roberts με ίδιο αυτοκίνητο που τερμάτισαν 15οι.

Ο αγώνας προσμετρούσε και στο PWRC όπου εκεί μετά την εγκατάλειψη των 2 φαβορί, η νίκη πήγε στους Semerad/Ernst με Mitsubishi Lancer RS Evolution IX που τερμάτισαν 16οι γενικής (χρησιμοποιώντας μάλιστα λάστιχα της D-MACK - μαζί με τον Prokop), εμπρός από τους 2ους του περσυνού Ράλλυ ΕΛΠΑ, Protasov-Aftanaziv με ένα Mitsubishi Lancer RS Evolution X που προετοιμάζει η Top Run με την υποστήριξη της Eλληνικής Vergina Inforally του Στέλιου Φάκαλη. 3οι στο PWRC τερμάτισαν οι Fuchs/Garcia με ακόμα ένα Mitsubishi Lancer RS Evolution X.

Yποσχέσεις για το μέλλον άφησαν και οι νεαροί τοπικοί Ahlin/Jacobsson που απογείωσαν ένα Ford Fiesta R2 στην 20η θέση της γενικής. 

Στις κυριότερες εγκαταλείψεις του αγώνα θα βρούμε, τους H.Solberg/Minor με Ford Fiesta WRC που εγκατέλειψαν μετά από έξοδο σε άλμα στην 8η ε.δ. ενώ βρισκόταν 5οι γενικής, τους Brynildsen/Menkerud με Skoda Fabia S2000 που εγκατέλειψαν στην ίδια ε.δ. από μηχανική βλάβη ενώ βρισκόταν 8οι γενικής (στην 4η ε.δ. έκαναν 3ο χρόνο γενικής!), τους Flodin/Bergsten με Subaru Impreza WRX N16 που αποκλείστηκαν από τον αγώνα στην 8η ε.δ. για παράνομες ζάντες ενώ βρισκόταν μέσα στο παιχνίδι της νίκης στο PWRC, και τους Grondal/Engan με ίδιο αυτοκίνητο που εγκατέλειψαν στην 12η ε.δ. από κινητήρα ενώ ήταν 1οι στο PWRC.

Συνολικά ο αγώνας είχε πολύ συναγωνισμό, πλούσιο θέαμα το οποίο οφείλεται στις προδιαγραφές των νέων WRC (κοντότερο μεταξόνιο=πιο ασταθής στις υψηλές ταχύτητες, δεν υπάρχουν ημιαυτόματα κιβώτια, ούτε paddleshifts, αλλά ούτε και ενεργά διαφορικά) και μας έδειξε ότι μάλλον θα έχουμε ένα πολύ ενδιαφέρον πρωτάθλημα εν όψει. Σε αυτό αν προσθέσουμε και την είσοδο της ομάδας της Mini αλλά και την επιστροφή του Novikov στο πρωτάθλημα με Ford Fiesta WRC τα πράγματα δείχνουν να παίρνουν μια πολύ θετική τροχιά εν όψει του 2011. Βέβαια για πιο ασφαλή συμπεράσματα καλύτερα θα ήταν να περιμένουμε τους αγώνες από την Πορτογαλία και μετά όπου δεν υπάρχουν ιδιαιτερότητες όπως το οδόστρωμα της Σουηδίας όπου η καλή γνώση παίζει πολύ σημαντικό ρόλο και το υψόμετρο του Μεξικού όπου δεν μπορούμε να δούμε στο 100% τις δυνατότητες των νέων κινητήρων.

Επόμενος αγώνας λοιπόν, στις 3-6 Μαρτίου, στις χωμάτινες ε.δ. του Rally Guanajuato Mexico. 

Photos

02ostberg.jpg 03latvala.jpg  04ogier.jpg 05p.solberg.jpg 
06loeb.jpg 07andersson.jpg  08raikkonen.jpg 09wilson.jpg
10al_qassimi.jpg  11sandell.jpg  12prokop.jpg 13breen.jpg
14semerad.jpg 15protasov.jpg 16ahlin.jpg 17fuchs.jpg
18h.solberg.jpg  19brynildsen.jpg  20flodin.jpg  21grondal.jpg

Video

WRC - Rally Sweden 2011


WRC - Rally Sweden 2011

 

WRC - Rally Sweden 2011

 

WRC - Rally Sweden 2011