01loeb.jpg  Ο 2ος γύρος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ πραγματοποιήθηκε στην χώρα του Μεξικού. Το Rally Guanajuato Mexico αποτέλεσε το πρώτο τεστ των νέων WRC σε χωμάτινες επιφάνειες και εκεί η ομάδα της Citroen έδειξε ότι παρά την αλλαγή των κανονισμών είναι το πρώτο φαβορί για την κατάκτηση των φετινών τίτλων. Πολύ μεγάλες διαφορές από τα αυτοκίνητα της Ford στους χρόνους των ε.δ., ενώ οι πολυπρωταθλητές Loeb/Elena με το εργοστασιακό Citroen DS3 WRC έκαναν μια εξαιρετική εμφάνιση που τους οδήγησε σε ακόμα μια νίκη στον θεσμό και την 5η συνεχόμενη στον αγώνα!

Ενημέρωση

H νίκη αυτή βέβαια μόνο εύκολη δεν θα μπορούσε να χαρακτηριστεί καθώς τόσο οι Ogier/Ingrassia με το 2ο εργοστασιακό Citroen DS3 WRC αλλά και μια ποινή που δέχτηκε ο Loeb (50'' λόγω καθυστέρησης στο service) έδειξαν ότι πάμε για "ντέρμπι" την τελευταία μέρα του αγώνα. Εκεί όμως στην 1η ε.δ. της μέρας ο Ogier είχε έξοδο με αποτέλεσμα να σπάσει την μπροστινή ανάρτηση και να εγκαταλείψει. Από κει και έπειτα η διαφορά του Loeb από τα πληρώματα της Ford που ακολουθούσαν ήταν τέτοια που του επέτρεψε να κόψει ρυθμό και να φτάσει με ασφάλεια στον τερματισμό και τη νίκη. Η ομάδα της Citroen όμως μόνο ευχαριστημένη δεν μπορεί να είναι καθώς τα 2 πληρώματα της αντί να πάνε με ασφάλεια στον τερματισμό, καθώς η διαφορά τους από τα Ford ήταν πολύ μεγάλη, αυτά βρέθηκαν σε μάχη για την νίκη ρισκάροντας το πολύ πιθανό 1-2 της ομάδας, όπως και έγινε, "κόβωντας" πολύτιμους βαθμούς στο πρωτάθλημα Κατασκευαστών. 

2-3 λοιπόν για τα 2 εργοστασιακά Ford Fiesta WRC, με τους Hirvonen/Lehtinen να τερματίζουν 1'38''4 πίσω από τους νικητές, και άλλα 45''5 πίσω τους βρέθηκαν οι Latvala/Anttila. Δεν κατάφεραν να ακολουθήσουν τον ρυθμό των εργοστασιακών Citroen σε κανένα σημείο του αγώνα, και μόνη παρηγοριά για την ομάδα της Ford, η νίκη του Hirvonen στην Power Stage που του έδωσε 3 έξτρα βαθμούς στο πρωτάθλημα όπου διατηρεί την πρώτη θέση στην βαθμολογία. Ο Latvala έκανε έναν πιο "συντηριτικό" αγώνα που αποδείχτηκε ότι έφτανε για να ανέβει στο 3ο σκαλί του πόντιουμ.

Στην 4η θέση της γενικής τερμάτισαν οι P.Solberg/Patterson με το Citroen DS3 WRC μετά τον αρκετά δύσκολο αγώνα που είχαν. Την 1η μέρα αντιμετώπισαν πρόβλημα με υπερθέρμανση της ECU του αυτοκινήτου από το οποίο έχασαν πολύ χρόνο, ενώ και την 2η μέρα είχαν πρόβλημα με την υποβοήθηση του τιμονιού. Όπου δεν αντιμετώπισαν προβλήματα, πίεσαν πολύ, κέρδισαν αρκετές ε.δ. και έδειξαν ικανοί για μια θέση στο πόντιουμ υπό κανονικές συνθήκες.

Μια θέση πίσω τους τερμάτισαν οι Ostberg/Andresson με το Ford Fiesta WRC της Stobart Motorsport. Tην 1η μέρα είχαν κλατάρισμα που τους κόστισε πάνω από 4 λεπτά, ενώ μετά από αυτό και έχοντας μείνει πίσω από τους υπόλοιπους διεκδικητές, αφοσιώθηκαν στο να τερματίσουν τον αγώνα και να αποκτήσουν την απαραίτητη εμπειρία εν όψει της επόμενης χρονιάς.

6οι γενικής βρέθηκαν οι H.Solberg/Minor με ακόμα ένα Ford Fiesta WRC. Δεν εντυπωσίασαν με τους χρόνους τους ενώ και αυτοί είχαν ένα πρόβλημα μηχανικό κατά την διάρκεια της 3ης μέρας του αγώνα.

Στο Μεξικό βρέθηκαν, για πρώτη φορά φέτος, και τα πληρώματα που θα διεκδικήσουν τον τίτλο του SWRC. Εκεί η νίκη πήγε στους Prokop/Tomanek με το Ford Fiesta S2000. Oι Τσέχοι δεν ήταν οι ταχύτεροι στην κατηγορία, αλλά ο γνωστός γρήγορος και σταθερός ρυθμός που ακολουθούν σε κάθε αγώνα, σε συνδυασμό με τα προβλήματα των άλλων διεκδικητών αποδείχτηκε αρκετός να τους φέρει στη νίκη και να πάρουν την πρωτοπορεία στην βαθμολογία του θεσμού. Ο ταχύτερος συνδυασμός της κατηγορίας ήταν οι Hanninen/Markkula με το Skoda Fabia S2000 οι οποίοι όμως έχασαν αρκετό χρόνο την πρώτη μέρα από κλατάρισμα. Στην συνέχεια έγραψαν εξαιρετικούς χρόνους που όμως δεν ήταν αρκετοί να τους φέρουν παραπάνω από την 2η θέση στην κατηγορία. Την 3άδα συμπλήρωσαν οι Tanak/Sikk με Ford Fiesta S2000 που και αυτοί έγραψαν πολύ καλούς χρόνους όπου δεν αντιμετώπισαν προβλήματα.

Αρχικά βέβαια η νίκη στην κατηγορία πήγε στους Al Attiyah/Bernacchini με το Ford Fiesta S2000 οι οποίοι και αυτοί έγραψαν εξαιρετικούς χρόνους όμως στο τελικό τεχνικό έλεγχο το πλήρωμα αποκλείστηκε για παράνομο αερισμό δεξαμενής καυσίμου.

Στις κυριότερες εγκαταλείψεις, εκτός του Ogier,θα βρούμε και τους Νοvikov/Prevot, στην επιστροφή του οδηγού στον θεσμό, με ένα Ford Fiesta WRC, οι οποίοι κατάφεραν να γράψουν πολύ καλούς χρόνους μέχρι και την 13η ε.δ. όπου εγκατέλειψαν από μηχανική βλάβη ενώ βρισκόταν 5οι γενικής!

Επόμενος αγώνας του θεσμού, το, επίσης χωμάτινο, Vodafone Rally de Portugal στις 24-27 Μαρτίου.  

Φωτογραφίες

02hirvonen.jpg 03latvala.jpg 04p.solberg.jpg  05ostberg.jpg 
06h.solberg.jpg  07prokop.jpg  08hanninen.jpg  09villagra.jpg
10tanak.jpg 11ogier.jpg  12novikov.jpg  13al_attiyah.jpg 

Video

WRC - Rally Guanajuato Mexico


WRC - Rally Guanajuato Mexico

WRC - Rally Guanajuato Mexico

WRC - Rally Guanajuato Mexico

WRC - Rally Guanajuato Mexico

WRC - Rally Guanajuato Mexico

Aποτελέσματα

WRC - Rally Guanajuato Mexico - Final Results