Andros Trophee
Πρόκειται για ένα ξεχωριστό πρωτάθλημα αγώνων αυτοκινήτου και μοτοσυκλετών στην Γαλλία, η πλειοψηφία των αγώνων αυτών λαμβάνει χώρακατά κύριο λόγο σε χιονοδρομικά κέντρα της Γαλλίας.
Η ιδέα πρωτοξεκίνησε από τον Max Mamers πολυπρωταθλητή σε αγώνες Rallycross στην Γαλλία και ιδιοκτήτη της εταιρίας Andros (εταιρία φυσικών χυμών, μαρμελάδων κτλ.) από την οποία προέρχεται και ο τίτλος του πρωταθλήματος.

Renault

Prost

Stade de France

Το 1990 οργανώθηκε το πρώτο επίσημο πρωτάθλημα το οποίο περιελάμβανε μια σειρά από τέσσερις αγώνες με πρώτο από τους τέσσερις να γίνετε στο Serre Chevalier. Την επόμενη χρονιά στους αγώνες προστέθηκε ένας ακόμα αγώνας στο Παρίσι (Pelouse de Reuilly). Το 2003, το πρωτάθλημα απέκτησε διεθνή διάσταση με έναν αγώνα να λαμβάνει μέρος στο Sherbrooke στον Καναδά.

Μεγάλα  ονόματα του μηχανοκίνητου αθλητισμού έχουν λάβει μέρος στο πρωτάθλημα αυτό όπως ο Alain Prost, ο Jacques Villeneuve, ο Olivier Panis, ο Ligier Franck Lagorce και ο Romain Grosjean. Επίσης αρκετές είναι οι ομάδες που εμπλέκονται στον συγκεκριμένο θεσμό, κάποιες από αυτές είναι η Skoda, η Renault, η Dacia όπως και η BMW.

Εκτός από την ιδιαιτερότητα του ίδιου του πρωταθλήματος, το 2010 μια νέα κατηγορία ήρθε να "ταράξει τα νερά", 100% ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα λαμβάνουν μέρος στο πρωτάθλημα έχοντας δική τους κατηγορία, μπορεί να μην προκαλούν εντύπωση καθώς ο ήχος που βγάζουν είναι μηδαμινός σε σχέση με την μεγάλη κατηγορία αλλά η οικολογική τους πλευρά είναι αυτή που τα κάνει ιδιαίτερα.

Για την περίοδο 2010-2011, οι οχτώ προγραμματισμένοι αγώνες πραγματοποιήθηκαν με τελευταίο όλων στο Stade de France στο Παρίσι. Το στάδιο είχε μεταμορφωθεί σε ένα τεράστιο παγοδρόμιο σχήματος oval χρησιμοποιώντας πλάκες πάγου (πάχους περίπου 20cm). Παρά την χαμηλή θερμοκρασία (κοντά στους 0 C°) οι θεατές γέμισαν το στάδιο και παρέμειναν εκεί μέχρι και το τέλος του αγώνα.

Moto Αρχικά στο στάδιο εμφανίστηκαν οι μηχανές. Η κατηγορία αυτή περιελάμβανε μηχανές enduro δίχρονες ή και τετράχρονες οι οποίες "φορούσαν" λάστιχα με καρφιά για να μπορέσουν να αντεπεξέλθουν σε αυτές τις συνθήκες. Το θέαμα μοναδικό καθώς δεν είναι κάτι το συνηθισμένο να βλέπεις μια μηχανή enduro να πηγαίνει συνέχεια με το πλάι. Οι πτώσεις των αναβατών ήταν  συχνό φαινόμενο, αλλά από ότι φαίνεται ήταν συνηθισμένοι σε αυτές.

Ηλεκτρικά

Η επόμενη κατηγορία ήταν αυτή με τα 100% ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, τα οποία παρά το μικρό της ιπποδύναμης τους μπορούσαν και προσέφεραν θέαμα είτε πλαγιοποδισθέντας είτε από τις συγκρούσεις που είχαν μεταξύ τους θυμίζοντας  στιγμές από τα συγκρουόμενα στο Λούνα Παρκ.
Skoda

Dacia

Ανυπομονώντας για το τέλος, η κορυφαία κατηγορία ήρθε να ολοκληρώσει αυτή την αξέχαστη νύχτα. Ο ήχος που έβγαζαν τα αυτοκίνητα της κατηγορίας αυτής σε συνδυασμό με την ηχώ του σταδίου σου σήκωνε την τρίχα. Το θέαμα θύμιζε περισσότερο αγώνα drift, καθώς τα αυτοκίνητα πλαγιολίσθεναν ακόμα και στην ευθεία του σταδίου. 

Αναφορικά, στη κατηγορία αυτή τα αυτοκίνητα δεν έχουν καμία σχέση με τα αυτοκίνητα παραγωγής που απεικονίζουν. Πρόκειται για σωληνωτές κατασκευές χρησιμοποιώντας μεγάλου κυβισμού κινητήρες με σειριακά κιβώτια ταχυτήτων που μεταδίδουν την κίνηση και στους τέσσερις τροχούς όπως επίσης κάνουν χρήση τετραδιεύθυνσης.(Για παράδειγμα το Dacia Duster «φοράει» ένα 3λίτρο V6μοτέρ που αποδίδει 350 άλογα, με το βάρος του να αγγίζει τα 950 κιλά καθώς όλο το εξωτερικό κέλυφος του είναι κατασκευασμένο από fibreglass.)

Ευελπιστώ πως στο μέλλον θα επανέλθω σε ένα τέτοιο αγώνα του συγκεκριμένου πρωταθλήματος αλλά σε κάποιο από τα χιονοδρομικά κέντρα όπου η μορφολογία της διαδρομής είναι πιο ενδιαφέρουσα και θυμίζει αγώνα ράλλυ σε χιόνια συνδυάζοντας όμως συγκρούσεις και μάχες από αγώνα πίστας.

  Δείτε όλες τις φωτογραφίες από την έκθεση στη R40 Gallery .