01ogier.jpg
O 3oς γύρος του WRC διεξήχθη στην Πορτογαλία και στις γνωστές χωμάτινες ε.δ. της περιοχής του Algarve με το ποδοσφαιρικό γήπεδο της πόλης να αποτελεί το κέντρο του αγώνα. Για ακόμα μια χρονιά, ο συναγωνισμός ήταν έντονος, ο κόσμος έδωσε το παρόν σε τεράστια νούμερα που θύμιζαν παλαιότερες χρονιές, και οι Ogier/Ingrassia με το εργοστασιακό Citroen DS3 WRC πήραν την 2η συνεχόμενή τους νίκη στον αγώνα και έτσι πλέον στους 3 πρώτους αγώνες της χρονιάς έχουμε 3 διαφορετικούς νικητές! Το "Νο2" πλήρωμα της Citroen έκανε έναν πολύ καλό αγώνα, ήταν όντως οι ταχύτεροι, χρησιμοποίησαν και τακτική εκεί που έπρεπε, και μη έχοντας να αντιμετωπίσουν κάποιο πρόβλημα κατά την διάρκεια του αγώνα έφτασαν στη πολυπόθητη νίκη!

Ενημέρωση

Το 1-2 της Citroen στον αγώνα συμπλήρωσαν οι Loeb/Elena με το 2ο εργοστασιακό DS3 WRC. Και αυτοί έδειξαν ότι μπορούσαν να διεκδικήσουν τη νίκη καθώς σε χρόνους ήταν αρκετά κοντά με τον Ogier. Όμως οι ελπίδες τους για την νίκη "χάθηκαν" στην ουσία στην 9η ε.δ. όπου οι Hirvonen/Lehtinen που εκκινούσαν μπροστά τους είχαν κλατάρισμα το οποίο πρόλαβαν και αντικατέστησαν μέσα στο 2λεπτο πριν προλάβει να τους προσπεράσει ο Loeb με αποτέλεσμα ο Γάλλος να βρεθεί "μέσα" στην σκόνη του Hirvonen χάνοντας περίπου 30'' τα οποία όπως φάνηκε τελικά ήταν αρκετά για να δώσουν "ασφάλεια" στους νικητές! Δημιουργήθηκε θέμα με αυτό το περιστατικό καθώς κατά την διάρκεια του το Γαλλικό πλήρωμα επικοινώνησε με την ομάδα και η Citroen ζήτησε από την Ford να επιτρέψει ο Hirvonen να τον "περάσουν" αφού ήδη είχε χάσει πάνω από 1'30'' με την αλλαγή του ελαστικού αλλά η Ford αρνήθηκε με αποτέλεσμα στο stop της ε.δ. ο εξαγριωμένος Loeb, πάνω στα νεύρα του, να δώσει με το DS3 2 ελαφρά χτυπήματα στον πίσω προφυλακτήρα του Fiesta του Hirvonen. Στην συνέχεια τα πράγματα "εξομαλύνθηκαν" και με την διαφορά πλέον μεταξύ των πληρωμάτων της Citroen να είναι μη αναστρέψιμη, ο Loeb έφτασε χωρίς πρόβλημα στην 2η θέση ενώ κατάφερε να κερδίσει και την τελευταία ε.δ., την Power Stage, προσθέτωντας άλλους 3 πολύτιμους βαθμούς στην τσέπη.  

Το πόντιουμ του αγώνα συμπλήρωσαν οι Latvala/Anttila με το εργοστασιακό Ford Fiesta WRC. Κινήθηκαν πολύ γρήγορα, σε έναν αγώνα που έχουν κακές αναμνήσεις από την τρομακτική έξοδο που είχαν στον αγώνα του 2009, αλλά αντιμετώπισαν αρκετά προβλήματα αρχικά με το διαφορικό ενώ είχαν και κλατάρισμα, με αποτέλεσμα να μην μπορέσουν να διεκδικήσουν μια καλύτερη θέση.

4οι γενικής κατέληξαν οι Hirvonen/Lehtinen με το έταιρο εργοστασιακό Ford Fiesta WRC. Και αυτοί αντιμετώπισαν πολλά προβλήματα καθώς εκτός από το κλατάρισμα στην 9η ε.δ. στο τέλος της 2ης ημέρας ήρθαν αντιμέτωποι και με την σπασμένη ανάρτηση του Fiesta η οποία τους δημιούργησε πρόβλημα και την 3η μέρα με αποτέλεσμα η 4η θέση μάλλον να τους αφήνει ικανοποιημένους. Με τους βαθμούς που πήρε ο Hirvonen πλέον ισοβαθμεί με τον Loeb στην κορυφή της βαθμολογίας των Οδηγών.

Ο σταθερός ρυθμός που ακολούθησαν οι Wilson/Martin με το Ford Fiesta WRC είχε σαν αποτέλεσμα για αυτούς την 5η θέση της γενικής. Έμειναν μακρυά από προβλήματα και έτσι βρέθηκαν αρκετά ψηλά στην γενική. Μια θέση πίσω τους τερμάτισαν οι P.Solberg/Patterson με το Citroen DS3 WRC. O Nορβηγός για ακόμα έναν αγώνα δεν είχε τύχη καθώς την 1η μέρα του αγώνα είχε αρκετά κλαταρίσματα που τον έριξαν πολύ πίσω στην γενική. Στην συνέχεια απέδειξε για ακόμα έναν αγώνα ότι έχει την ταχύτητα για να διεκδικήσει νίκες γράφοντας εξαιρετικούς χρόνους!

Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Raikkonen/Lindstrom με Citroen DS3 WRC, και τα 3 Ford Fiesta WRC των Villagra/Perez Companc, H.Solberg/Minor Petrasko, και Kuipers/Miclotte.

O αγώνας προσμετρούσε και για 2 από τους παράπλευρους θεσμούς του WRC, το PWRC και το νεοσύστατο WRC Academy.

Στο PWRC, οι Padoon/Kennard που φέτος θα τους δούμε στον θεσμό με ένα Subaru Impreza WRX N16 ήταν μακράν ταχύτεροι από τους υπόλοιπους συνδυασμούς και πήραν μια άνετη νίκη τερματίζοντας παράλληλα και 11οι γενικής. Τους ακολούθησαν στην 15η θέση οι Ketomaki/Risberg με Mitsubishi Lancer RS Evolution X και στην 16η θέση οι Semerad/Ernst με Mitsubishi Lancer RS Evolution IX. Καλή εμφάνιση πραγματοποίησαν οι Grondal/Engan με Subaru Impreza WRX N16 που ενώ ήταν 2οι στην κατηγορία είχαν έξοδο και εγκατέλειψαν.

Στο WRC Academy για οδηγούς εώς 25 ετών, το παρόν έδωσαν 17 πληρώματα όλοι τους οδηγώντας Ford Fiesta R2. Τα πληρώματα που συμμετέχουν στον θεσμό αγωνίστηκαν μόνο της 2 πρώτες ημέρες του αγώνα, και η νίκη πήγε στους Kaur/Laidvee από την Εσθονία, ενώ το πόντιουμ των νικητών συμπλήρωσαν οι Σουηδοί Henriksson/Ardell και οι Γερμανοί Riedemann/Wenzel. Εξαιρετική εμφάνιση και για τους Breen/Roberts που πέρσυ τους είδαμε σε κάποιους αγώνες του WRC με Ford Fiesta S2000 που μέχρι και την 9η ε.δ. ήταν άνετα 1οι στην κατηγορία αλλά εγκατέλειψαν από μηχανική βλάβη.

Στις κυριότερες εγκαταλείψεις του αγώνα θα βρούμε, τους τοπικούς Araujo/Ramalho που έκαναν το ντεπούτο του νέου Mini John Cooper Works S2000 στον θεσμό και έγραψαν πολύ καλούς χρόνους μέχρι και την 10η ε.δ. (βρισκόταν 7οι γενικής εμπρός από αρκετά WRC!) αλλά εγκατέλειψαν στην 12η ε.δ. από μηχανική βλάβη, και τους επίσης τοπικούς Sousa/Costa που σε αυτόν τον αγώνα οδήγησαν ένα Ford Fiesta WRC και έγραφαν χρόνους στο top 10 αλλά εγκατέλειψαν στην πρώτη ε.δ. της 2ης μέρας.

Επόμενος αγώνας του θεσμού, στις 14-16 Απριλίου, με το επίσης χωμάτινο Jordan Rally στην Μέση Ανατολή. 

Video

WRC - Rallye de Portugal 2011

WRC - Rallye de Portugal 2011

WRC - Rallye de Portugal 2011

WRC - Rallye de Portugal 2011

 

Aποτελέσματα

WRC - Rallye de Portugal 2011 - Final Results