- Πανίκο, πώς ξεκίνησε η εμπλοκή σου με τους αγώνες; Τι έχεις καταφέρει έως τώρα στην καριέρα σου;
- Η αγάπη μου γενικά για το αυτοκίνητο και η εμπλοκή του πατέρα μου στους αγώνες διαδραμάτισαν σημαντικό ρόλο. Γενικά απ’ όσο θυμάμαι τον εαυτό μου, πάντα ασχολούμουν με τους αγώνες και τα αυτοκίνητα. Η μεγαλύτερη επιτυχία της καριέρας μου σημειώθηκε το 2011, καθώς κέρδισα το Παγκύπριο Πρωτάθλημα χωμάτινου σπριντ σε ηλικία 20 χρονών όντας ο νεότερος οδηγός που κερδίζει το θεσμό στην Κύπρο. Στη συνέχεια, αποφασίσαμε με την οικογένεια μου να μην ακολουθήσω κάποιο πρωτάθλημα λόγω των σπουδών, παρά μόνο κάποιους επιλεκτικούς αγώνες όπως το Ράλλυ Κύπρου. Την επόμενη χρονιά, μετά από συνομιλίες με την Geo.Pavlides&araouzos ltd, που είναι οι αντιπρόσωποι της Citroen στην Κύπρο, συμφωνήσαμε να φέρουμε ένα DS3 R3T για τον εθνικό μας αγώνα όπου πήγαμε αρκετά καλά, τερματίζοντας δεύτεροι στην κατηγορία μας.
- Σε ποιο επίπεδο βρίσκεται ο Κυπριακός μηχανοκίνητος αθλητισμός; Μέχρι πέρυσι, είχαμε δύο πρωταθλήματα ράλλυ…
- Δυστυχώς γενικά ο αθλητισμός στην Κύπρο είναι αρκετά υποβαθμισμένος λόγω κάποιων «βολεμένων» καταστάσεων. Σε χειρότερη θέση βρίσκεται ο μηχανοκίνητος, καθώς δεν είναι τόσο διάσημος στο νησί. Βέβαια, κατά την γνώμη μου, μερίδιο ευθύνης έχουμε και εμείς οι ίδιοι οι οδηγοί, καθώς δε δρούμε σα συναθλητές μεταξύ μας, αλλά σαν εχθροί που βλέπουμε το προσωπικό μας συμφέρον. Εάν δε δράσουμε σα σύνολο, δε θα καταφέρουμε ποτέ να αναβαθμίσουμε το άθλημα.
- Πρόσφατα είχες επιλεγεί από την ομοσπονδία ως ο εκπρόσωπος της Κύπρου για μια θέση στο FIA Institute Academy for Young Drivers. Μίλησε μας για αυτή σου την εμπειρία.
- Ήταν μεγάλη εμπειρία για μένα, καθώς έμαθα πολλά και βελτιώθηκα σε πολλούς τομείς. Είχα την ευκαιρία να μάθω αρκετα πράγματα γύρω απο τους αγώνες όχι μόνο περί οδηγικής ικανότητας, αλλά και σωστής διατροφής και γυμναστικής. Γενικά με βοήθησε.
- Με χαρά μάθαμε πριν λίγο καιρό πως η Αυστριακή Jaga Motorsport επέλεξε εσένα προκειμένου να την εκπροσωπήσεις στο διεθνές στερέωμα. Πώς προέκυψε αυτή η πρόταση;
- Όπως είναι γνωστό το 2012 συνεργάστηκα για πρώτη φορά μαζί τους, συμμετέχοντας στο Ράλλυ Κύπρου. Την πρώτη μέρα είχαμε μια ατυχία, ωστόσο τη δεύτερη ανακάμψαμε και πετύχαμε χρόνους εφάμιλλους με αυτούς του πρωταθλητή της κατηγορίας, καταφέρνοντας μάλιστα να τον κερδίσουμε και σε κάποιες ειδικές διαδρομές. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, οι υπεύθυνοι της ομάδας να μείνουν αρκετά ικανοποιημένοι από την απόδοσή μας. Την επόμενη χρονιά ήρθαν με μια αρκετά καλή προσφορά για το WRC, αλλά δυστυχώς δεν μπορέσαμε να βρούμε τον απαιτούμενο προϋπολογισμό. Η ομάδα στη συνέχεια συμμετείχε με αρκετούς οδηγούς σε αγώνες της Ευρώπης, αλλά μου εκμυστηρεύτηκε πως δεν μπόρεσε να βρει ξανά την ίδια συνεργασία που είχε μαζί μου. Λόγω του ότι είναι νεοφερμένη ομάδα και επιδιώκει την προβολή της, αποφάσισε να μου δώσει αυτή την ευκαιρία πιστέυοντας σε μένα.
- Στον πρώτο αγώνα της χρονιάς, το Tiger Rally, έτρεξες για πρώτη φορά με Αυστριακό συνοδηγό. Ήταν μέρος της συμφωνίας; Πώς σου φάνηκε αυτή η αλλαγή; Δυσκολεύτηκες;
- Ναι, ήταν μέρος της συμφωνίας, καθώς θα ήταν καλό για μένα να συνεργάζομαι με ένα άτομο το οποίο έχει εμπειρία από αγώνες του εξωτερικού και ξέρει καλά την ομάδα. Έτσι, θα με βοηθήσει αρκετά στη συνεργασία μου με την ομάδα. Στο Tiger Rally ήρθε για να δούμε αν μπορούμε να συνεργαστούμε. Είμαι άτομο το οποίο προσαρμόζεται πολύ εύκολα και έτσι από τα πρώτα χιλιόμετρα καταφέραμε να έχουμε ένα καλό ρυθμό, άρχισα να τον εμπιστεύομαι.
- Αν εξαιρέσουμε 1-2 αγώνες, η εμπειρία σου από την άσφαλτο είναι μηδαμινή. Σχεδιάζεις κάποιες δοκιμές πριν τους ασφάλτινους αγώνες;
- Ακόμη δεν γνωρίζω αν θα παρευρεθώ σε αυτούς τους αγώνες. Δυστυχώς μέχρι στιγμής δεν έχω βρει κάποιο μεγάλο χορηγό που να με στηρίζει στην όλη προσπάθεια. Οι μέχρι τώρα χορηγίες επαρκούν μόνο για τον αγώνα της Πορτογαλίας, οπότε δεν μπορώ να γνωρίζω τι θα γίνει εκείνη την περίοδο. Μακάρι να τα καταφέρω, να βρω το μπάτζετ και να ακολουθήσω όλο το θεσμό. Θα δούμε…
- Με εξαίρεση τον αγώνα της Κύπρου το 2012, έχεις οδηγήσει τετρακίνητα αυτοκίνητα. Πόσο δύσκολη θα είναι η προσαρμογή σου στο δικίνητο Citroen;
- Είναι αρκετά δύσκολο για μένα να συνηθίσω το δικίνητο, καθώς το στυλ οδήγησης είναι εντελώς διαφορετικό. Μην ξεχνάτε πως εδώ οδηγούσα δεξιοτίμονα αγωνιστικά, οπότε θα μου πάρει λίγο χρόνο για να προσαρμοστώ στο αριστεροτίμονο Citroen. Τα πρώτα χιλιόμετρα σίγουρα θα είναι δύσκολα για μένα, το ράλλυ όμως είναι αρκετά μεγάλο και θα έχω την ευκαιρία να προσαρμοστώ.
- Πρόσφατα ανακοινώθηκαν οι αντίπαλοί σου στο θεσμό. Ποιον-ποιους θα ξεχώριζες ως τα φαβορί, ποιοι θα σε «φόβιζαν»;
- Πάντα στους αγώνες δεν έβλεπα την απόδοση των άλλων οδηγών, παρά μόνο τη δικιά μου. Ήθελα να είμαι ευχαριστημένος με τον εαυτό μου. Πολύ σημαντικό ρόλο στο θεσμό θα παίξουν η ψυχολογία και η αυτοπεποίθηση του κάθε οδηγού. Σίγουρα υπάρχουν οδηγοί που θα ξεχωρίσουν λόγω εμπειρίας από διεθνείς αγώνες. Δύο-τρεις μάλιστα έχουν ξανατρέξει στο JWRC.
- Πώς θα προετοιμαστείς για τον εναρκτήριο αγώνα του πρωταθλήματος;
- Με σωστή διατροφή, αρκετή γυμναστική και προσομοίωση για θέμα εξάσκησης. Λίγες μέρες πριν την άφιξη μου στην Πορτογαλία θα βρεθώ στη Αυστρία για προετοιμασία και δοκιμές όπου θα πάρω μια …δεύτερη γεύση από το αυτοκίνητο. Παράλληλα, μελετώ τους αντιπάλους μου από βίντεο και έτσι ξέρω τα αδύναμα σημεία πριν τον αγώνα.
- Σε αυτή τη μεγάλη ευκαιρία της καριέρας σου, στάθηκαν δίπλα οι ιθύνοντες του σπορ της χώρας;
- Γενικά περνάει δύσκολα το σπορ στην Κύπρο αλλά έχουν δώσει υπόσχεση πως θα με βοηθήσουν με όποιον τρόπο μπορούν. Ευελπιστώ πως θα κρατήσουν το λόγο τους γιατί είναι μια μεγάλη ευκαιρία τόσο για μένα όσο και για το άθλημα στη Κύπρο. Είναι επίσης, μια ακόμη ευκαιρία να ακουστούμε σα χώρα στο εξωτερικό.
- Τι έχεις καταφέρει να εξασφαλίσεις μέχρι τώρα;
- Δυστυχώς η υποστήριξη από την Κύπρο είναι πολύ μικρή. Η συγκυρία είναι αρκετά δύσκολη, καθώς με όλα αυτά που συνέβησαν στο νησί προ ολίγου καιρού η κατάσταση χειροτέρεψε. Αυτό που έχω καταφέρει αυτή τη στιγμή είναι να εξασφαλίσω χορηγίες από συνεργάτες του πατέρα μου.
- Τι να περιμένουμε από εσένα στην Πορτογαλία;
- Όπως φαίνεται από τις συμμετοχές, είμαι ο πιο άπειρος στο θεσμό με αυτό το αυτοκίνητο και δε γνωρίζω το επίπεδό μου συγκριτικά με τους άλλους οδηγούς. Θα προσπαθήσω να έχω ένα καλό ρυθμό, να αποφύγω τα λάθη και να μην κάνω ζημιά στο αυτοκίνητο. Από εκεί και πέρα, στόχος μου είναι να κάνω πολλά χιλιόμετρα με το αυτοκίνητο, να το συνηθίσω και έπειτα θα δω πόσο απέχω από τους αντιπάλους μου και θα κάνω τη στρατηγική μου.
Ευχή μας είναι η συμμετοχή του Πολυκάρπου στο WRC να αποτελέσει εφαλτήριο για παρόμοιες συμμετοχές Ελλήνων σε αντίστοιχους θεσμούς στο μέλλον. Εμείς, αφού ευχαριστήσουμε τον Πανίκο για τη συνέντευξη που μας παραχώρησε, να του ευχηθούμε καλή επιτυχία στον αγώνα της Πορτογαλίας. Μακάρι να τα καταφέρει και να τον δούμε σε όλους τους αγώνες του θεσμού. Το αξίζει! Gooo Panikos!
|