Δημοσιογράφος: Συγχαρητήρια Marcus. Αυτή είναι η 28η νίκη της καριέρας
σου και απ’ότι φάνηκε δεν είχες σοβαρά προβλήματα. Έτσι ήταν και στην
πραγματικότητα; Με την νίκη στην Σαρδηνία και εδώ αύξησες το προβάδισμα
στο Πρωτάθλημα. Πόσο σημαντικό πιστεύεις πως θα είναι αυτό για το
δεύτερο μισό του Πρωταθλήματος; Βλέποντας τις ειδικές εδώ φαίνεται πως
απέκτησες το πλεονέκτημα στις δύο μεγάλες χθεσινές ειδικές. Ταίριαζαν
σε εσένα και το αυτοκίνητο σου;
Marcus: Ευχαριστώ πολύ. Ήταν ένα πολύ καλό τριήμερο. Δεν υπήρξε κανένα πρόβλημα με το αυτοκίνητο και τα ελαστικά και είμαι πολύ χαρούμενο που κατακτήσαμε αυτή τη νίκη πριν την καλοκαιρινή διακοπή του πρωταθλήματος. Είναι πολύ καλό για εμένα και την ομάδα και βέβαια είναι σημαντικό πως ο επόμενος αγώνας είναι στη Φινλανδία, σε γνώριμο περιβάλλον. Μετά ακολουθούν μερικοί ασφάλτινοι αγώνες όπου δεν είμαι και τόσο καλός αλλά θα δουλέψουμε και πάνω σε αυτό. Όλα πήγαν καλά στην μεγάλη ειδική. Οι υπόλοιποι αντιμετώπισαν προβιγμή που υπάρχουν σενάρια για την απαγόρευση των μους στα ελαστικά από την επόμενη χρονιά. Θεωρώ πως ο δρόμος για την νίκη άνοιξε την Παρασκευή όταν ο Marcus πίεσε και οι διαφορές ήταν πολύ μικρές. Ο Sebastien έπρεπε να οδηγήσει το Σάββατο με δύο αυτοκίνητα μεταξύ μας και αυτό μας έδωσε ένα μικρό πλεονέκτημα.
Marcus: Ευχαριστώ πολύ. Ήταν ένα πολύ καλό τριήμερο. Δεν υπήρξε κανένα πρόβλημα με το αυτοκίνητο και τα ελαστικά και είμαι πολύ χαρούμενο που κατακτήσαμε αυτή τη νίκη πριν την καλοκαιρινή διακοπή του πρωταθλήματος. Είναι πολύ καλό για εμένα και την ομάδα και βέβαια είναι σημαντικό πως ο επόμενος αγώνας είναι στη Φινλανδία, σε γνώριμο περιβάλλον. Μετά ακολουθούν μερικοί ασφάλτινοι αγώνες όπου δεν είμαι και τόσο καλός αλλά θα δουλέψουμε και πάνω σε αυτό. Όλα πήγαν καλά στην μεγάλη ειδική. Οι υπόλοιποι αντιμετώπισαν προβιγμή που υπάρχουν σενάρια για την απαγόρευση των μους στα ελαστικά από την επόμενη χρονιά. Θεωρώ πως ο δρόμος για την νίκη άνοιξε την Παρασκευή όταν ο Marcus πίεσε και οι διαφορές ήταν πολύ μικρές. Ο Sebastien έπρεπε να οδηγήσει το Σάββατο με δύο αυτοκίνητα μεταξύ μας και αυτό μας έδωσε ένα μικρό πλεονέκτημα.
Δημοσιογράφος: Sebastien η δεύτερη θέση δεν πρέπει να σε ικανοποιεί και
πάρα πολύ. Πες μας για τις επιλογές σε στήσιμο και ελαστικά. Με τον
Marcus να παίρνει άλλη μια νίκη βρίσκεσαι ακόμα πιο πίσω στην μάχη του
Πρωταθλήματος. Πόσο ανησυχείς γι’αυτό και τι σκέφτεσαι για το υπόλοιπο
του Πρωταθλήματος; Θα μπορέσει ο Dani Sordo να σε βοηθήσει;
Sebastien: Την πρώτη μέρα είχαμε πρόβλημα με την ρύθμιση του πίσω
διαφορικού ενώ δεν ήμουν ευχαριστημένος και με τον κινητήρα. Δουλέψαμε
γι’αυτό όλη την ημέρα. Το Σάββατο όλα έδειχναν καλύτερα. Στην πρώτη
ειδική ο Marcus ήταν πολύ γρήγορος και κέρδισε λίγο χρόνο. Στο δεύτερο
πέρασμα πίεσα πολύ, κατέστρεψα το ελαστικό μου και κάπου εκεί τελείωσαν
όλα. Νιώθω πολύ καλά αφού από την αρχή της χρονιάς έχουμε μια πολύ
δυνατή μάχη με τον Marcus. Μερικές φορές είμαστε μπροστά και άλλες πάλι
όχι. Είναι πολύ συναρπαστικό. Ο επόμενος αγώνας στην Φινλανδία δεν
είναι τόσο καλό για μένα. Μετά όμως έχουμε μερικούς ασφάλτινους που ο
Marcus δεν συμπαθεί. Θα πρέπει να είμαστε μπροστά του εκεί. Θα είναι
ένα πολύ καλό Πρωτάθλημα.
Δημοσιογράφος: Η επιλογή ελαστικών ήταν πολύ κρίσιμη και βλέποντας τους
ενδιάμεσους χρόνους χθες το απόγευμα φαίνεται πως εσύ και ο Seb είχατε
επιλέξει σωστά. Μετά είχατε τα κλαταρίσματα. Ήταν αυτό καθοριστικό για
την εξέλιξη του αγώνα; Σκεφθήκατε να σταματήσετε για να αλλάξετε τροχό
ώστε να μην ρισκάρετε κάποια ζημιά;
Daniel: Ο Sebastien ήταν πολύ γρήγορος. Μαθαίναμε τους
ενδιάμεσους χρόνους και ξέραμε πως ο Petter ήταν πίσω 19 δλ. και ο
Marcus 7 δλ. Ήταν πολύ καλό για εμάς. Λίγο αργότερα ήρθε το κλατάρισμα,
οκτώ χιλιόμετρα πριν το τέλος της ειδικής. Προσπαθήσαμε να τερματίσουμε
με δύο κλαταρισμένα εμπρός ελαστικά και χάσαμε πολύ χρόνο. Παίζαμε και
χάσαμε. Φυσικά σε καμία στιγμή δεν σκεφθήκαμε να σταματήσουμε για να
αλλάξουμε τροχό. Η ζέστη ήταν υπερβολική. Προτιμήσαμε να τερματίσουμε
όπως ήμασταν.
Δημοσιογράφος: Petter συγχαρητήρια για την τρίτη θέση. Όλη η ομάδα είχε
μια εξαιρετική απόδοση. Τι αλλαγές έγιναν ώστε να μπορέσεις να
διεκδικείς και πάλι την κορυφή; Ενόψει την διακοπής του πρωταθλήματος
και των δοκιμών που θα ακολουθήσουν πιστεύω πως αυτό το αποτέλεσμα θα
σου δώσει περισσότερη αυτοπεποίθηση για το δεύτερο μισό του
πρωταθλήματος.
Peter: Είναι πολύ καλό που έχουμε και πάλι αυτό το αίσθημα. Ο
Marcus μου υπενθύμισε πως ανοίγουν το μπουκάλι της σαμπάνιας και τον
ευχαριστώ…Πολλά πράγματα συνέβησαν μετά τη Σαρδηνία καθώς έγιναν
αρκετές αλλαγές σε λεπτομέρειες αλλά και στην ίδια την ομάδα. Πολλά
άρχισαν να λειτουργούν σωστά. Στην αρχή του αγώνα δεν ήμουν ιδιαίτερα
ευχαριστημένος με το αυτοκίνητο όμως οι χρόνοι ήταν καλοί. Κάναμε
κάποιες αλλαγές και η αίσθηση του αυτοκινήτου έγινε πολύ καλή παντού.
Είμαι πολύ ευχαριστημένος που βρισκόμαστε σε αυτή την κατεύθυνση. Εγώ
και ο Chris έχουμε την ευκαιρία να πολεμήσουμε. Είναι καλό για την
συνέχεια του Πρωταθλήματος. Μέχρι τώρα ο Gronholm και ο Loeb είχαν
μείνει χωρίς αντίπαλο. Μέσα στον αγώνα θέλεις να έχεις ένα καλό και
αξιόπιστο αυτοκίνητο. Αυτό είναι το μόνο που χρειάζεσαι για να
διεκδικείς την κορυφή. Όπως σήμερα το πρωί, αν χάσεις 15δλ. την κρίσιμη
στιγμή τότε τελείωσαν όλα. Το καλοκαίρι θα δουλέψουμε πολύ με την
ομάδα. Μιλάμε πολύ, συνεργαζόμαστε, ζούμε για τους αγώνες. Όταν τα
πράγματα δεν πάνε καλά είναι δύσκολο για όλους. Τώρα έχουμε μπροστά μας
το καλοκαίρι και είναι πολύ καλό που πετύχαμε αυτό το αποτέλεσμα. Τα
αφεντικά από την Ιαπωνία βρίσκονται εδώ και σίγουρα θα έχουν πολλά
δεδομένα για επεξεργασία από αυτόν τον αγώνα. Μπορούμε να παλέψουμε για
τη νίκη στο δεύτερο μισό της χρονιάς.
Δημοσιογράφος: Phil ένας τερματισμός στο πόντιουμ για τον οποίο
δουλέψατε πολύ σκληρά. Οι σκληρές ειδικές και οι υψηλές θερμοκρασίες τι
δυσκολίες δημιουργούν σ’ένα συνοδηγό; Πως σου φάνηκε ο φετινός αγώνας;
Phil: Όπως είπε και ο Timo ήταν ένας σκληρός αγώνας. Οι
ειδικές 4 και 12 ήταν πολύ απαιτητικές για το αυτοκίνητο.
Ταλαιπωρηθήκαμε από ένα σπασμένο αμορτισέρ και αυτό σίγουρα δεν είναι
ευχάριστο. Την ίδια στιγμή οι θερμοκρασία μέσα στο αυτοκίνητο ξεπερνά
τους 50 βαθμούς. Τι είναι πιο δύσκολο; Δεν ξέρω. Χρειάζεται να
προετοιμαστείς για όσα θα αντιμετωπίσεις σε έναν τέτοιο αγώνα. Η
μεγάλη ειδική ήταν πραγματικά πρόκληση όμως δεν μπορείς να επιτεθείς
από την αρχή της γιατί θα το πληρώσεις όπως ο Sebastien. Χρειάζεται
διαφορετική προσέγγιση. Δεν ξέρω τι θα γίνει την επόμενη χρονιά χωρίς
μους στα λάστιχα σε τέτοιες περιπτώσεις. Αλήθεια δεν ξέρω πως το έχουν
σκεφθεί.
Δημοσιογράφος: Συγχαρητήρια για μια ακόμα νίκη στο Ακρόπολις Malcolm,
την 60η νίκη της Ford. Αυτός ο αγώνας έχει αποδειχθεί πολύ καλός για
την Ford. Σε τι πιστεύεις ότι οφείλεται αυτό; Στο επόμενο μισό του
Πρωταθλήματος θα συμμετέχετε με νέα έκδοση του Focus. Να περιμένουμε
περισσότερα από αυτό το αυτοκίνητο; Τι πιστεύεται πως μπορεί να
καταφέρει ο Marcus και η Ford στο Πρωτάθλήμα;
Malcom: Δεν είχα συνειδητοποιήσει ότι ήταν η 60η νίκη αλλά
σίγουρα είναι μια ξεχωριστή στιγμή. Είναι η έκτη φορά σε οκτώ χρόνια
που κερδίζουμε εδώ και αυτό είναι ένα καλό ρεκόρ. Υπάρχουν κάποιες
απαιτήσεις για να πετύχεις κάτι τέτοιο. Καταρχήν χρειάζεσαι ένα
ανθεκτικό και αξιόπιστο αυτοκίνητο το οποίο έχουμε με το Focus. Όταν
ήρθε στην ομάδα ο Christian Loriaux εστιάσαμε στην βελτίωση της
απόδοσης. Συνδυάσαμε αυτά τα στοιχεία και καταλήξαμε με το πακέτο που
έχουμε τώρα. Είναι πολύ σημαντικές στιγμές για εμάς. Ξέρω πως ο
Sebastien περιμένει τους ασφάλτινους αγώνες αλλά και εμείς ετοιμάζουμε
την εξέλιξη του αυτοκινήτου μας οπότε ίσως τα πράγματα να μην έρθουν
όπως τα υπολογίζεις. Ο Sebastien μάλλον θα στεναχωρηθεί. Για να
μιλήσουμε σοβαρά όμως, δεν υποτιμούμε τους αντιπάλους μας όμως σίγουρα
είναι πολύ καλό το ότι βρισκόμαστε σε καλύτερη θέση απ’ότι ήμασταν
πέρσι την ίδια εποχή. Είναι επίσης ευχάριστο που βλέπουμε τον Petter
και πάλι μέσα στο παιχνίδι. Το υπόλοιπο του Πρωταθλήματος θα είναι
σίγουρα ενδιαφέρον. Ελπίζουμε απλώς ο Petter να βρεθεί μπροστά από τον
Sebastien μερικές φορές.
Δημοσιογράφος: Ας αφήσουμε τον τελευταίο λόγο σε σένα Marcus. Θα κάνεις
δοκιμές στην άσφαλτο αυτή την εβδομάδα και με τέσσερις ασφάλτινους
αγώνες στο δεύτερο μισό του Πρωταθλήματος θα είναι αυτές οι δοκιμές και
οι πιο σημαντικές της χρονιάς;
Marcus: Σίγουρα θα είναι. Χρειάζεται αρκετή εξάσκηση. Θα κάνω
τα πάντα για να πάμε καλά. Θα δούμε τι θα γίνει. Στην άσφαλτο, σε
βρεγμένο οδόστρωμα και δύσκολες συνθήκες δεν αισθάνομαι ιδιαίτερα
άνετα. Δεν μου αρέσει. Ελπίζω να βρέξει στις δοκιμές.
Ερωτήσεις κοινού
Martin Sharp (Μηχανικός Αγώνων, Μ.Βρετανία): Sebastien, σε συνέχεια των όσων ανέφερε ο Phil, πώς
αισθάνεσαι εάν χρειαστεί να οδηγήσεις χωρίς mousse στα ελαστικά τον
επόμενο χρόνο;
Sebastien: Η προσωπική μου άποψη είναι ότι η mousse χρησιμεύει σε
πολλά πράγματα, όπως π.χ. στο γεγονός ότι αγωνίζεσαι χωρίς να ανησυχείς
εάν θα κλατάρουν τα ελαστικά κυρίως όταν οδηγείς σε δύσκολες συνθήκες
όπως αυτές του ράλλυ Ακρόπολις. Η πρώτη μεγάλη έξοδος που είχα ήταν
αποτέλεσμα έλλειψης mousse στα ελαστικά του αυτοκινήτου καθώς παρότι
είχε κλατάρει ένα λάστιχο, εγώ δεν είχα καταλάβει το παραμικρό. Έτσι
συνέχισα σε μια δεξιά και στην επόμενη που έπρεπε να είναι αριστερή εγώ
συνέχισα ευθεία αφού το τιμόνι δεν υπάκουε. Για μένα δεν είναι καλό να
καθιερωθεί μια τέτοια αλλαγή, αλλά δε μπορούμε να κάνουμε κάτι…
ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ
Δημοσιογράφος: Συγχαρητήρια για την πρώτη σας φετινή νίκη στο
Πρωτάθλημα Παραγωγής αν και νομίζω ότι αποτελεί γενικά την πρώτη σας
νίκη από το Ράλλυ Μεξικού το 2006. Στη διάρκεια του αγώνα ‘παλέψατε’
αρκετές φορές και φαίνεται ότι η επιτυχία σας ήρθε κυρίως από το
γεγονός ότι γνωρίζατε πότε να πιέσετε και πότε να κινηθείτε χαλαρά.
Αλλά εσάς πώς σας φάνηκε γενικότερα; Επίσης το γεγονός ότι χτύπησες την
πλάτη σου χτες το βράδυ στη διάρκεια ενός απότομου άλματος στην
Υπερειδική, επηρέασε καθόλου την απόδοσή σας σήμερα;
Τoshihiro: Έπρεπε να πιέσω αρκετά σε κάποια σημεία. Ήταν ευχάριστο
να συναγωνίζομαι με τον Juho Hanninen αλλά μετά τα προβλήματα που
αντιμετώπισε, το αποτέλεσμα ήταν μάλλον ξεκάθαρο. Η πλάτη μου με
πονούσε πάρα πολύ και δε μπορούσα να συγκεντρωθώ. Επίσης δεν άκουγα
καθαρά τις σημειώσεις και έτσι έχασα δύο διασταυρώσεις, κάτι που με
καθυστέρησε.
Δημοσιογράφος: Τony, ήσουν πολύ καλός στη διάρκεια όλου του χρόνου αλλά
αυτή η νίκη είναι αποτέλεσμα του πιο δύσκολου ράλλυ της χρονιάς.
Ακολούθησες κάποια συγκεκριμένη τακτική που σου επέτρεψε να κάνεις τα
λιγότερα λάθη από όλους;
Toshihiro: Αφενός δεν ήταν η πρώτη μας επαφή με το Ακρόπολις και
αφετέρου έχουμε σχετική εμπειρία τόσο στην κατηγορία Ν όσο και στα
WRC. Έτσι γνωρίζουμε καλά ότι αυτός που τρέχει πολύ χωρίς να
σκέφτεται, θα αντιμετωπίσει προβλήματα στις ειδικές. Επίσης γνωρίζουμε
ότι ένα κλαταρισμένο λάστιχο μπορεί να αλλάξει ριζικά τα τελικά
αποτελέσματα.
Δημοσιογράφος: Η απόδοσή σου εδώ σε κατατάσσει σε καλή θέση στο
Πρωτάθλημα Toshi. Έχοντας μια νίκη και δύο δεύτερες θέσεις, πόσο
σημαντικό είναι για σένα να ηγείσαι αυτή τη στιγμή στο Πρωτάθλημα;
Τoshihiro: Αυτή την στιγμή έχουμε συγκεντρώσει 29 βαθμούς και
δεύτερος είναι ο Mark Higgins με 14 βαθμούς διαφορά. Βέβαια είμαστε
ακόμη στο μέσον της σεζόν αλλά έχουμε ένα αρκετά καλό προβάδισμα,
παρότι εγώ σταματάω στην Ιαπωνία και ο Mark στην Ιρλανδία που είναι
πολύ σημαντικό ράλλυ για εκείνον. Έτσι πρέπει να κερδίσουμε καλούς
βαθμούς στη Ν.Ζηλανδία και την Ιαπωνία. Κάθε αγώνας είναι πολύ
σημαντικός αφού το πρωτάθλημα έχει μόνο έξι. Εάν χάσεις σε κάποιον τότε
η διαφορά που θα προκύψει μπορεί να φέρει μεγάλες αλλαγές στο τελικό
αποτέλεσμα.
Δημοσιογράφος: Με δεδομένο ότι απομένει μόνο η Ιαπωνία και η Ν.Ζηλανδία
στο φετινό πρωτάθλημα, στα οποία τυγχάνει να έχετε προηγούμενες καλές
επιδόσεις, θα πρέπει να αισθάνεστε αρκετά σίγουροι για την συνέχεια…
Tony: Ναι, η αλήθεια είναι ότι ο Toshi έχει συμμετάσχει
αρκετές φορές και στους δύο αγώνες και έχουμε κερδίσει τρεις φορές στην
Ιαπωνία. Έτσι ελπίζουμε να εκμεταλλευτούμε την εμπειρία μας αυτή. Το
σημαντικότερο είναι να τερματίσουμε σε αυτούς τους αγώνες από τη στιγμή
που ο Mark έχει περισσότερους αγώνες από εμάς.
- Πληροφορίες
- Γράφτηκε από: Νίκος Γκάλφας, φωτογραφίες: Πασχάλης Αγγελόπουλος